Lovitură dură pentru industria de GNL din Rusia. Acționarii străini renunță la un proiect cheie
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Transportor GNL / sursa foto: Freepik.com /@sharpiloandrey
Transportor GNL / sursa foto: Freepik.com /@sharpiloandrey
Acționarii străini și-au suspendat participarea la proiectul Arctic LNG 2 din cauza sancțiunilor occidentale, renunțând finanțarea și contractele de preluare pentru noua uzină rusă de gaz natural lichefiat (GNL), a relatat luni cotidianul Kommersant.

Proiectul, considerat un element-cheie în demersul Rusiei de a-și crește cota de piață globală a gazului natural lichefiat de la 8% la 20%, până în 2030, se confrunta deja cu dificultăți din cauza sancțiunilor declanțate de conflictul din Ucraina și a lipsei de transportatori de gaze.

Companiile petroliere de stat chineze CNOOC Ltd și China National Petroleum Corp (CNPC) dețin fiecare câte o participație de 10% în proiect, care este controlat de Novatek, cel mai mare producător de GNL din Rusia și proprietarul unei participații de 60% din proiect.

Ambele companii chineze, împreună cu TotalEnergies din Franța și un consorțiu format din Mitsui and Co și JOGMEC din Japonia care dețin, de asemenea, câte o participație de 10% fiecare, au declarat forță majoră în ceea ce privește participarea la proiect, conform Kommersant, care citează surse anonime din guvernul rus.

Suspendarea ar putea duce la pierderea contractelor pe termen lung privind livrările de GNL, în timp ce Novatek va trebui să finanțeze singură proiectul și să vândă GNL-ul pe piața spot.

Investițiile inițiale în proiectul Arctic LNG 2 se ridicau la 21 de miliarde de dolari. Proiectul s-a confruntat deja cu dificultăți în obținerea de fonduri în urma sancțiunilor occidentale împotriva Rusiei.

Uniunea Europeană ar putea, de asemenea, să impună restricții asupra livrărilor de GNL din Rusia.

Un oficial din industrie cu sediul la Beijing a declarat săptămâna trecută că atât CNPC, cât și CNOOC au cerut guvernului american scutiri de sancțiuni pentru Arctic LNG 2.

Cu trei trenuri de procesare, capacitatea Arctic LNG 2 ar trebui să fie de 19,8 milioane de tone metrice pe an și 1,6 milioane de tone pe an.

Producția ar trebui să înceapă la începutul anului 2024. Dar surse din industrie spun că livrările comerciale de GNL din cadrul proiectului sunt acum așteptate nu mai devreme de al doilea trimestru al anului 2024.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Portugalia va construi un nou aeroport la Lisabona

Acest nou aeroport, care se va numi Luis de Camoes, „are...

Ambițiile spațiale ale Chinei reprezintă o amenințare?

Pe 3 mai, China a lansat una dintre cele mai ambițioase...

Scădere istorică a prețului boabelor de cacao

Iar ceea ce a pus capăt ascensiunii la fel de istorice...

Mircea Coșea: BNR a ajuns un alergător singur de cursă lungă

Banca Națională a României a transmis luni, 13 aprilie,...

Şeful Fed anunţă că va mai dura până la scăderea dobânzilor

Jerome Powell, președintele Rezervei Federale a SUA, a...

Grup de influenceri, proces împotriva interzicerii TikTok

Un grup de influenceri TikTok au intentat un proces la o...

Cuprul, tot mai căutat şi mai scump

Cotația “futures” a cuprului a crescut cu aproape 23%...

Ce s-a decis în şedinţa de Guvern de marţi. Află detalii

Actele normative adoptate în cadrul ședinței Guvernului...

Cu cât s-a scumpit manopera în service-urile auto

S-a scumpit serios manopera pentru reparaţiile auto.

China se opune ferm noilor taxe vamale impuse de SUA

China și-a arătat opoziția față de majorarea tarifelor...


pixel