Maroc, un magnet pentru producătorii chinezi de baterii

Autor: Andreea Craciun
Data actualizării:
Data publicării:
Casablanca / FOTO: Wikipedia
Casablanca / FOTO: Wikipedia
Compania chineză Gotion High Tech va construi prima gigafabrică de baterii pentru vehicule electrice din Maroc, la un cost total de 12,8 miliarde de dirhami (1,3 miliarde de dolari), a anunțat joi guvernul marocan.

Gotion High Tech este cea mai recentă companie care a investit în producția de baterii pentru vehicule electrice din Maroc, care încearcă să își adapteze sectorul auto în plină ascensiune la cererea în creștere pentru vehicule electrice.

Guvernul marocanului și Gotion High Tech au semnat un acord de investiții pentru respectiva întreprindere, care va avea o capacitate inițială de 20 de gigawați pe oră (GWh), a anunțat biroul primului ministru într-un comunicat.

Gotion High Tech intenționează să crească capacitatea centralei la 100 GWh, cu o investiție finală care s-ar putea ridica la 6,5 ​​miliarde de dolari, potrivit Biroului Primului Ministru.

Locația geografică a Marocului, aproape de Europa, acordurile sale de liber schimb cu principalele piețe din UE și SUA și industria auto existentă îl fac atractiv pentru producătorii chinezi de baterii pentru vehicule electrice.

În mai, producătorii chinezi de baterii auto Hailiang și Shinzoom au anunțat planuri de a înființa două fabrici separate în apropiere de Tanger, care să producă ingrediente cheie pentru bateriile pentru vehicule electrice: cupru și, respectiv, anozi.

Cu o lună mai devreme, guvernul marocan a dat undă verde producătorului chinez de baterii electrice BTR New Material Group pentru a construi o fabrică lângă Tanger pentru a produce catozi.

Un alt producător chinez, CNGR Advanced Material, este de așteptat să construiască o fabrică de catozi în Jorf Lasfar, la 100 km sud de Casablanca, unde guvernul a alocat 283 de hectare pentru industria bateriilor electrice.

Sectorul auto conduce exporturile industriale ale Marocului cu 14 miliarde de dolari în 2023, o creștere de 27% față de anul precedent.

Marocul găzduiește fabrici de producție ale producătorilor auto Stellantis și Renault, cu o capacitate de producție anuală combinată de 700.000 de mașini, precum și un grup de furnizori locali.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Fibră optică / Foto: Freepik
Obligații noi pentru companiile private
Nu a fost semnat acordul cu Mercosur

Ce urmează pentru acordul de liber schimb UE–Mercosur

Uniunea Europeană a amânat aprobarea și semnarea...

Ingineri proiectanți / Foto: Freepik
Muncitori / Foto: Freepik
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Freepik.com
Bani / Foto: Freepik
Bani. Freepik.com
Un răspuns scurt și la obiect
Benzinarie. Foto: Freepik.com
Bursă / Foto: Freepik
Analistul financiar Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Starlink / Foto: Arhiva Starlink / Flickr

Un satelit Starlink va cădea pe Pământ

Unul dintre sateliții de internet Starlink ai SpaceX a...

Care europeni vor plăti cel mai mult pentru masa de Crăciun

Spania rămâne pe primul loc, în timp ce familiile se...

LIDL

Programul magazinelor LIDL de sărbători

Programul magazinelor LIDL de Crăciun şi Revelion.

Mai multe persoane se uită cu neîncredere la un document / Foto: Freepik
Prof. Mircea Coșea
Protest al fermierilor belgieni la Bruxelles / Captură video
Bani / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Wizz Air

pixel