Probleme pentru agricultură. Secetă pedologică în mai multe regiuni ale ţării
Nu sunt veşti bune pentru...
Principalii clienţi ai Litoralului românesc au devenit în primul rând bugetarii, care prin intermediul voucherelor primesc posibilitatea de a-şi petrece vacanţa de vară la mare, notează autorii. În acest context, mulţi dintre clienţii Litoralului din anii trecuţi, cei care nu primesc vouchere de vacanţă, s-au reorientat către turismul extern, acolo unde ofertele agenţiilor de turism au, în multe dintre situaţii, un raport calitate/preţ chiar mai bun decât ce oferă staţiunile de la Marea Neagră, potrivit rezultatelor Barometrului.
Barometrul a fost realizat de Frames & Train Your Brain, în perioada 2-9 aprilie 2019, în rândul a 350 de persoane.
"Voucherele de vacanţă au indus efecte economice semnificative în piaţa turismului. Preţurile au crescut, locurile de cazare au devenit insuficiente, iar o parte semnificativă din publicul potent financiar, care mergea pe Litoral în anii trecuţi şi cheltuia la restaurante, la terase, în cluburi, a migrat către alte destinaţii. 'Democratizarea' turismului românesc a adus, astfel, beneficii importante pentru hotelieri, dar mai puţine pentru restul structurilor economice de pe litoral. Locul restaurantelor şi al teraselor cu programe artistice, al teatrelor de vară şi altor asemenea facilităţi turistice a fost luat de supermarketuri, chioşcuri şi magazine cu produse ieftine, de micul retail", a comentat managerul Frames, Adrian Negrescu.
Citește și: Tichete de vacanță, de Paște și de 1 mai. Cine le primește pe toate la un loc
Întrebaţi cum percep oferta turistică de pe Litoral, 53% din respondenţii Barometrului s-au declarat mulţumiţi, evidenţiind investiţiile făcute în ultimii ani în renovarea hotelurilor şi creşterea calităţii serviciilor, în timp ce 28% s-au declarat nemulţumiţi.
Aglomeraţia din trafic rămâne una dintre principalele probleme de pe litoral, blocajele rutiere de pe DN Constanţa-Mangalia şi lipsa locurilor de parcare fiind în prim-planul nemulţumirilor respondenţilor.
Alte probleme invocate de respondenţi au fost degradarea spaţiilor verzi, lipsa de curăţenie generală, inclusiv pe plajă, preţurile mari şi serviciile de o calitate îndoielnică în multe cazuri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Nu sunt veşti bune pentru...
Sediul social al unei...
Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...
În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...
Trenul RE 13211, care efectua...
3,14% rata şomajului...
Italia reacţionează după ce...
AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.
Într-o conferință susținută...
Agenţia Naţională de...
Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...
Doi funcţionari bancari sunt...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Un jurnalist al ediţiei ruse a...
TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...
Acordarea de împrumuturi...
Indicatorul de Încredere...
După investiții de miliarde de...
"Am încredere că vom reuși să...
Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...
Compania chineză de retail...
Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...
Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.