Lufthansa preia o mare parte din compania aeriană de stat din Italia, ITA Airways
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Lufthansa
Lufthansa
Compania germană Lufthansa a obținut miercuri aprobarea organizmului antitrust al Uniunii Europene pentru a cumpăra o bună parte din acțiunile companiei aeriene naționale din Italia.

În urma acestei aprobări, Lufthansa va cumpăra 41% din ITA Airways din Italia pentru 325 de milioane de euro, conform Reuters.

ITA oferă rute cheie pe distanțe lungi pentru Lufthansa, care are opțiunea de a prelua întreaga companie dacă performanțele financiare ale companiei aeriene italiene se îmbunătățesc.

Tranzacția este o oportunitate pentru Lufthansa, având în vedere condițiile favorabile ale pieței din sudul Europei. Această tranzacție vine într-un moment în care companiile aeriene fac eforturi pentru a crește dimensiunea astfel încât să compenseze creșterea costurilor de operare.

Lufthansa și ITA au convenit să cedeze rutele italiene pe distanțe scurte către rivali, a declarat Comisia Europeană. Compania aeriană germană a declarat că se află în discuții cu Easyjet și cu transportatorul spaniol low-cost Volotea.

Lufthansa poate încheia tranzacția numai după ce rivalii, aprobați de autoritatea antitrust a UE, încep să opereze rutele. Autoritățile de reglementare ale UE au fost reticente de acordurile aprobate anterior, în timpul cărora rivalii companiei germane au refuzat să preia rute și sloturi (intervale de timp pentru decolare sau aterizare), deoarece au afirmat că nu pot concura cu Lufthansa.

Lufthansa s-a confruntat cu creșterea costurilor forței de muncă din cauza grevelor de la începutul acestui an, ceea ce a determinat emiterea unui avertisment privind profitul.

Analiștii spun că nu va fi ușor să redreseze ITA, al cărei predecesor Alitalia s-a confruntat cu decenii de dificultăți financiare. Lufthansa va trebui probabil să facă o investiție semnificativă pentru a reconstrui ITA.

Autoritățile de reglementare din Europa se tem, de asemenea, că cele mai mari trei grupuri aeriene din blocul comunitar, IAG, Air France KLM și Lufthansa, devin prea dominante, ceea ce ar putea afecta alegerea consumatorilor și ar putea face zborurile mai puțin accesibile.

Comisia examinează în prezent oferta IAG, proprietarul British Airways, de a cumpăra Air Europa. De asemenea, urmează să evalueze oferta Air France KLM de a prelua o participație de 19,9% la SAS din Scandinavia.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

20 mld. euro pentru agricultura românească, până în 2027

Europarlamentarul Daniel Buda, vicepreședinte al...

Grecia, NU! Spania, NU! Dar de ce Norvegia?

În nordul continentului european, țări precum Norvegia...

Benzina și motorina s-au ieftinit în prima zi din weekend

Fără o direcție clar conturată. Cam așa a evoluat...

WhatsApp nu va mai funcționa pe aceste 35 de smartphone-uri

Anul acesta, nu mai puțin de 35 de smartphone-uri vor...

Bursa de la București încheie săptămâna cu optimism

Titlurile Băncii Transilvania, cele mai tranzacționate. 

Prețul aurului atinge cel mai ridicat nivel din ultima lună

Prețul aurului a urcat vineri la cel mai ridicat nivel...

În Portugalia, avantaje fiscale pentru străini

Noul guvern de dreapta al Portugaliei caută o formulă...

Guvernul cancelarului Olaf Scholz evită o gravă criză

A fost la un pas, dar a scăpat. Grație unui acord cu...

Şedinţă de politică monetară BNR. Decizie privind dobânda

Banca Naţională are programată, pentru astăzi, o...


pixel