În august, Kievul a lansat un "coridor umanitar" pentru navele cu destinația Africa și Asia, pentru a ocoli o blocadă de facto în Marea Neagră, după ce Rusia a renunțat la un acord negociat de Națiunile Unite care garantase exporturile maritime ale Kievului în timpul războiului.
Asigurătorii Lloyd's of London vor subscrie programul, care oferă 50 de milioane de dolari pentru acoperirea riscului de război al corpului navei și 50 de milioane de dolari de asigurare de protecție și despăgubire (P&I) pentru fiecare călătorie.
Navele au în mod obișnuit o asigurare P&I, care acoperă pretențiile de răspundere civilă, inclusiv daunele și prejudiciile aduse mediului. Polițele separate pentru corpuri și mașini acoperă navele împotriva daunelor fizice.
Banca de Stat de Export-Import a Ucrainei (Ukreximbank) și creditorul de stat Ukrgasbank vor furniza scrisori de credit standby, fiecare confirmată de DZ Bank din Germania, a precizat Marsh într-un comunicat.
Facilitatea este susținută de Ministerul ucrainean al Economiei. Prim-ministrul ucrainean Denys Shmyhal a declarat marți seara târziu că aranjamentul a implicat 14 companii de asigurări.
Programul are sprijinul guvernului britanic, a declarat pentru Reuters Marcus Baker, șeful global al Marsh pentru marină și marfă, Marcus Baker.
"Pentru (companiile comerciale) să știe că guvernul britanic susține acest lucru... a ajutat cu adevărat să îi dea credibilitatea de care are nevoie", a spus el.
Primele de asigurare pentru risc de război au crescut până la 3% din valoarea unei nave după ce o rachetă a avariat o navă comercială în portul ucrainean Pivdennyi săptămâna trecută, au declarat surse din industrie.
Baker a declarat că programul ar putea reduce acest cost la doar "o treime din prețurile existente".
Sprijinul financiar al Ucrainei pentru acest program a însemnat că asigurătorii ar putea percepe tarife mai mici decât cele actuale, extrem de ridicate, pentru călătoria prin acest coridor, a adăugat el. "Ei (piața) vor putea avea posibilitatea de a avea o rambursare a fondurilor în visteria lor dacă plătesc o despăgubire", a spus el, refuzând să ofere mai multe detalii.
Programul va oferi acoperire pentru transporturile prin porturile ucrainene de pe Dunăre, precum și prin Odesa, Chornomorsk și Pivdennyi. Acesta este condus de sindicatul Ascot al Lloyd's, a precizat Baker.
Marsh gestionează, de asemenea, o facilitate separată pentru asigurarea încărcăturilor de cereale în regiune. Ascot este, de asemenea, asigurătorul principal în cadrul acestui program.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...