Ministrul Cuc explică de ce a fost remaniat Tudorel Toader

Autor: Adrian Ilie
Data actualizării:
Data publicării:
Tudorel Toader
Tudorel Toader
Tudorel Toader a fost acuzat de către ministrul Transporturilor, într-un interviu pentru DC News, că a tergiversat avizarea actelor normative inițiate de către alte ministere. Răzvan Cuc a fost iritat în primul rând de tergiversarea avizului pentru ordonanța de urgență privind achizițiile publice care ar grăbi procedurile de implementare a proiectelor din infrastructura mare. Potrivit acestuia, Ministerul Justiției ar fi cerut încă 13 avize de la alte instituții, inclusiv de la CSAT.

”Ordonanța pe achiziții ne va da posibilitatea să semnăm contractele și în 30 de zile, iar contestatarii de meserie să se poată duce după aceea în instanță. Am vorbit cu miniștrii avizatori, am căzut cu toții de acord, inclusiv dl. Toader mi-a spus că e ok (...) Am rugat-o apoi pe doamna Dăncilă să organizeze o întâlnire cu ministerele avizatoare la care Tudorel Toader nu a venit. Miercurea trecută eram la Guvern cu Daniel Suciu și a venit Toader și i-am spus din nou să mă ajute. El a spus foarte calm că ne ajută cu tot ce e nevoie”, a relatat Răzvan Cuc.

Când finalmente a venit punctul de vedere al Ministerului Justiție, ministrul Transporturilor a spus că a avut parte de o supriză neplăcută. ”Aflu că am primit 16 pagini de observații, mi-a introdus încă 13 avizatori, inclusiv să consult și CSAT. Ordonanța era relativ simplă, dar am ajuns la o complicare mai mare decât era cazul (...) Sunt 16 pagini de observații care nu-și au rostul”, a spus Cuc.

Citește și: Legea achizițiilor publice va fi modificată. Iată motivele

El a spus că ordonanța publicată pe 21 martie pentru consultare publică este indispensabilă pentru grăbirea lucrărilor de infrastructură, în condițiile în care legislația actuală permite blocarea proiectelor prin contestări nejustificate ale licitațiilor. Potrivit ministrului, din 2017 încoace întârzierile provocate la lucrările privind infrastructura rutieră prin contestații însumează nu mai puțin de 311 luni.

Cuc a menționat autostrada Sibiu-Pitești pentru care s-a așteptat 20 de luni acordul de mediu, iar în februarie trei persoane fizice l-au contestat pentru că nu au fost făcute suficiente studii pentru impactul asupra habitatului urșilor și liliecilor. Un alt blocaj a apărut la podul de la Ungheni. ”Unul dintre picioarele podului cade într-o zonă protejată că acolo vin o specie de pești pentru liniștire și reproducere. Este halucinant ce se întâmplă”, a spus Răzvan Cuc, referindu-se la obiecțiile aduse de un ONG.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Documente ANAF. Freepik.com
Freepik.com
Cheia de la casa mult dorită / FOTO: Freepik
Oriunde și la orice nivel
Foto arhiva: Reuters
Casă de schimb valutar
Mai muți bani pentru cercetare / Foto: Freepik
Ministerul Transporturilor
Schimbare de paradigmă la Foxconn
Semiconductori
Bani / FOTO: Freepik
BVB deschide în scădere

BVB deschide pe minus: sectorul energetic pierde aproape 1%

Bursa de Valori București a deschis joi în scădere pe...

Oameni traverseaza stradas / Foto: Freepik
Camera de Comerț și Industrie a României
Muncitori / Foto: Freepik
Portul Constanța / Foto: Arhivă
Unitate de reciclare a deșeurilor / Foto: Freepik
Coreea de Nord atacă cibernetic România / Foto: Freepik
Guvenul vrea mai mulți bani
Mină de suprafață / Foto: Freepik

De ce merge industria mai bine decât anul trecut. Date INS

Cifra de afaceri din industrie a crescut în luna iunie...

Tanczos Barna, Ilie Bolojan și Cseke Attila
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Freepik.com
Freepik.com

pixel