Ministerul Transporturilor a ajuns, în sfârșit, la niște concluzii!

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Ministerul Transporturilor analizează trei variante de autostradă care ar urma să lege Ardealul de Moldova, chiar dacă există o lege privind construcţia autostrăzii A8 Târgu Mureş - Iaşi, a declarat, joi, ministrul de resort, Lucian Şova. 

"Înainte de a fi puse în discuţie legi privind realizarea de autostrăzi, încă din vara acestui an am început de o manieră profesionistă să lucrăm la proiectul care priveşte legătura pe autostradă dintre provincia Moldova şi Ardeal. Astăzi avem concluzii şi am ales ca aceste evaluări să fie făcute exclusiv de experţii Jaspers şi BEI PASSA", a spus el.

El a spus că acordă o importanţă deosebită legii care a fost promulgată de curând privind conexiunea între Moldova şi Ardeal pe autostradă A8, însă concluziile tehnice arată că se desprind şi alte soluţii.

Târgu Mureș - Târgu Neamț

"Urmează ca la nivelul companiei de drumuri va începe reevaluarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureş - Târgu Neamţ şi va fi depusă la ANAP şi un proiect de licitaţie pentru studiul de fezabilitate şi proiect tehnic pentru autostrada Bacău-Braşov. Vă recomand şi sper că toată opinia publică să analizeze cu atenţie aceste documente. O repet: ambele proiecte sunt atacate de Ministerul Transporturilor, ambele proiecte au semnificaţia lor, nu se concurează între ele cel puţin politic, sigur că din punct de vedere administrativ şi al eficienţei, în funcţie de studiile de fezabilitate vor fi implementate mai repede", a arătat Şova.

Costuri

Potrivit informaţiilor puse la dispoziţia presei, autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, cu o lungime totală de 310 kilometri, va costa 16,4 milioane de euro pe kilometru, cu un cost total de 5,1 miliarde de euro. 

În schimb, autostrada Braşov-Bacău, în lungime de 173 de kilometri, va costa 12,2 milioane de euro pe kilometru şi va avea un cost total de 2,1 miliarde de euro. Totodată, autostrada Cluj-Suceava va avea o lungime de 280 kilometri şi un cost estimat de 14,6 milioane de euro pe kilometru şi un cost total de 4,1 miliarde de euro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com
Cheia de la casa mult dorită / FOTO: Freepik
Oriunde și la orice nivel
Foto arhiva: Reuters
Casă de schimb valutar
Mai muți bani pentru cercetare / Foto: Freepik
Ministerul Transporturilor
Schimbare de paradigmă la Foxconn
Semiconductori
Bani / FOTO: Freepik
BVB deschide în scădere

BVB deschide pe minus: sectorul energetic pierde aproape 1%

Bursa de Valori București a deschis joi în scădere pe...

Oameni traverseaza stradas / Foto: Freepik
Camera de Comerț și Industrie a României
Muncitori / Foto: Freepik
Portul Constanța / Foto: Arhivă
Unitate de reciclare a deșeurilor / Foto: Freepik
Coreea de Nord atacă cibernetic România / Foto: Freepik
Guvenul vrea mai mulți bani
Mină de suprafață / Foto: Freepik

De ce merge industria mai bine decât anul trecut. Date INS

Cifra de afaceri din industrie a crescut în luna iunie...

Tanczos Barna, Ilie Bolojan și Cseke Attila
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Freepik.com
Freepik.com
Curier. Foto: pexels.com

pixel