Mii de români primesc despăgubiri de la liniile aeriene. Care sunt sumele

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Sistemul informatic a fost afectat
Sistemul informatic a fost afectat
Peste 1000 de români primesc lunar despăguburi în valoare de 250-600 euro de la companiile aeriene, prin intermediul FlightClaim.ro, în condiţiile în care compania olandeză înregistrează zilnic între 30 şi 50 de cereri de compensare de la pasageri din România ale căror zboruri au fost întârziate sau anulate.

În fiecare zi aeroporturile din România înregistrează între 3 şi 7 zboruri întârziate sau anulate. Frecvent sunt situaţii în care pasagerii ajung în aeroport şi descoperă că orarul de zbor le-a fost modificat sau chiar că zborul le-a fost anulat, relatează Mediafax.

Cele mai multe zboruri întârziate şi anulate au fost înregistrate de compania Tarom, dar şi de companiile low cost Wizz Air, Ryanair şi Blue Air.

Perioada cea mai aglomerată din punctul de vedere al cererilor primite de către FlightClaim.ro este sezonul de vară, când companiile aeriene se supra-aglomerează, iar firma înregistrează şi o cerere la fiecare 30 de minute. Aproximativ 9 din 10 cereri sunt soluţionate pozitiv, iar pasagerii ajung să îşi primească compensaţia conform legii. De la începtutul anului şi până acum, cele mai multe zboruri anulate au fost în luna ianuarie, când aeroporturile din România au înregistrat 36 de zboruri care au întârziat minim 3 ore şi 12 zboruri complet anulate.

Blue Air și Tarom au un acord bilateral

Conform datelor FlightClaim.ro, destinaţiile cu cele mai mari întârzieri înregistrate sunt Milano, Madrid, Roma, Larnaca şi Londra.

 „Zborurile charter din perioada verii reprezintă un risc deosebit pentru pasagerii români şi de aceea echipa noastră cooperează cu agenţiile de turism din România pentru a asigura tot suportul şi asistenţa necesară turiştilor lor care se află în această situaţie. Am obţinut compensaţii pasagerilor români al căror zbor, cu plecare din România, a fost anulat pe motive operaţionale”, a declarat Cees Werff, director general FlightClaim.ro.

În funcţie de durata întârzierii, pasagerii sunt eligibili la compensaţii între 250 şi 600 de euro/persoană, plus alte cheltuieli.

FlightClaimEU.com este o companie specializată în asistarea pasagerilor cu zboruri întârziate, anulări sau overbooking pentru a obţine compensaţiile legale de la companiile aeriene. Compania este prezentă pe piaţa europeană de 2 ani şi în România de 1 an.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Trezorerie
Manager lucrează la calculator / Foto: Freepik
Lukoil Sofia
O femeie se uită nemulțumită la telefonul său / Foto: Freepik
Peter Thiel / Foto: Gage Skidmore / Flickr
Robert Fico
Cosmin Marinescu
Freepik.com
Leonardo Badea Prim-viceguvernator BNR
Tren nou in Gara de Nord

Se scumpesc biletele de tren

 Biletele de tren se vor scumpi odată cu intrarea în vigoare a noului Mers...

Bursa de la București
O femeie face calcule / Foto: Freepik
Un muncitor manevrează un utilaj industrial / Foto: Freepik
Documente. Freepik.com
Freepik.com
Freepik.com
Alexandru Nazare
Vidraru. Foto: Freepik.com
License: e10380c6cb7c72ee2e1ddeee1ab3158932
Alt: Copil bea apa din sticla speciala

Cum alegi sticla de apă potrivită pentru copii?

Toți părinții vor ca cei mici să se hidrateze bine, fie...

Ce riscuri anunță Adrian Negrescu pentru piața carburanților

Adrian Negrescu avertizează că strategia ministrului...

Fără internet
Bitcoin / Foto: Freepik
Declarația unică - Foto ilustrativ
Livrator / Foto: Freepik
Shein / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr

pixel