Profi este principalul lanț de supermarketuri de proximitate și de proximitate din România, care oferă produse locale de înaltă calitate populației din orașele și zonele rurale ale țării. Compania operează printr-o rețea de peste 1.650 de magazine și a generat venituri de peste 2,5 miliarde de euro în cele douăsprezece luni care s-au încheiat în iunie 2023. În urma achiziției Profi de către MidEuropa în 2017, compania a devenit cel mai mare lanț de supermarketuri din România (în funcție de numărul de magazine) și unul dintre retailerii cu cea mai rapidă creștere din țară, reușind să adauge peste 1.100 de magazine și să crească vânzările de peste 3,3 ori.
Vânzarea de către MidEuropa a Profi către Ahold Delhaize marchează cea mai mare tranzacție din domeniul alimentar din Europa continentală care implică capital privat. În plus, tranzacția intră în istoria regională ca fiind cea mai mare tranzacție de produse alimentare realizată vreodată în Europa Centrală și de Est.
Ahold Delhaize a anunța că a convenit să achiziționeze 100% din retailerul român de produse alimentare Profi Rom Food SRL (Profi) de la MidEuropa, sub rezerva aprobării de către autoritățile de reglementare. Această achiziție oferă o potrivire puternică a formatului și o propunere de clienți complementară pentru marea marcă locală Mega Image a Ahold Delhaize pe piața românească. România este o piață atractivă care se confruntă cu o creștere continuă a averii publice și a puterii de cumpărare, determinată de fundamentele economice puternice.
Raționament strategic
Profi este liderul retailerilor tradiționali de produse alimentare din România, operând 1.654 de magazine în țară. Este cunoscut pentru sortimentul său puternic și pentru valoarea pe care o oferă clienților. În cele douăsprezece luni care s-au încheiat în iunie 2023, compania a generat vânzări de 2,5 miliarde de euro.
Achiziția va mai mult decât dubla dimensiunea afacerii românești existente a Ahold Delhaize, care operează sub marca Mega Image și are 969 de magazine, preponderent în zonele urbane. Combinația va completa și va extinde amprenta existentă a Ahold Delhaize în România pentru a deservi mai bine atât zonele urbane, cât și cele rurale. Potrivirea puternică a formatului și propunerile complementare pentru clienți dintre mărcile Profi și Mega Image le vor permite să deservească mai bine consumatorul român, stimulând atât creșterea vânzărilor, cât și a profitabilității.
Detalii privind tranzacția
Ahold Delhaize se așteaptă să genereze o creștere semnificativă a veniturilor și sinergii din această tranzacție. Aceste sinergii preconizate vor aduce beneficii directe clienților români, prin capacitatea sporită a companiei de a reinvesti în propunerea de valoare pentru clienți, digitalizare, ESG și propunerea de valoare pentru angajator.
Ahold Delhaize va plăti o valoare de întreprindere de aproximativ 1,3 miliarde de euro, ceea ce corespunde unei valori de întreprindere ajustate în funcție de leasing de 1,8 miliarde de euro (după IFRS 16).
Se preconizează că combinarea cu Profi va avea ca efect creșterea vânzărilor și a marjei EBIT (după sinergii și integrare) pentru Ahold Delhaize Europe și creșterea EPS pentru Ahold Delhaize, toate în primul an de la închidere.
Contravaloarea achiziției va fi finanțată în proporție de 100% din datorie, iar tranzacția se preconizează că se va încheia în 2024, după îndeplinirea condițiilor de închidere obișnuite, inclusiv aprobarea autorităților de reglementare.
Frans Muller, directorul executiv al Ahold Delhaize, a declarat: "Ambele companii sunt în curs de a fi achiziționate: "Sunt foarte încântat să primesc Profi în familia Ahold Delhaize. Urmărim de ceva vreme traiectoria companiei și admirăm ceea ce a reușit să realizeze echipa Profi. Cred cu tărie că Profi are în față o cale de creștere interesantă și aștept cu nerăbdare să colaborez cu echipa pentru a ne consolida în continuare prezența în Europa Centrală și de Sud."
Wouter Kolk, directorul general al Ahold Delhaize Europe & Indonesia, a declarat: "Ambele companii au fost înființate în anul 2009: "Aș dori să adresez un călduros bun venit întregii echipe Profi, suntem foarte încântați să o includem în familia noastră. Acest pas înainte ne fortifică poziția în Europa Centrală și de Sud, subliniază, de asemenea, încrederea noastră în potențialul acestei regiuni. Atât Mega Image, cât și Profi au servit cu succes clienții români în ultimele decenii, ceea ce s-a tradus printr-o loialitate și o creștere sporită. Prin alăturarea la familia noastră, combinația va beneficia de cele mai bune practici europene în domeniile digitalizării, aprovizionării, sortimentului local extins, infrastructurii și sustenabilității. Sunt entuziasmat de călătoria care ne așteaptă."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...