Mare constructor auto își reduce producția. O decizie radicală

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Reprezentanții Nissan au refuzat orice comentarii
Reprezentanții Nissan au refuzat orice comentarii
Nissan Motor îşi va reduce cu 15% producţia globală în actualul an fiscal care se va încheia în martie 2020, renunţând la campania agresivă de expansiune promovată de fostul preşedinte Carlos Ghosn, a anunţat publicaţia niponă Nikkei.

Aceasta ar fi cea mai semnificativă reducere a producţiei din ultimul deceniu, în condiţiile în care producătorul auto nipon se confruntă cu vânzări slabe pe pieţele externe, inclusiv în SUA, unde şi-ar putea eficientiza operaţiunile, susţine Nikkei.

Nissan vrea să producă aproximativ 4,6 milioane de vehicule în anul fiscal 2019, a anunţat publicaţia niponă, citând planurile comunicate de furnizorii producătorului auto. Decizia va afecta probabil câştigurile şi ar putea deteriora alianţa Nissan cu producătorul auto francez Renault SA, afirmă Nikkei fără a da amănunte suplimentare. Nissan a refuzat orice comentarii.

Acțiunile constructorului auto, în declin

Reacția investitorilor la articolul din Nikkei nu a întârziat însă să apară, astfel că acţiunile Nissan au înregistrat imediat un declin de 1,2% la Bursa japoneză. Pentru anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2020, Nissan şi-a înrăutăţit estimarea privind profitul operaţional la 450 miliarde de yeni (patru miliarde de dolari), în scădere cu 22% faţă de anul precedent. Ar fi cel mai scăzut profit al Nissan din 2013.

Citește și Daimler rupe alianța cu Renaul și Nissan

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi mai mult decât Volkswagen şi Toyota.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Hidroelectrica
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului
Freepik.com
O combină recoltează grâu / Foto: Freepik
Metrou București
Petrol / FOTO: Freepik
Ghișeu
Gazprom
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Contrabanda cu tutun
Cimitir de mașini
Freepik.com

pixel