Mădălin Roșu (BAAR): În UK, punctele de penalizare sunt valabile 4 ani, în România, 6 luni! Trebuie să shimbăm ceva!
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Mădălin Roșu, președintele BAAR
Mădălin Roșu, președintele BAAR
EXCLUSIV
Mădălin Roșu, președintele BAAR și Owner Secțiune Auto UNSAR, a participat la dezbaterea ’’Siguranță rutieră și asigurări auto. Lecțiile ultimilor ani. Ce e de făcut?’’, eveniment organizat de DC Media Group.

Președintele BARR a început prin a arăta câteva cifre referitoare la accidente despre care a afirmat că: ”Unele pot fi îmbucurătoare, altele, poate, nu atât. Cred că anul acesta vom ajunge la 500 de mii de accidente rutiere. Însă, dintre acestea, aproximativ 350 de mii nu sunt sancționate sub nicio formă. Într-un singur an. Cel care a cauzat accidentul nu primește nicio sancțiune rutieră. De ce? Pentru că sunt accidente fără victime, cu doar daune materiale, rezolvate printr-o constatare amiabilă, o procedură introdusă în 2009. Majoritatea șoferilor sunt disciplinați astăzi, aș spune că vorbim de 15-20% dintre aceștia care sunt total indisciplinați în trafic și produc evenimente cu repercusiuni grave. Aceasta ar trebui să fie un mare semn de întrebare pentru noi”.

Mădărin Roșu a continuat spunând că: ”Am văzut multe dosare în viața mea. De exemplu, părinți care își țineau copiii pe bancheta din spate, fără centură de siguranță. Impactul la 40 de kilometri pe oră poate provoca daune semnificative. Ce se întâmplă cu acei copii, cu mamele lor? Când apare o vătămare corporală a unui pasager, acesta are și el o parte de responsabilitate, trebuia să folosească centura. Aceleași reguli se aplică și pentru copiii care ar trebui să fie bine fixați cu sisteme de siguranță, cu scaune speciale, pentru cei mai mici până la o anumită vârstă”.

Șeful Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România a continuat: ”Aproximativ 350.000 de accidente rămân nesancționate sub nicio formă, și discutăm acum despre găsirea unor soluții pentru cei 15-20% dintre șoferi care sunt total indisciplinați în trafic și generează evenimente cu consecințe grave. O astfel de inițiativă a fost mereu dorită la nivelul Biroului Asigurătorilor Auto din România (BARR). Există un Fond de protecție a victimelor străzii, din care se acordă despăgubiri persoanelor păgubite în urma unor accidente în care vinovații nu sunt identificați. Anul trecut, am plătit aproximativ 20 de milioane de euro pentru aceste despăgubiri. Estimările noastre arată că la nivel de piață, suma plătită pentru vătămări corporale și decese este de aproximativ 200 de milioane de euro. Asta înseamnă că un șofer român plătește în jur de 27 de euro doar pentru vătămări corporale, la numărul actual de polițe existente”.

Șeful BAAR a mai spus că: ”În ceea ce privește intervenția statului cu un fond similar, personal nu sunt de acord. Polița de răspundere civilă auto ar trebui să acopere aceste cheltuieli. Un asigurător poate plăti despăgubirea începând cu a doua zi, fără probleme. Problema apare la stabilirea vinovăției. De exemplu, în 2017, Legea 132 a impus obligația Ministerului Sănătății și a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) de a stabili un barem de traumatologie, care există acum. Acesta permite evaluarea suferinței, pe lângă costurile medicale oferite de entitățile medicale”.

Mădălin Roșu a continuat arătând că: ”Un alt aspect important este legat de reducerea frecvenței accidentelor rutiere de la 6,2 la un maximum de 4. Există soluții. În Marea Britanie, punctele de penalizare pe permis stau valabile timp de 4 ani, față de 6 luni cât avem noi. Când un șofer ajunge la 10 puncte, este obligat să facă un test psihologic, cursuri de conducere defensivă și să dea un examen. După ce trece aceste teste, i se reduc două puncte. Punctele de penalizare sunt corelate cu prețul asigurării. Astfel, dacă acumulezi două puncte de penalizare, crește și prețul asigurării”.

Vorbind despre asigurări, reprezentantul BAAR a arătat că: ”De asemenea, în zona asigurărilor, cred că trebuie să facem ajustări. Discutăm despre încărcarea mult mai mare a unui șofer care produce o vătămare corporală în comparație cu cel care produce o daună la o oglindă. În prezent, acestea sunt considerate la fel. Avem susținerea ASF în acest sens. Modificările simple ar putea duce la reducerea frecvenței accidentelor, scăderea costurilor asigurării și, implicit, a numărului de victime pe străzi”.

Mădălin Roșu a încemnat audiența: ”Să ne concentrăm asupra unui singur obiectiv. Suntem în 2023 și există sprijin politic, autorități, mediul de afaceri și mediul academic. Haideți să ne stabilim obiectivele. Putem să facem asta. E un efort colectiv. Va trebui să trimitem o mulțime de documente la Senat și la Camera Deputaților. E clar că eforturile principale trebuie să vină din partea noastră. Așteptăm sprijinul colegilor din Poliție. Avem soluții. Hai să le punem în practică”.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel