Lovitură pentru Tesla. Se cere în instanță ”dezmembrarea” monopolului și ”dreptul de a repara”

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Linie de asamblare dintr-o uzină Tesla / Foto: Steve Jurvetson / Flickr
Linie de asamblare dintr-o uzină Tesla / Foto: Steve Jurvetson / Flickr
Compania Tesla este într-un moment delicat iar cursul lucrurilor au ajuns într-un punct care lui Elon Musk îi displace profund.

Tesla a fost dată în judecată în cadrul a două acțiuni colective antitrust, în care compania este acuzată că a limitat în mod ilegal posibilitatea de întreținere, reparații și piesele de schimb pentru vehiculele sale electrice, forțând proprietarii să plătească mai mult și să aștepte mai mult timp pentru servicii de reparații furnizate numai de service-urile proprii.

Acțiunile în justiție, depuse marți și miercuri la tribunalul federal din San Francisco, susțin că Tesla a conceput vehiculele sale electrice, garanțiile și politicile de reparații pentru a descuraja proprietarii să apeleze la ateliere independente care nu sunt controlate de Tesla.

"Tesla trebuie să își deschidă ecosistemul și să permită concurența pentru service-ul vehiculelor Tesla și vânzarea de piese", a declarat avocatul reclamanților Matthew Ruan de la Freed Kanner London & Millen, care a depus una dintre acțiunile colective propuse.

Fiecare plângere a fost depusă în numele unui rezident al Californiei și niciunul dintre procese nu a specificat valoarea despăgubirilor. Ruan a declarat că potențialul grup include sute de mii de proprietari Tesla, astfel încât daunele ar putea totaliza sute de milioane de dolari.

Tesla, cel mai valoros producător auto din lume, a înregistrat venituri de 24,32 miliarde de dolari în al patrulea trimestru. Compania a livrat 405.278 de vehicule în acest trimestru.

Tesla se alătură altor mari producători de autovehicule care se confruntă cu litigii antitrust privind "dreptul de a repara" din cauza unui presupus comportament de excludere.

Un grup de cazuri împotriva Harley-Davidson Motor Co Group LLC (HOG.N) au fost recent consolidate în instanța federală din Wisconsin, iar Deere & Co (DE.N), cel mai mare producător de echipamente agricole din lume, se apără împotriva acuzațiilor în instanța districtuală federală din Chicago. Ambele companii au negat acuzațiile.

În 2021, Comisia Federală pentru Comerț din SUA a emis o declarație de politică în care a afirmat că agenția va face o prioritate din abordarea restricțiilor impuse de producători privind reparațiile și piesele de schimb.

Potrivit noilor procese, presupusele restricții impuse de Tesla în ceea ce privește service-ul și reparațiile au provocat "timpi de așteptare exorbitanți" pentru șoferii care, în caz contrar, ar fi mers la un atelier de reparații independent.

Acțiunile în justiție cer ca monopolul Tesla privind serviciile de reparații și piesele să fie "dezmembrat" și să i se ordone companiei să pună manualele de reparații și instrumentele de diagnosticare "la dispoziția persoanelor fizice și a atelierelor de reparații independente la un cost rezonabil".

Tesla va reduce cu 50% costurile de asamblare ale viitoarelor generaţii de maşini

Inginerii Tesla au anunţat că vor reduce cu 50% costurile de asamblare la viitoarele generaţii de maşini, dar directorul general Elon Musk nu a dezvăluit când va debuta mault aşteptatul model electric la un preţ accesibil, transmite Reuters.

Analiştii se aşteptau ca miercuri Musk să dea detalii despre noile vehicule ce vor fi lansate şi ce modele vor fi oferite. Directorii companiei au precizat că pe o platformă Tesla va fi construit mai mult de un vehicul în fabricile în fabricile standardizate, dar Musk nu a precizat la ce modele se gândeşte.

Directorul financiar al Tesla, Zach Kirkhorn, şi alţi oficiali au scos în evidenţă angajamentul lor de a reduce costurile de producţie.

Kirkhorn a estimat că Tesla trebuie să investească de şase ori mai mult decât a făcut-o până acum pentru a-şi îndeplini obiectivul de a majora pe termen lung producţia la 20 milioane de vehicule pe an până în 2030, o creştere de zece ori faţă de actuala capacitate. Investiţiile s-ar putea ridica la 175 miliarde de dolari, a declarat Kirkhorn. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Insolvență / FOTO: Freepik
Bună dimineața!
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Prof. Mircea Coșea
Foto: Freepik.com
Biroul unui judecător / Foto: Freepik
Hidroelectrica
Mircea Fechet / FOTO: Gov.ro
Miliardarul și invetitorul american Ray Dalio / FOTO: Wikipedia
Boeing
Eolian offshore / FOTO: Freepik

Energia eoliană offshore: Ce a rămas din gloria de altădată?

Carnajul bursier continuă pentru actorii din acest...

Platformă petrolieră / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja / Foto: gov.ro
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Criză economică / Foto: Freepik

Norvegia pierde o avere: Zeci de miliarde au fost spulberate

Fondul suveran al Norvegiei, afectat de declinul pieței...

Donald Trump vorbește la telefon
Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM
Unifarm / Foto: Agerpres
Camioane/ Foto: Freepik

RO e-Transport, frânat de Guvern care amână sancțiunile

Guvernul amână sancțiunile pentru e-Transport până la...

Lucrător la spații verzi / Foto: Freepik
Mașini / Foto: Freepik
La bancă
Familie / Foto: Freepik
Cristian Popa, BNR
Steagul Bulgariei
Donald Trump și Elon Musk
Donald Trump / Foto: Flickr
Bani / Foto: DCBusiness

pixel