Linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă este aproape FINALIZATĂ

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă este aproape FINALIZATĂ
Linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă este aproape FINALIZATĂ
Linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă este finalizată în proporţie de 97%, a anunţat, miercuri, CFR SA.

Potrivit unui comunicat al companiei, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Demonstrație de forță a unui avion de luptă SU-57 VIDEO

Lucrările finale de executat presupun, la staţia T1 Aeroport: finisaje interioare (gresie, zugrăveli, tavan fals); ˜montare instalaţii electrice, TTR, instalaţii sanitare, electrice şi termice; ˜aşternere membrană peroane şi aplicare vopsea epoxidică; ˜instalare difuzoare, camere video, grup electrogen; lucrări alimentări cu apă şi realizare rigolă preluare ape meteorice; ˜montare parapet protecţie peroane.

La construcţii civile/viaduct urmează să fie executate lucrări ce vizează: ˜montare sistem de colectare şi scurgere ape meteorice de pe viaduct (pilele 9 - 10 şi 25 - 37); ˜completare panouri fonoabsorbante; ˜instalare canal de beton pentru cabluri (zonă viaduct).

La suprastructură trebuie executate lucrări de buraj 1 mecanic (km 17+500 - km 18+025) şi profilare mecanică parţială (km 18+025 - km 18+850), instalaţiile de semnalizare şi telecomunicaţii mai necesită lucrări de ˜montare tâmplărie aluminiu container CE şi ˜instalare fundaţie semnal, rame instalaţii CE, cabluri SCB, duct, camerete FO şi subtraversări, în timp ce pe drumuri trebuie să se execute lucrări de extindere bretea racord DN1, ˜amenajare drum şi trotuar (bretea DN1 - AIHCB, bretea Peco - AIHCB) - refacere drum, montare pavele trotuar, frezare uzură, ˜continuare realizare rigolă între km CF 16+629 - km 17+536 şi ˜montare CP-uri şi geigere la bretea DN1 - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti.

Proiectul ''Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti - FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti" prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.

Pe categorii de lucrări lucrează următorii constructori: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructură CF) şi Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii). 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Investitori la bursă / FOTO: Freepik
Este nevoie de redresare
Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8
Garage DDD / FOTO: Captură ecran
Toyota
Donald Trump / Foto: Flickr, Casa Albă

Echipa Donald Trump II: Loialitate în slujba unei ambiții

Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...

În laboratoare / FOTO: https://www.leti-cea.fr/cea-tech/leti/Pages/presse/Phototheque.aspx
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Unicredit

UniCredit exclude relocarea sediului central în Germania

Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...

Unilever / FOTO: Freepik

Unilever vrea să renunțe la o serie de produse alimentare

Este o manevră care face parte din planurile de...

foto: pexels.com
O colaborare de succes
Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bitcoin / Foto: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...


pixel