Michelin reinventează roata. Revoluție în industrie?

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Anvelopele Uptis ale Michelin ar putea fi o soluție împotriva emisiilor de carbon
Anvelopele Uptis ale Michelin ar putea fi o soluție împotriva emisiilor de carbon
Se spune că nu ar trebui să pierzi timpul reinventând roata - nu repara ceea ce nu este stricat, nu-i așa? Dar asta este exact ceea ce încearcă să facă Michelin. Marele producător de anvelope pentru automobile lucrează de peste un deceniu la crearea de anvelope fără aer, despre care crede că ar putea dura mai mult și ar putea oferi beneficii semnificative pentru mediu.

New Atlas a relatat anterior despre Uptis, pe care Michelin l-a prezentat recent pentru public în cadrul unui eveniment din München, Germania. În loc de presiuna aerului, anvelopa folosește, în esență, o serie de spițe pentru a-i conferi fermitate. Acest lucru este benefic, deoarece această anvelopă nu mai este susceptibilă să facă pană. Spițele interne pot fi chiar reglate la o anumită rigiditate pentru a optimiza caracteristicile dorite, cum ar fi accelerarea și frânarea.

Deoarece nu trebuie să vă faceți griji cu privire la înțepăturile din anvelope sau la subinflația care duce la uzura timpurie, Michelin spune că Uptis ar putea dura de trei ori mai mult decât o anvelopă obișnuită. Mai mult de 200 de milioane de anvelope ajung la fier vechi în fiecare an din cauza acestor probleme, potrivit companiei.

Să sperăm că durata de viață mai lungă nu va însemna că Michelin va cere mai mult pentru ele. 

Tesla a fost detronată de start-up-ul Lucid Motors

Toate acestea sună foarte bine, dar au trecut mai bine de 16 ani de când Michelin a prezentat pentru prima dată conceptul unei anvelope fără aer. În mod clar, nu a fost ușor de perfecționat și au fost ridicate întrebări cu privire la modul în care murdăria și alte resturi s-ar putea aduna în interiorul cavităților anvelopei și ar putea cauza probleme de echilibrare. Michelin a spus cel puțin că pot fi făcute găuri în banda de rulare pentru a permite apei să iasă.

În urma unei probe de testare a unui vehicul care folosea anvelope Uptis, membrii publicului au raportat că experiența a fost comparabilă cu cea a conducerii pe un set obișnuit de anvelope. Acesta este, desigur, scopul: să aduci pe piață o anvelopă nouă și îmbunătățită fără a afecta experiența utilizatorului.

Michelin pare să creadă că, în sfârșit, se apropie de standardele de producție cu Uptis și a încheiat un parteneriat cu GM pentru a proiecta și a începe să vândă o anvelopă fără aer pentru vehicule de pasageri "încă din 2024". Cele două companii colaborează cu autoritățile de reglementare pentru obținerea aprobărilor guvernamentale pentru acest design. Nu poate veni destul de repede dacă anvelopele fără aer înseamnă că nu mai rămânem blocați pe marginea autostrăzii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

freepik.com

Mircea Coșea: România va intra într-o criză agricolă

România riscă să intre, în anii următori, într-o criză...

Se vor aduce noi modificări la Codul Fiscal
Aragaz / Foto: Freepik
Blocul din cartierul bucureștean Rahova unde a avut loc o explozie / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Cupru / Foto: Freepik
Camp petrolier / Foto: Freepik
Contor gaze / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Alexandru Nazare
Bursa de Valori București
În 2021 erau 9.600 de pensii speciale

Crește numărul pensiilor speciale. Cât plătește statul?

Numărul beneficiarilor de pensii de serviciu a ajuns, în...

Protest masiv No Kings la New York / Foto: David J Harris Jr. / Facebook
Panou fotovoltaic
Parc de baterii
S&P Global

S&P retrogradează Franța la A+ pe fondul riscurilor fiscale

S&P Global Ratings a tăiat, printr-o acțiune...

Blocul unde are loc incendiul
Militari / Foto: Ministerul Apărării din Germania
Semnare contract. Foto: Pexels.com
Gaze cu efect de seră / Foto: Freepik
Blocul din Rahova unde a avut explozia din cauza unei acumulări de gaze / Foto: Tudor Pană / Inquam Photos
Licitație ANAF pentru lucruri confiscate
Rafael Mariano Grossi, directorul general AIEA, la centrala nucleară de la Zaporojie / Foto: AIEA

AIEA: Reparații în desfășurare la centrala ocupată Zaporojie

Lucrările de reparație pentru reluarea alimentării cu...

ArcelorMittal
Banca Naționala a României
Electrovalvă montată pe o țeavă de gaze / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Companii din energie, amendate. Foto: Ron Lach - Pexels
Blocul din cartierul bucureștean Rahova, distru de o explozie provocată de o acumulare de gaze / Foto: Tudor Pană / Inquam Photos
Bani și aur
Rezultate pozitive pentru Euroins România

pixel