Locomotivele de la Softronic vor ajunge în Suedia cu bani de la o mare bancă

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Raiffeisen Bank va acorda o finanţare în valoare de 14 milioane de euro, garantată de EximBank, companiei Softronic din Craiova, creditul fiind destinat acoperirii costurilor de producţie şi livrare pentru şase locomotive electrice, care vor intra în dotarea companiei Green Cargo AB din Suedia.

Potrivit unui comunicat al EximBank, în iunie 2017, Softronic a semnat un contract cu operatorul feroviar Green Cargo din Suedia pentru livrarea a opt locomotive Transmontana. Primele două locomotive au fost deja produse şi livrate, în prezent aflându-se în faza finală de testare. Următoarele şase locomotive, a căror producţie este finanţată de Raiffeisen Bank, vor fi livrate la finele lui 2019, până la mijlocul anului 2020.

Softronic SRL este singurul producător de locomotive electrice din estul Europei.

"În momentul de faţă, Softronic are capacitatea de a produce aproximativ 9-10 locomotive pe an. Locomotiva LEMA este un proiect original al firmei Softronic, primul exemplar fiind fabricat în anul 2010. Până în prezent am fabricat 36 de locomotive destinate, în special, operatorilor feroviari transportatori de mărfuri. Locomotivele noastre circulă pe căi ferate din România, Ungaria, Slovacia şi, mai nou, din Suedia. Pentru transportul de călători fabricam trenul electric Hyperion, care reprezintă materializarea experienţei noastre în proiectarea şi construcţia de material feroviar de înaltă performanţă", a spus Radu Zlatian, director Cercetare-Dezvoltare la Softronic.

O companie relativ nouă

Cristian Sporiş, vicepreşedinte Corporaţii la Raiffeisen Bank, susţine că banca finanţează producţia şi exportul producătorului Softronic deoarece "sprijinim economia românească să fie competitivă pe orice piaţă. Finanţarea acordată de Raiffeisen Bank va fi garantată de EximBank prin emiterea unor garanţii în numele şi în contul statului român.

Softronic este o companie nouă pe piaţa materialului rulant - a fost înfiinţată în 1999 cu capital integral românesc. Produsele de bază sunt locomotiva electrică cu tracţiune cu motoare asincrone (LEMA - Transmontana) şi trenul electric multiunit pentru călători (Hyperion). 

Transmontana și Hyperion

"Transmontana" este cea mai performantă locomotivă electrică fabricată în Europa, este omologată de Autoritatea Feroviară Română şi deţine autorizaţii de circulaţie pe căile ferate din Bulgaria, România, Ungaria, Slovacia şi Suedia. Locomotiva are un design modern, motoare de tracţiune asincrone, frânare dinamică (reostatică şi recuperativă), convertoare electronice de tracţiune, echipamente electronice de comandă şi control bazate pe microcontrolere şi microprocesoare, faruri LED şi multe altele.

"Hyperion" este un tren electric de călători care îndeplineşte cerinţele specifice standardelor Europene (EN şi UIC) şi respectă Specificaţiile Tehnice de Interoperabilitate (STI). Trenul a fost realizat folosind cele mai noi şi performante echipamente electrice, electronice şi mecanice. La fabricarea lui s-au utilizat tehnologii de ultimă oră, având la bază un proiect dezvoltat în anul 2012.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Indici bursieri
Oare ce se va întâmpla?

Șoc pe piața petrolului! Prețurile s-au dus de-a dura

Așa ceva nu s-a mai întâmplat din decembrie 2021. 

Sebastian Burduja
Chelneriță vorbește cu oamenii de la o masă / Foto: Freepik
Eutelsat / FOTO: Site-ul oficial al Eutelsat

Eutelsat ar putea înlocui Starlink în Ucraina?

Posibilitatea ca Ucraina să piardă accesul la internetul...

Vaccin / FOTO: Freepik
Dolari
Bani
Locuri de muncă

Cauți job în România sau Europa? Sunt zeci de mii de oferte

Informațiile au fost publicate miercuri și reflectă o...

FMI

FMI anunță când va începe Polonia să reducă dobânda în 2025

Anunțul a fost făcut în cadrul Congresului Financiar...

Bayer se confruntă în continuare cu mari probleme

Gigantul Bayer, pierderi uriașe în 2024: Ce va fi în 2025?

În 2024, grupul din Leverkusen a suferit o pierdere netă...

Fals / FOTO: Pagina de Facebook a ANAF

ANAF avertizează: Mesaje SMS false în numele instituției

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF)...

Cazino
Târg imobiliar

Programul „Noua Casă” 2025. Care este noul plafon

Guvernul menține programul Noua Casă și în 2025, alocând...

Emoji / FOTO: Captură ecran
Geolog / Foto: Freepik
Mașini noi / sursa foto: Freepik.com
Foto: George Călin / Inquam Photos / Ilustrație: Oana Pavelescu
Declaratia unica 2025
Frontul din Ucraina / Foto: canalul de Telegram al președintelui Volodimir Zelenski
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Nuscale
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Flickr
Navă cargo / Foto: Freepik
IKEA
Kremlinul moscovit / FOTO: Freepik
Vladimir Putin / Foto: kremlin.ru
Foto: pexels.com
China. Foto: pexels.com

pixel