LVMH, marele câștigător al Jocurilor Olimpice
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
LVMH
LVMH
Fie că e vorba de traseul torței olimpice, de cereremonia de deschidere a Jocurilor sau de ceremoniile de decernare a medaliilor, LVMH, liderul mondial al pieței de lux, pare a fi câștigătorul absolut din punctul de vedere al imaginii.

Partener „premium”, grupul miliardarului Bernard Arnault a negociat o vizibilitate maximă pentru mărcile sale pe durata competiției sportive. 

Bijutierul Chaumet a creat medaliile, Louis Vuitton, marca emblematică a grupului, a conceput cuferele pentru medalii și cutia specială pentru torță, a cărei călătorie a trecut prin podgoriile LVMH dar și prin fața Fundației Louis Vuitton În plus, Berluti îmbracă echipele Franței pentru ceremonia de deschidere, unde cântăreața Aya Nakamura va purta o ținută Dior, iar VIP-urile vor bea șampanie și coniac de la Moët și Hennessy ...

Vineri, înainte de sosirea flăcării olimpice la Paris, directorul artistic al Louis Vuitton, artistul Pharrell Williams, va purta torța în Seine-Saint-Denis. Câteva ore mai târziu, pe Sena, ceremonia de deschidere va trece prin fața magazinului universal La Samaritaine și a sediului Louis Vuitton, toate proprietăți LVMH.

Vizibil, dar discret 

Gigantul de lux a conceput inclusiv vestimentația pentru oficialii care vor decerna medalii, care vor fi purtate pe o tavă cu un design în șah care evocă modelele Louis Vuitton.

„Suntem, într-adevâr, foarte vizibili, dar nu în mod ostentativ, ci destul de discret”, a explicat Antoine Arnault presei, vorbind despre ținutele LVMH. „Nu este marca Vuitton de pe platou”, a subliniat el. Putem însă, dacă avem o oarecare cultură, să recunoaștem casa Vuitton și marca Vuitton, este un truc sau un mod subliminal de a fi prezent”, a râs el.

Contribuția parteneriatului LVMH cu Comitetul de Organizare al Jocurilor Olimpice și Paralimpice (Cojo) se ridică la 150 de milioane de euro, la care se adaugă „50 de milioane în activități”, adică evenimente, confecționarea ținutelor etc., conform unei surse AFP.

Cojo „a venit să caute LVMH” pentru a finaliza bugetul de 1,24 miliarde de euro pentru Jocuri. Iar când ți se întinde o mână, iar calculele sunt ok, trebuie să profiți de ocazie”, a adăugat interlocutorul agenției franceze de presă. 

„De cele mai multe ori, parteneriatele sportive sunt o oportunitate comercială, dar vin cu produse doar pentru respectivul eveniment”, a comentat, pe de altă parte, Julie El Ghouzzi pentru AFP. Aici însă nu există așa ceva, pentru că „LVMH a gândit strategic”, făcând din acest parteneriat ”o asociație de valoare” și ajungând la „miliardele de telespectatori” ai Jocurilor.

Sportul, „vector de creștere”

„Există un discurs construit pe cuvintele cultură, patrimoniu, know-how, Franța”, analizează și Eric Briones. „LVMH a pus valorile olimpismului în propria sa curte, selectând cu precizie” mărcile grupului francez care să facă față provocării. Branduri care sponsorizează sportivi cu mari șanse la medalii, de la Enzo Lefort (scrimă), la rugbistul Antoine Dupont, tenismenul Pauline Déroulède sau atletul Timothée Adolphe.

O reclamă uriașă care să-l afișeze pe înotatorul Léon Marchand, muza Louis Vuitton, va fi desfășurată pe turnul Montparnasse. De altfel, Antoine Arnault a recunoscut că „nu este o chestiune de afaceri pe termen scurt”. .

Potrivit lui Eric Briones, sportul a devenit „un vector de creștere” pentru lux și „LVMH se poziționează din nou ca lider”, oferind, grație Olimpiadei, „competiția competițiilor”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Marcel Ciolacu
Oameni pe strada

Haos pe căile ferate germane. Mii de călători, afectați

Serviciile feroviare din Germania au fost grav...

INS: Aproape 16% din gospodării nu au baie sau duș

Ponderea gospodăriilor dotate cu baie/duş a fost, anul...

Industria nu mai duduie ca altă dată / FOTO: Freepik
Principele Dimitrie Sturdza / Foto: Dorina MATIŞ / AGERPRES
Bani / Foto: Freepik

OnlyFans a plătit dividende record proprietarului platformei

Cea mai mare platformă porno online a acordat dividende...

Sediul central al Google
Casa de pensii / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Compensații pentru pensionari prevăzute într-o nouă OUG

După controversata recalculare a pensiilor, Guvernul a...

Aglomerație / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Selena Gomez
Bună dimineața!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik

Bursa de la București, fără suflu la sfârșit de săptămână

Săptămâna a fost marcată de scăderi generalizate pe...

Chirie sau rate? Ce este mai avantajos la această oră

În contextul prețurilor crescânde la locuințe și a...

Nu este loc pentru butoaiele OPEC, spun analiștii
Unt / FOTO: Freepik

Prețul mondial al untului a atins un record absolut

La nivel mondial, prețul la unt a sărit la un record...

Localitate în Spania / FOTO: Freepik

Polonezii dau năvală în Spania să cumpere active imobiliare

În timp ce Polonia se înarmează, încheind contracte după...

Un cuplu stă pe balcon / Foto: Freepik

Prețurile locuințelor din România continuă să crească

Florin Dragu, şef serviciu Direcţia Stabilitate...

La benzinărie / FOTO: Unsplash
S-au făcut calculele
Amazon Alexa / FOTO: Wikipedia
Vladimir Putin si Sadir Japarov, președintele Kârgâstanului
Curs valutar / Foto: DCBusiness
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Telefoane

Cele mai vândute telefoane mobile din lume în 2024

Apple rămâne compania care a vândut cele mai multe...

Oficiul Național al Registrului Comerțului
Ruta pe care a zburat în jurul lumii aeronava TAROM

Oferte speciale de la Tarom pentru trei destinații europene

Tarom lansează o ofertă specială pentru trei destinații...

Stație de transformare / Foto: Arhivă

pixel