Directorul general al Renault și președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Luca de Meo, a trimis marți o scrisoare deschisă către factorii de decizie politică din Europa, în care solicită o mai mare cooperare pentru a concura cu producătorii chinezi de vehicule electrice.
"Cred că ne putem atinge obiectivele prin eforturi comune și parteneriate între sectorul public și cel privat", a scris de Meo în scrisoare, redactată în mai multe limbi. Aceste presiuni vin în contextul alegerilor parlamentare europene din iunie.
"Cu Airbus, am văzut deja ce poate face Europa", a adăugat el, referindu-se la producătorul de avioane cu acționari și operațiuni în mai multe țări europene.
"Tranziția ecologică este un sport de echipă", a spus de Meo. "Sub presiunea piețelor financiare, producătorii europeni sunt adesea forțați să se concentreze asupra profiturilor pe termen scurt, în loc să facă investițiile necesare pe termen lung. China a rezolvat problema prin consolidarea tuturor forțelor sale, inclusiv a instituțiilor financiare, în jurul unui singur obiectiv."
Industria auto europeană se pregătește pentru un val de modele chinezești mai ieftine, cu o tehnologie superioară a bateriilor pentru vehicule electrice, care vor ajunge pe continent.
Pentru a contracara acest lucru, de Meo recomandă lansarea a zece proiecte europene majore în domenii strategice, cum ar fi mașinile mici, încărcarea inteligentă și aprovizionarea cu materiale critice.
De asemenea, el pledează pentru crearea unor strategii economice speciale precum cele din China, care să ofere o combinație de subvenții și investiții pentru producătorii de vehicule electrice timp de zece ani.
Uniunea Europeană a deschis o investigație pentru a stabili dacă producătorii auto chinezi beneficiază de subvenții guvernamentale nedrepte, în acest context de Meo a scris că "este, de asemenea, în avantajul Europei să învețe de la producătorii chinezi, care sunt cu o generație înaintea noastră în ceea ce privește performanța și costurile vehiculelor electrice".
"Relațiile cu China vor trebui să fie gestionate cumva", a adăugat el. "Să le închidem complet ușa ar fi cel mai rău răspuns posibil".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Proiectele de acte normative...
Randamentele scad după haosul...
Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...
Trump și Putin, discuție fără...
Premierul Ilie Bolojan a...
România se confruntă cu o criză...
UiPath îl numește pe David...
Ministerul Transporturilor și...
Giganții industriali europeni...
Analistul economic Petrișor...
Rovinieta se scumpește din...
Vicepremierul Tanczos Barna a...
Curs valutar BNR, 3 iulie 2025.
Preşedintele Cartel Alfa,...
Criza e reală, cifrele nu mai...
Creşterea cotei generale de...
Orban mizează pe „prima casă” în campania pentru 2026.
Medicina evoluează permanent,...