Ikea, perspective sumbre. Cum vrea să-și revigoreze vânzările
Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Ikea face eforturi să recupereze pierderile
Ikea face eforturi să recupereze pierderile
Gigantul suedez Ikea a prognozat un an mai dificil după ce a raportat un profit mai mic din cauza blocajelor logistice și a închiderilor de magazine.

Inter Ikea, francizorul mondial al brandului, a declarat miercuri că venitul net a scăzut cu 17%, la 1,43 miliarde de euro (1,7 miliarde de dolari) în cele 12 luni până în august. 

Directorul financiar Martin van Dam a declarat că anul acesta va fi mai dificil, pe fondul inflației prețurilor materiilor prime și a provocărilor legate de lanțul de aprovizionare. Cea mai mare problemă este faptul că creșterea Ikea este frânată deoarece compania nu poate satisface cererea, a spus van Dam.

"Perturbarea lanțului de aprovizionare creează prin definiția sa un consumator dezamăgit", a declarat directorul financiar într-un interviu. Compania preconizează că vânzările vor crește în acest an, deși într-un ritm mai lent decât în trecut.

Inter Ikea a avut anul trecut costuri suplimentare de 250 de milioane de euro pentru a face față lipsei forței de muncă și a transportului, iar compania se așteaptă ca această cifră să crească în anul fiscal 2022. 

IKEA își cumpără containere de transport, forțată de explozia prețurilor din ultimul an

Inter Ikea a oferit deja luna trecută o perspectivă sumbră pentru industria de retail, spunând că se așteaptă ca lipsurile cauzate de criza lanțului de aprovizionare să rămână o problemă până la jumătatea anului viitor. Francizații testează din ce în ce mai mult formate mai mici pentru a adăuga site-uri de tip "click-and-collect" pe măsură ce consumatorii comandă mai mult online, a spus van Dam.

Lipsa containerelor de transport și porturile blocate au blocat logistica pentru comercianții cu amănuntul din întreaga lume. Tulburările au dus la avertismente privind creșterea mai lentă a vânzărilor și creșterea costurilor la companii de la Hennes & Mauritz AB la retailerul online britanic Asos Plc. Pentru a face față situației, Ikea și-a prioritizat și și-a concentrat ofertele pe cele mai populare produse. 

Francizații Inter Ikea au înregistrat vânzări record de 41,9 miliarde de euro în ultimul an fiscal. Producătorii de articole de bricolaj au beneficiat, deoarece consumatorii care lucrează de acasă și-au renovat casele.

După ce a menținut prețurile stabile anul trecut, compania a declarat că va absorbi parțial creșterile de costuri în anul fiscal 2022, transferând o parte din inflație către clienții Ikea.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Norvegia vrea să construiască un tunel pentru ... nave

Un proiect ieșit din comun și estimat la 300 milioane de...

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...

Cum vezi cine te-a blocat pe WhatsApp

Aplicația care numără aproape 2 miliarde de utilizatori...

Telefoanele Samsung care vor avea acces la Android 15

În timp ce Android 15 este planificat pentru această...

Rheinmetall vrea crearea unui consorțiu european de armament

Rheinmetall sugerează crearea unui consorțiu european de...

Întâlnire crucială între Ursula von der Leyen și Xi Jinping

Întâlnirea crucială între preşedinta Comisiei Europene,...


pixel