Michelin reinventează roata. Revoluție în industrie?
Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Anvelopele Uptis ale Michelin ar putea fi o soluție împotriva emisiilor de carbon
Anvelopele Uptis ale Michelin ar putea fi o soluție împotriva emisiilor de carbon
Se spune că nu ar trebui să pierzi timpul reinventând roata - nu repara ceea ce nu este stricat, nu-i așa? Dar asta este exact ceea ce încearcă să facă Michelin. Marele producător de anvelope pentru automobile lucrează de peste un deceniu la crearea de anvelope fără aer, despre care crede că ar putea dura mai mult și ar putea oferi beneficii semnificative pentru mediu.

New Atlas a relatat anterior despre Uptis, pe care Michelin l-a prezentat recent pentru public în cadrul unui eveniment din München, Germania. În loc de presiuna aerului, anvelopa folosește, în esență, o serie de spițe pentru a-i conferi fermitate. Acest lucru este benefic, deoarece această anvelopă nu mai este susceptibilă să facă pană. Spițele interne pot fi chiar reglate la o anumită rigiditate pentru a optimiza caracteristicile dorite, cum ar fi accelerarea și frânarea.

Deoarece nu trebuie să vă faceți griji cu privire la înțepăturile din anvelope sau la subinflația care duce la uzura timpurie, Michelin spune că Uptis ar putea dura de trei ori mai mult decât o anvelopă obișnuită. Mai mult de 200 de milioane de anvelope ajung la fier vechi în fiecare an din cauza acestor probleme, potrivit companiei.

Să sperăm că durata de viață mai lungă nu va însemna că Michelin va cere mai mult pentru ele. 

Tesla a fost detronată de start-up-ul Lucid Motors

Toate acestea sună foarte bine, dar au trecut mai bine de 16 ani de când Michelin a prezentat pentru prima dată conceptul unei anvelope fără aer. În mod clar, nu a fost ușor de perfecționat și au fost ridicate întrebări cu privire la modul în care murdăria și alte resturi s-ar putea aduna în interiorul cavităților anvelopei și ar putea cauza probleme de echilibrare. Michelin a spus cel puțin că pot fi făcute găuri în banda de rulare pentru a permite apei să iasă.

În urma unei probe de testare a unui vehicul care folosea anvelope Uptis, membrii publicului au raportat că experiența a fost comparabilă cu cea a conducerii pe un set obișnuit de anvelope. Acesta este, desigur, scopul: să aduci pe piață o anvelopă nouă și îmbunătățită fără a afecta experiența utilizatorului.

Michelin pare să creadă că, în sfârșit, se apropie de standardele de producție cu Uptis și a încheiat un parteneriat cu GM pentru a proiecta și a începe să vândă o anvelopă fără aer pentru vehicule de pasageri "încă din 2024". Cele două companii colaborează cu autoritățile de reglementare pentru obținerea aprobărilor guvernamentale pentru acest design. Nu poate veni destul de repede dacă anvelopele fără aer înseamnă că nu mai rămânem blocați pe marginea autostrăzii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

OpenAI va detecta imaginile create cu AI generativă

Concret, este vorba despre un instrument nou al celor de...

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...


pixel