Mai mult de 50% din români vor să-și schimbe job-ul până la final de an

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Românii vor să-şi schimbe jobul până la finalul anului, arată un studiu realizat de o platformă de recrutare online
Românii vor să-şi schimbe jobul până la finalul anului, arată un studiu realizat de o platformă de recrutare online
Românii vor să-şi schimbe jobul până la finalul anului, arată un studiu realizat de o platformă de recrutare online, în condiţiile în care cinci din zece au aplicat pentru un nou loc de muncă numai în ultima lună. 

50% dintre cei care au participat la cel mai recent survey derulat de eJobs România au declarat că au aplicat la cel puţin un job în ultima lună, cu intenţia de a-şi schimba locul de muncă până la finalul anului. De altfel, anul acesta a fost unul intens în ceea ce priveşte intenţiile de angajare ale românilor - 85% din respondenţi au aplicat cel puţin o dată de la începutul anului. Doar 8,4% dintre respondenţi sunt suficient de mulţumiţi de joburile lor actuale, motiv pentru care ultima oară când au aplicat a fost în urmă cu mai bine de doi ani", arată studiul eJobs.

Industria business, creștere semnificativă! Ce se întâmplă din anul 2020

Încurajaţi de numărul mare de joburi disponibile pe piaţă, candidaţii încep să fie din ce în ce mai atenţi la procesul de recrutare şi au aşteptări mari de la angajatori. Pentru 7 din 10 candidaţi felul în care le vorbeşte recrutorul este cel mai important aspect din cadrul unui interviu de angajare şi unul dintre factorii în funcţie de care decid dacă să accepte sau nu o ofertă de angajare, arată studiul menţionat.

De asemenea, 52% dintre respondenţi îşi doresc să aibă cel puţin o întâlnire şi cu cel care ar urma să le fie manager direct. Feed-back-ul de după interviu, răspunsurile pe care le primesc de la recrutor, dar şi felul în care arată compania sunt alte elemente de care ţin cont candidaţii şi care pot face diferenţa dintre o ofertă acceptată şi una refuzată. Aproape 20% dintre respondenţi au specificat că îşi doresc ca interviurile de angajare să nu dureze mai mult de o oră.

"Candidaţii ştiu din ce în ce mai bine ce îşi doresc de la un loc de muncă, de la un angajator, de la managerul direct, de la colegi, de la recutor şi aşa mai departe. Au un nivel tot mai ridicat de aşteptări şi "amendează" tot ce iese din acest cadru. Astfel, 62,5% dintre participanţii la studiu sunt deranjaţi atunci când primesc întrebări-clişeu care nu au legătură cu poziţia pentru care au aplicat. Aproape la fel de mulţi includ în acelaşi top lipsa informaţiilor despre salariu, întrebările despre viaţa personală ori atitudinea distantă din partea recrutorului. Din fericire, în ultimii doi ani, recrutorii au început să lucreze în această direcţie şi să îmbunătăţească procesele de recrutare, arătând o preocupare din ce în ce mai mare în direcţia dezvoltării propriului brand de angajator", spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Potrivit studiului, etapa recrutării nu este singurul hop pe care trebuie să-l depăşească recrutorii. La fel de delicată este şi prima lună petrecută de noii angajaţi în companie, respectiv onboarding-ul, aşa cum este cunoscut în industrie. Asta pentru că după prima lună angajaţii au deja conturat un plan cu privire la durata pe care o vor petrece în companie şi ştiu dacă există o compatibilitate reală între ei şi noul job.

"În aceste condiţii, este important să aibă un plan clar, pe paşi, de integrare în echipă (aspect menţionat de 62% dintre respondenţi), să aibă un coleg cu experienţă care să-i introducă, pas cu pas, în universul echipei; să fie implicaţi în proiecte încă de la început sau să primească feedback constant de la manager. 28% dintre respondenţi ar prefera să aibă parte de o perioadă de adaptare, în care să se acomodeze fără să primească responsabilităţi sau proiecte de lucru", spun reprezentaţii eJobs.

Studiul mai arată că 82% dintre cei care caută un loc de muncă o fac prin intermediul platformelor de recrutare online. Al doilea cel mai utilizat canal pentru depunerea aplicărilor sunt website-urile angajatorilor. 23% folosesc în acest scop şi reţelele de socializare, iar 19% dintre candidaţi au menţionat că încearcă să se angajeze şi prin intermediul târgurilor de job-uri.

"Şi când vine vorba despre cum ar trebui să arate un anunţ de angajare candidaţii ştiu foarte bine ce îşi doresc. Vor să fie cât mai detaliate cerinţele postului, obligatoriu salariul şi beneficiile extrasalariale să fie la vedere şi, din ce în ce mai mulţi, îşi doresc anunţuri care să iasă din tiparul clasic. Sunt mai atraşi mai degrabă de anunţurile foarte vii, ca imagine şi, dacă este posibil, să includă şi o componentă video", adaugă Bogdan Badea.

Studiul a fost realizat în perioada 1-19 noiembrie, pe un eşantion de 1.493 de respondenţi.

Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare lansată în România şi aparţine companiei Ringier Romania, parte din Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia. La ora actuală, eJobs.ro are un număr de peste patru milioane de CV-uri, mai mult de două milioane de utilizatori unici lunari, 7.000 de CV-uri actualizate zilnic şi o bază de fani de 290.000 pe Facebook. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik
Warren Buffett
Protest în fața unuei reprezentanțe Tesla

Tesla își continuă prăbușirea în Europa

Vânzările în țările europene au scăzut dramatic în...

iaurt / FOTO: Freepik

Danone pornește lupta împotriva coloranților artificiali

Deocamdată este vorba de doar câteva produse.

Calcule și verificări / FOTO: Freepik

Perspectivele companiilor, făcute scrum de Donald Trump

Totuși, nu toate sectoarele au de suferit din cauza...

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Avertisment de la Buffett, falimente în scădere, scandal...

Închis
Se propune comasarea alegerilor
Magazin de mobilă / Foto: Freepik

Românii nu-și mai iau casă nouă, își renovează ce au

Românii trebuie să-și expoateze din nou imaginația și...

Pompe de petrol
Warren Buffett
Bogdan Chirițoiu / Foto: Oana Pavelescu

Albania începe lupta cu turismul necontrolat

Turismul necontrolat și schimbările climatice amenință...

Fondul Proprietarea
O persoană votează cu ocazia alegerilor prezidențiale / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Steagul SUA / Foto: Freepik

De ce a scos Donald Trump România din programul Visa Waiver

Revocarea accesului României la programul Visa Waiver de...

SpaceX
Shein / sursa foto: Flickr.com / Focal Foto
Bursa / Foto: Freepik
Bursa de Valori București
Donald Trump
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Banca Națională a României
Apple. Foto: Freepik.com
O femeie completează un formular / Foto: Freepik

pixel