Linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă este aproape FINALIZATĂ
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă este aproape FINALIZATĂ
Linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă este aproape FINALIZATĂ
Linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă este finalizată în proporţie de 97%, a anunţat, miercuri, CFR SA.

Potrivit unui comunicat al companiei, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Demonstrație de forță a unui avion de luptă SU-57 VIDEO

Lucrările finale de executat presupun, la staţia T1 Aeroport: finisaje interioare (gresie, zugrăveli, tavan fals); ˜montare instalaţii electrice, TTR, instalaţii sanitare, electrice şi termice; ˜aşternere membrană peroane şi aplicare vopsea epoxidică; ˜instalare difuzoare, camere video, grup electrogen; lucrări alimentări cu apă şi realizare rigolă preluare ape meteorice; ˜montare parapet protecţie peroane.

La construcţii civile/viaduct urmează să fie executate lucrări ce vizează: ˜montare sistem de colectare şi scurgere ape meteorice de pe viaduct (pilele 9 - 10 şi 25 - 37); ˜completare panouri fonoabsorbante; ˜instalare canal de beton pentru cabluri (zonă viaduct).

La suprastructură trebuie executate lucrări de buraj 1 mecanic (km 17+500 - km 18+025) şi profilare mecanică parţială (km 18+025 - km 18+850), instalaţiile de semnalizare şi telecomunicaţii mai necesită lucrări de ˜montare tâmplărie aluminiu container CE şi ˜instalare fundaţie semnal, rame instalaţii CE, cabluri SCB, duct, camerete FO şi subtraversări, în timp ce pe drumuri trebuie să se execute lucrări de extindere bretea racord DN1, ˜amenajare drum şi trotuar (bretea DN1 - AIHCB, bretea Peco - AIHCB) - refacere drum, montare pavele trotuar, frezare uzură, ˜continuare realizare rigolă între km CF 16+629 - km 17+536 şi ˜montare CP-uri şi geigere la bretea DN1 - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti.

Proiectul ''Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti - FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti" prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.

Pe categorii de lucrări lucrează următorii constructori: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructură CF) şi Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii). 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

BCE are undă verde pentru reducerea dobânzii

BCE are cale liberă pentru reducerea dobânzii după ce...

Informaţia zilei de la Ministerul Muncii

Vestea zilei pentru seniori.

China a creat Vidu, capabil să concureze cu OpenAI

China intenționează să se poziționeze în fruntea...

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ

În contextul reglementării transportului alternativ s-a...

Aurul se repliază pe o piață cuprinsă de dezamăgire

Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...

Întreprinderile europene, vedete la răscumpărare de acțiuni

Valoarea totală a răscumpărărilor de acțiuni a scăzut cu...

Tona de cupru, metalul strategic, a depășit 10.000 de dolari

Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel