Lufthansa preia o mare parte din compania aeriană de stat din Italia, ITA Airways

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Lufthansa
Lufthansa
Compania germană Lufthansa a obținut miercuri aprobarea organizmului antitrust al Uniunii Europene pentru a cumpăra o bună parte din acțiunile companiei aeriene naționale din Italia.

În urma acestei aprobări, Lufthansa va cumpăra 41% din ITA Airways din Italia pentru 325 de milioane de euro, conform Reuters.

ITA oferă rute cheie pe distanțe lungi pentru Lufthansa, care are opțiunea de a prelua întreaga companie dacă performanțele financiare ale companiei aeriene italiene se îmbunătățesc.

Tranzacția este o oportunitate pentru Lufthansa, având în vedere condițiile favorabile ale pieței din sudul Europei. Această tranzacție vine într-un moment în care companiile aeriene fac eforturi pentru a crește dimensiunea astfel încât să compenseze creșterea costurilor de operare.

Lufthansa și ITA au convenit să cedeze rutele italiene pe distanțe scurte către rivali, a declarat Comisia Europeană. Compania aeriană germană a declarat că se află în discuții cu Easyjet și cu transportatorul spaniol low-cost Volotea.

Lufthansa poate încheia tranzacția numai după ce rivalii, aprobați de autoritatea antitrust a UE, încep să opereze rutele. Autoritățile de reglementare ale UE au fost reticente de acordurile aprobate anterior, în timpul cărora rivalii companiei germane au refuzat să preia rute și sloturi (intervale de timp pentru decolare sau aterizare), deoarece au afirmat că nu pot concura cu Lufthansa.

Lufthansa s-a confruntat cu creșterea costurilor forței de muncă din cauza grevelor de la începutul acestui an, ceea ce a determinat emiterea unui avertisment privind profitul.

Analiștii spun că nu va fi ușor să redreseze ITA, al cărei predecesor Alitalia s-a confruntat cu decenii de dificultăți financiare. Lufthansa va trebui probabil să facă o investiție semnificativă pentru a reconstrui ITA.

Autoritățile de reglementare din Europa se tem, de asemenea, că cele mai mari trei grupuri aeriene din blocul comunitar, IAG, Air France KLM și Lufthansa, devin prea dominante, ceea ce ar putea afecta alegerea consumatorilor și ar putea face zborurile mai puțin accesibile.

Comisia examinează în prezent oferta IAG, proprietarul British Airways, de a cumpăra Air Europa. De asemenea, urmează să evalueze oferta Air France KLM de a prelua o participație de 19,9% la SAS din Scandinavia.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin
SUA vs China
Călin Georgescu / Foto: Inquam Photos / George Călin
Regele Philippe al Belgiei / Foto: UE

pixel