Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Potrivit respectivului act normativ, românii care nu își desfășoară activitatea în sediul instituției angajatoare vor avea parte de unele beneficii. Se prevede, totodată, și o amnistie pentru obligaţiile fiscale rezultate din reîncadrarea diurnelor în venituri salariale.
"Legea 72/2022 este, în mare parte, rezultatul efortului profesioniştilor din domeniul fiscal care au analizat cu atenţie diferenţele de tratament fiscal dintre sumele acordate salariaţilor mobili care se deplasează în interesul companiei şi sumele acordate salariaţilor delegaţi.
Această iniţiativă de modificare legislativă a pornit în urma verificărilor fiscale realizate de autorităţi în cadrul companiilor din domeniul transporturilor, în cazul cărora inspectorii au considerat că şoferii sunt salariaţi mobili şi nu sunt îndreptăţiţi să primească indemnizaţie de delegare sau detaşare neimpozabilă, ci sunt în drept să primească prestaţii suplimentare acordate în baza unei clauze de mobilitate, sume ce până acum intrau în baza de calcul a tutoror taxelor salariale.
Începand cu 1 mai 2022, nici aceste prestaţii suplimentare acordate în baza clauzei de mobilitate nu mai sunt taxabile în limita plafonului stabilit de lege, cu condiţia ca deplasările salariaţilor să fie efectuate în afara localităţii, în ţară sau în străinătate", a explicat Luminiţa Obaciu, Payroll Partner, Soter & Partners, potrivit Antena 3.
Cine sunt norocoșii
În cazul angajaţilor mobili, este obligatorie introducerea clauzei de mobilitate în contractul individual de muncă. Potrivit legii, acești lucrători se bucură de o serie de beneficii suplimentare acordate de angajator, precum prestaţii suplimentare în bani sau bunuri în natură, considerate venituri de natură salarială, ce intră în baza de calcul a tutoror taxelor salariale.
Este vorba, printre alții, de angajaţii din sectorul transporturilor, construcţiilor sau achiziţiilor. După cum arată cifrele Eurostat, în 2020, circa 10,8 milioane de persoane cu vârsta de peste 15 ani lucrau în domeniul transporturilor la nivel european, existând în medie 29 de astfel de lucrători la mia de locuitori
Cele mai mari valori au fost înregistrate în Sud-Estul Europei, regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia din România fiind în topul clasamentului cu 65 de muncitori la mia de locuitori.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...