Marinarii obosiți, care sunt blocați pe nave reprezintă un risc pentru flota comercială

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Sutele de mii de marinari obosiţi, care sunt blocaţi pe nave de mai multe luni şi nu pot să meargă acasă din cauza pandemiei de coronavirus, reprezintă un risc
Sutele de mii de marinari obosiţi, care sunt blocaţi pe nave de mai multe luni şi nu pot să meargă acasă din cauza pandemiei de coronavirus, reprezintă un risc
Sutele de mii de marinari obosiţi, care sunt blocaţi pe nave de mai multe luni şi nu pot să meargă acasă din cauza pandemiei de coronavirus, reprezintă un risc pentru operarea în siguranţă a flotei comerciale mondiale, a declarat marţi secretarul general al Organizaţiei Maritime Internaţionale (IMO), Kitack Lim, transmite Reuters.

Aproximativ 90% din schimburile comerciale mondiale sunt transportate pe mare, astfel că cei peste două milioane de navigatori din întreaga lume joacă un rol crucial. Din cauza restricţiilor impuse în contextul pandemiei, înlocuirea echipajelor navelor este perturbată, chiar dacă în unele părţi ale lumii au început să fie relaxate restricţiilor.

Hong Kong. Cum au relaxat RESTRICȚIILE

Kitack Lim a spus că unii marinari sunt blocaţi pe mare de 15 luni, peste limita maximă de 11 luni prevăzută în convenţiile de muncă din sectorul maritim, ceea ce constituie o "criză umanitară".

"Aceasta a devenit acum o adevărată problemă de siguranţă, care pune în pericol operarea în siguranţă a navelor. Nu ne putem aştepta ca marinarii să stea pe mare pentru totdeauna", a spus Kitack Lim."Guvernele trebuie să permită shipping-ului să continue să funcţioneze prin aducerea marinarilor acasă şi de acasă la nave pentru a putea munci", a adăugat Lim.

La rândul său, Federaţia Internaţională a Lucrătorilor din Transport (ITF) le-a spus luni marinarilor că nu mai este acceptabil ca echipajele navelor să fie forţate să lucreze.

"Dacă ţi-ai terminat contractul, atunci ai dreptul să fi repatriat. Dacă acest lucru nu este posibil, atunci ar trebui să rămâi la bord ca pasager. Consecinţa ar putea fi că nava nu va mai putea să navigheze, din lipsa unui număr insuficient de marinari, dar acest lucru nu ţine de responsabilitatea marinarilor", a apreciat ITF.

Potrivit secretarului general al Camerei Internaţionale de Navigaţie (ICS), Guy Platten, amploarea operaţiunilor de înlocuire a echipajelor navelor este una uriaşă, având în vedere că 200.000 de marinari aflaţi în prezent la bordul navelor din întreaga lume ar trebui înlocuiţi cu alţi 200.000 de marinari care acum sunt la ţărm.

"La acest moment, aceasta este o chestiune care ţine de voinţa politică", a spus Platten. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

JP Morgan / Foto: Ben Sutherland / Flickr
ANRE

ATENȚIE! ANRE anunță: acest site NU este al nostru!

ANRE avertizează: platforma chestionare-anre.ro nu are...

Renata Kellnerova / Foto: Farcebook
Navă transportoare de gaz natural lichefiat / FOTO: Wikipedia
Sebastian Burduja
ROBOR scade, o veste bună
Tutun încălzit
Friedrich Merz
Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu
Păpușă Barbie
Bursa
Dan Suciu, purtătorul de cuvânt al BNR
Warren Buffett / FOTO: Facebook

Nu, Warren Buffett nu părăsește Berkshire Hathaway

Anunțul privind „retragerea” legendarului investitor...

La bancă

Creditele devin mai scumpe: Veste proastă de la BNR

Deși încă sub nivelul înregistrat la începutul anului...

Discuții / FOTO: Freepik
Miliardarul american Bill Ackman
Foto: Shutterstock

Rolul pazei perimetrale în complexele rezidențiale 

Ai lăsat geamul de la parter deschis? Știi cine a intrat...

Friedrich Merz
Cătălin Predoiu / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Metale rare / FOTO: Wikipedia
Medicamente / FOTO: Freepik

Trump atacă industria farmaceutică. Primele reacții negative

Decret prezidențial pentru relansarea producției interne.

Industria petrolieră

Materii prime: De ce trage OPEC+ prețurile în jos?

Pentru a doua lună consecutiv, OPEC+ a decis să...

OpenAI / sursa foto: Wikimedia Commons / Jernej Furman
Ministerul Finanțelor
Ilie Bolojan - Foto: Agerpres
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Azi vă propunem să începeți ziua citind despre Bolojan...


pixel