Urmărește dezbaterea live

Mercedes reduce prețurile mașinilor electrice în China. Care este motivul
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
O decizie dificilă
O decizie dificilă
Constructorul auto german Mercedes-Benz Group AG a decis să reducă semnificativ preţul pentru două modele de automobile electrice vândute în China, cu până la 33.000 de dolari.

Decizia vine în în condiţiile în care competiţia acerbă de pe cea mai mare piaţă de automobile electrice afectează vânzările, transmite Bloomberg.

Producătorul german de automobile de lux a publicat marţi seara un comunicat pe pagina sa de Internet conform căruia a decis să reducă preţurile pentru anumite modele din gama EQ, începând de miercuri, şi de asemenea că va oferi subvenţii clienţilor care au cumpărat recent acest tip de automobile.

Reducerile de preţuri par să fie aplicabile imediat, în condiţiile în care miercuri pe pagina de Internet a Mercedes din China un automobil electric EQE avea un preţ de 478.000 yuani (67.675 de dolari), comparativ cu 528.000 de yuani marţi. Modelul de lux EQS avea miercuri un preţ de catalog de 956.000 de yuani, comparativ cu 1,19 milioane de yuani marţi, adică echivalentul unei reduceri de preţ de aproximativ 33.000 de dolari.

Potrivit unor surse din interiorul companiei, Mercedes a decis să taie preţurile pentru că vânzările sale din China au fost dezamăgitoare. Unii dealeri Mercedes au încercat deja să deruleze promoţii în încercarea de a stimula vânzările, în condiţiile în care livrările de automobile electrice EQS au scăzut până la 100 de unităţi pe lună, susţin sursele.

EQS este o versiune complet electrică a modelului Mercedes S-Class, un vehicul conceput pentru a include cele mai avansate tehnologii ale producătorului german. Însă designul EQS face ca pasagerii de pe locurile din spate au mai puţin spaţiu deasupra capului, un dezavantaj pe piaţa chineză unde clienţii bogaţi preferă să stea pe locurile din spate în loc să conducă automobilul.

Conform datelor furnizate de China Automotive Technology and Research Center, Mercedes a vândut aproximativ 8.800 de vehicule electrice (inclusiv modele mai ieftine precum EQA, EQB şi EQC) pe piaţa din China în perioada ianuarie-iulie 2022. Comparativ, producătorul chinez BYD a vândut 220.000 de vehicule electrice numai în luna octombrie.

Mercedes nu este singurul producător auto străin care răspunde la presiunile de pe piaţa chineză. Constructorul american de automobile electrice Tesla Inc. a tăiat preţurile pentru toată gama de modele vândute în China în luna octombrie.

Citește și Renault a prezentat strategia până în 2025

Producătorul auto francez Renault SA a anunţat marţi că intenţionează până în 2025 să ajungă la o marjă operaţională de 8%, datorită planului de a scinda activităţile sale din domeniul motoarelor pe combustie de afacerea specializată pe vehicule electrice, deşi planul trebuie să primească undă verde de la partenerul de alianţă Nissan, transmite Reuters.

La începutul lunii mai, Renault a anunţat în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.

Marţi, Renault şi-a stabilit obiectivul de a ajunge până în 2025 la o marjă operaţională de 8%, nivelul urmând să crească la peste 10% în 2030, de la 5% previzionat pentru acest an.

Directorul general de la Renault, Luca de Meo, urmează să aibă o reuniune cu analiştii şi investitorii în data de 8 noiembrie, ocazie cu care este aşteptat să ofere noi informaţii cu privire la strategia grupului, inclusiv detalii cu privire la planul de a crea o divizie specializată pe producţia de vehicule electrice, denumită intern cu numele de cod "Ampere", separată de divizia care va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, denumită intern sub numele de cod "Horse".

Investitorii aşteaptă detalii privind strategia Renault, dar în comunicatul de marţi dimineaţă producătorul auto francez a anunţat doar că negocierile cu Nissan sunt în derulare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Explozie la Petromidia. Plan Roşu de intervenţie

O explozie puternică s-a produs, vineri, la rafinăria...

Valabilitatea cardurilor de energie a fost prelungită

Veşti bune pentru beneficiarii cardurilor de energie. 

Cumpărături în weekend. Important este ce spune românul

Ce scandal, câteva discuții, dezbateri, câtă zarvă și...

Țările de Jos au deschis prima linie de testare Hyperloop

O nouă eră a călătoriilor începe în Europa odată cu...

Smart Band 8 Pro, un ceas conectat foarte lăudat

Smart Band 8 Pro este unul dintre cele mai competitive...

China, campioană a energiilor regenerabile

Anul 2023 a stabilit un nou record în privința...

Valoarea Bitcoin revine la pragul de peste 70.000 dolari

Această veste vine după ce, la începutul acestei luni,...


pixel