Marinarii obosiți, care sunt blocați pe nave reprezintă un risc pentru flota comercială
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Sutele de mii de marinari obosiţi, care sunt blocaţi pe nave de mai multe luni şi nu pot să meargă acasă din cauza pandemiei de coronavirus, reprezintă un risc
Sutele de mii de marinari obosiţi, care sunt blocaţi pe nave de mai multe luni şi nu pot să meargă acasă din cauza pandemiei de coronavirus, reprezintă un risc
Sutele de mii de marinari obosiţi, care sunt blocaţi pe nave de mai multe luni şi nu pot să meargă acasă din cauza pandemiei de coronavirus, reprezintă un risc pentru operarea în siguranţă a flotei comerciale mondiale, a declarat marţi secretarul general al Organizaţiei Maritime Internaţionale (IMO), Kitack Lim, transmite Reuters.

Aproximativ 90% din schimburile comerciale mondiale sunt transportate pe mare, astfel că cei peste două milioane de navigatori din întreaga lume joacă un rol crucial. Din cauza restricţiilor impuse în contextul pandemiei, înlocuirea echipajelor navelor este perturbată, chiar dacă în unele părţi ale lumii au început să fie relaxate restricţiilor.

Hong Kong. Cum au relaxat RESTRICȚIILE

Kitack Lim a spus că unii marinari sunt blocaţi pe mare de 15 luni, peste limita maximă de 11 luni prevăzută în convenţiile de muncă din sectorul maritim, ceea ce constituie o "criză umanitară".

"Aceasta a devenit acum o adevărată problemă de siguranţă, care pune în pericol operarea în siguranţă a navelor. Nu ne putem aştepta ca marinarii să stea pe mare pentru totdeauna", a spus Kitack Lim."Guvernele trebuie să permită shipping-ului să continue să funcţioneze prin aducerea marinarilor acasă şi de acasă la nave pentru a putea munci", a adăugat Lim.

La rândul său, Federaţia Internaţională a Lucrătorilor din Transport (ITF) le-a spus luni marinarilor că nu mai este acceptabil ca echipajele navelor să fie forţate să lucreze.

"Dacă ţi-ai terminat contractul, atunci ai dreptul să fi repatriat. Dacă acest lucru nu este posibil, atunci ar trebui să rămâi la bord ca pasager. Consecinţa ar putea fi că nava nu va mai putea să navigheze, din lipsa unui număr insuficient de marinari, dar acest lucru nu ţine de responsabilitatea marinarilor", a apreciat ITF.

Potrivit secretarului general al Camerei Internaţionale de Navigaţie (ICS), Guy Platten, amploarea operaţiunilor de înlocuire a echipajelor navelor este una uriaşă, având în vedere că 200.000 de marinari aflaţi în prezent la bordul navelor din întreaga lume ar trebui înlocuiţi cu alţi 200.000 de marinari care acum sunt la ţărm.

"La acest moment, aceasta este o chestiune care ţine de voinţa politică", a spus Platten. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

De ce a inventat Guvernul lozul Team România

Până la debutul Jocurilor Olimpice de la Paris mai este...

Număr record de firme radiate în România

În primele trei luni ale anului peste 25.000 de firme au...

Programul de Paște al magazinelor Lidl din România

Cum funcționează magazinele Lidl în zilele Sărbătorilor...

SUA interzic importul de uraniu din Rusia

Senatul american a aprobat marți o lege prin care se...

Plăți de 119 milioane de euro pentru agricultori

Cele mai semnificative plăți, în valoare de 112,7...

China își flexează mușchii și testează al treilea portavion

Presa de stat chineză a anunțat că primul portavion de...

De Sărbători, românii riscă amenzi de până la 5000 de lei

Sunt prevederi legislative pe care românii fie nu le...

Record de mortalitate în fermele de somon din Norvegia

Aproape 63 de milioane de somoni au murit prematur anul...

Schimbare la vârful Tuborg România

Tuborg România anunță o schimbare în managementul organizației, prin...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel