Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Astfel, mai mulți parlamentari vor o lege care are ca scop instituirea unui set de măsuri compensatorii pentru a diminua impactul negativ al neapartenenței României la Spațiul Schengen asupra sectorului de transporturi.
Pierderile semnificative suferite de acest sector din cauza tergiversării aderării la Schengen au afectat grav competitivitatea companiilor românești și au condus la o serie de probleme, inclusiv un deficit de forță de muncă.
Contextul actual
România nu face parte din Spațiul Schengen, ceea ce generează pierderi semnificative pentru sectorul de transporturi.
Transportatorii români sunt discriminați prin neacordarea indemnizației de hrană și prin diurnele și indemnizațiile inferioare mediei europene.
Sectorul se confruntă cu o criză de forță de muncă, deficitul de șoferi profesioniști fiind estimat la 71.000 de posturi.
Măsuri propuse
Printre măsurile propuse de senatori se numără:
- instituirea indemnizației de hrană pentru lucrătorii mobili din transporturi, cu o valoare maximă de 40 euro/zi, deductibilă fiscal,
- majorarea plafonului neimpozabil pentru indemnizația de detașare de la 3 la 4 salarii de bază
- actualizarea nivelului minim al indemnizației zilnice (diurnă) pentru șoferi, care nu a mai fost modificat din 2002.
Motivele invocate
În document se spune că este necesară eliminarea discriminării și creșterea competitivității transportatorilor români. Totodată este importantă stimularea atragerii forței de muncă în sectorul transporturilor.
Un alt argument puternic pe care inițiatorii îl aduc este menținerea dinamicii PIB și a veniturilor bugetare dar și armonizarea legislației românești cu cea europeană.
Impactul negativ al neapartenenței la Schengen
România a înregistrat pierderi cumulate estimate de peste 16,55 miliarde de euro în perioada 2012-2022.
S-a înregistrat creșterea semnificativă a pierderilor înregistrate de operatorii economici din sector, s-a dublat ponderea pierderii în cifra de afaceri în ultimii 10 ani iar transportatorii români sunt pur și simplu discriminați prin lipsa indemnizației de hrană pentru lucrătorii români din sector dar și diurne și indemnizații care sunt sub media europeană ceea ce a condus la deficitul de forță de muncă pentru această ramură economică.
Se mai atrage atenția asupra faptului că nivelul diurnei pentru șoferi nu a mai fost actualizat din 2002.
Așadar, adoptarea propunerii legislative va contribui la menținerea competitivității sectorului de transporturi din România și va diminua impactul negativ al neapartenenței la Spațiul Schengen. Implementarea acestor măsuri va stimula atragerea forței de muncă, va reduce discriminarea și va contribui la creșterea veniturilor bugetare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...
Bursa de Valori Bucureşti a deschis pe verde şedinţa de...