Magazinele de lux din Rusia, devalizate de bogații țării
Autor: Georgel Simionică
Data publicării:
Bijuteriile de lux au devenit un refugiu pentru banii bogaților ruși
Bijuteriile de lux au devenit un refugiu pentru banii bogaților ruși
Bogații Rusiei fac tot posibilul să își pună la adăpost banii.

În contextul în care sancțiunile impuse Rusiei au făcut ca rubla să se prăbușească și au ținut închise piețele bursiere, bogații țării se orientează către bijuterii și ceasuri de lux în încercarea de a-și păstra valoarea economiilor.

Vânzările în magazinele din Rusia ale companiei Bulgari au crescut în ultimele zile, a declarat directorul executiv al bijutierului italian.

CEO-ul Bulgari Jean-Christophe Babin a spus că: "Pe termen scurt, probabil că a impulsionat afacerile. Cât timp va dura este greu de spus, pentru că, într-adevăr, cu măsurile SWIFT, implementate în totalitate, ar putea face dificil, dacă nu imposibil, să exporți în Rusia".

Chiar dacă mărci precum Apple Inc. la Nike Inc. și giganții energetici BP, Shell și Exxon Mobil Corp. se retrag din Rusia, cele mai mari mărci de lux din Europa încearcă, deocamdată, să continue să opereze în această țară.

Bulgari, deținut de LVMH SE, este departe de a fi singura fimă de produse de lux. Cartier, deținut de Richemont, vinde în continuare bijuterii și ceasuri precum cele de la Omega, Swatch și Rolex, scrie Bloomberg. Toți continuă să facă vânzări și încearcă să adopte o poziție apolitică.

Citește și: Fisuri în castelul de cristal Swarovski. De ce imperiul riscă să se surpe

"Suntem acolo pentru poporul rus și nu pentru lumea politică", a declarat Babin. "Operăm în multe țări diferite care au perioade de incertitudine și tensiuni".

Vânzările în Rusia și către rușii din străinătate reprezintă mai puțin de 2% din totalul veniturilor LVMH și Swatch Group și mai puțin de 3% la Richemont, un nivel "relativ nesemnificativ", potrivit unui raport realizat în această săptămână de analiști de la Morgan Stanley.

Acest lucru se datorează, în parte, disparităților de venituri și bogăție din Rusia, cu un număr mic de oligarhi miliardari care trăiesc mult peste mijloacele oamenilor obișnuiți. Salariul mediu lunar în Moscova este de aproximativ 113.000 de ruble (1.350 de dolari la cursul de schimb de dinainte de invazie), iar în regiunile rurale este mult mai mic.

Citește și: Presiunea pe oligrahi crește. Roman Abramovici vinde Chelsea

Presiunea asupra marilor mărci este în creștere. Publicația comercială Business of Fashion, susținută de LVMH, a îndemnat comercianții cu amănuntul să închidă magazinele din Rusia și să nu expedieze produse online. Într-un editorial împărtășit pe scară largă, redactorul-șef Imran Amed a declarat că mișcarea ar fi "în mare parte simbolică", dar că ar arăta "angajamentul față de o poziție morală puternică".

Reacția a fost minimă, până acum. Balenciaga, un brand Kering al cărui director de creație Demna Gvasalia este georgian, a eliminat tot conținutul de modă de pe pagina sa de Instagram cu câteva zile înainte de prezentarea sa de toamnă/iarnă de la Paris. În locul ei a apărut steagul ucrainean și un apel la donații pentru Programul alimentar mondial.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel