LVMH, marele câștigător al Jocurilor Olimpice

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
LVMH
LVMH
Fie că e vorba de traseul torței olimpice, de cereremonia de deschidere a Jocurilor sau de ceremoniile de decernare a medaliilor, LVMH, liderul mondial al pieței de lux, pare a fi câștigătorul absolut din punctul de vedere al imaginii.

Partener „premium”, grupul miliardarului Bernard Arnault a negociat o vizibilitate maximă pentru mărcile sale pe durata competiției sportive. 

Bijutierul Chaumet a creat medaliile, Louis Vuitton, marca emblematică a grupului, a conceput cuferele pentru medalii și cutia specială pentru torță, a cărei călătorie a trecut prin podgoriile LVMH dar și prin fața Fundației Louis Vuitton În plus, Berluti îmbracă echipele Franței pentru ceremonia de deschidere, unde cântăreața Aya Nakamura va purta o ținută Dior, iar VIP-urile vor bea șampanie și coniac de la Moët și Hennessy ...

Vineri, înainte de sosirea flăcării olimpice la Paris, directorul artistic al Louis Vuitton, artistul Pharrell Williams, va purta torța în Seine-Saint-Denis. Câteva ore mai târziu, pe Sena, ceremonia de deschidere va trece prin fața magazinului universal La Samaritaine și a sediului Louis Vuitton, toate proprietăți LVMH.

Vizibil, dar discret 

Gigantul de lux a conceput inclusiv vestimentația pentru oficialii care vor decerna medalii, care vor fi purtate pe o tavă cu un design în șah care evocă modelele Louis Vuitton.

„Suntem, într-adevâr, foarte vizibili, dar nu în mod ostentativ, ci destul de discret”, a explicat Antoine Arnault presei, vorbind despre ținutele LVMH. „Nu este marca Vuitton de pe platou”, a subliniat el. Putem însă, dacă avem o oarecare cultură, să recunoaștem casa Vuitton și marca Vuitton, este un truc sau un mod subliminal de a fi prezent”, a râs el.

Contribuția parteneriatului LVMH cu Comitetul de Organizare al Jocurilor Olimpice și Paralimpice (Cojo) se ridică la 150 de milioane de euro, la care se adaugă „50 de milioane în activități”, adică evenimente, confecționarea ținutelor etc., conform unei surse AFP.

Cojo „a venit să caute LVMH” pentru a finaliza bugetul de 1,24 miliarde de euro pentru Jocuri. Iar când ți se întinde o mână, iar calculele sunt ok, trebuie să profiți de ocazie”, a adăugat interlocutorul agenției franceze de presă. 

„De cele mai multe ori, parteneriatele sportive sunt o oportunitate comercială, dar vin cu produse doar pentru respectivul eveniment”, a comentat, pe de altă parte, Julie El Ghouzzi pentru AFP. Aici însă nu există așa ceva, pentru că „LVMH a gândit strategic”, făcând din acest parteneriat ”o asociație de valoare” și ajungând la „miliardele de telespectatori” ai Jocurilor.

Sportul, „vector de creștere”

„Există un discurs construit pe cuvintele cultură, patrimoniu, know-how, Franța”, analizează și Eric Briones. „LVMH a pus valorile olimpismului în propria sa curte, selectând cu precizie” mărcile grupului francez care să facă față provocării. Branduri care sponsorizează sportivi cu mari șanse la medalii, de la Enzo Lefort (scrimă), la rugbistul Antoine Dupont, tenismenul Pauline Déroulède sau atletul Timothée Adolphe.

O reclamă uriașă care să-l afișeze pe înotatorul Léon Marchand, muza Louis Vuitton, va fi desfășurată pe turnul Montparnasse. De altfel, Antoine Arnault a recunoscut că „nu este o chestiune de afaceri pe termen scurt”. .

Potrivit lui Eric Briones, sportul a devenit „un vector de creștere” pentru lux și „LVMH se poziționează din nou ca lider”, oferind, grație Olimpiadei, „competiția competițiilor”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Banca Europeană de Investiții / Foto: BEI
Acces gratuit la apă potabilă în aeroporturile din România. Ce spune Ministerul Transporturilor - FOTO: Freepik@EyeEm
Se modifică modul de acordare a alocațiilor pentru copii
Angajați
TVA / Foto: Freepik.com
masini de lux - FOTO: Freepik@maxmamchurov
Transportul aerian de mărfuri în România, în creștere cu aproape 10% în primele 9 luni din 2025 - FOTO: Freepik@eaktopapps

Recordul absolut pentru piața românească de artă sacră

O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe a...

Bursa de la București

Bursa de la București urcă

Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat săptămâna aceasta creșteri importante

Covrigi. Foto: Freepik.com

Topul patiseriilor din România. Ce arată cifrele

Luca, Petru și Matei își împart piața patiseriilor.

București
Mai mulți angajați lucrează într-un birou / Foto: Freepik

ANAF. Reguli fiscale dure pentru multinaționale în 2026

Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...

Tancuri rusești
Bani. Foto: Freepik.com

O primărie a fost amendată cu 70.000 de lei

Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...

Toți români vor avea un cont bancar
Ministerul Finanțelor
Vouchere de vacanță
Sediul Oracle din Austin, Texas
RCA

Ce noi reguli RCA se aplică de la 13 decembrie 2025

O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...

Scoaterea banilor din firmă se complică

Adio împrumuturi între firmă și asociat: ANAF schimbă tot

Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...

Mima Lonea din Petrila
Pană de curent / Foto: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
trenuri / Foto: Freepik
Lukoil
Femei la cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă / Foto: Freepik

pixel