Ministrul de Finanțe, uimit că prețurile cresc! Mircea Coșea: ”În ce lume trăim!?”
Profesorul de economie Mircea...
”Astăzi, în România, sunt aproximativ 3.600 de companii autorizate să facă transport rutier de pasageri, din care doar 325 efectuează transport prin curse regulate interjudeţean. Astăzi, în România, sunt peste 28.000 de autobuze autorizate, din care în jur de 2.900 de autobuze participă la această activitate. Se vede în mod clar că există un dezechilibru cu privire la desfăşurarea acestor activităţi. Există o exclusivitate pe care cele 325 de firme o au pentru efectuarea acestui transport de mai bine de 15 ani. La 1 iulie 2019, programul actual expiră şi tot atunci intră în vigoare un regulament european care prevede liberul acces la această piaţă”, a afirmat Lucian Şova.
Acestea sunt statisticile pentru care a fost inițiată o reglementare care să permită deschiderea pieţei.
”Nu a putut 15 ani să facă acest lucru”
”Am propus o reglementare pe care o dezbatem împreună cu transportatorii, parcurgând toate etapele de dialog social, astfel ca această piaţă să fie aşa cum orice piaţă ar trebui să fie: deschisă, accesibilă oricui este autorizat să desfăşoare o astfel de activitate. Vreau să menţionez că, astăzi, în România, dacă cineva îşi propune să facă un transport de pasageri de la Bucureşti la Madrid poate face acest lucru. Dacă îşi propune să facă un transport prin curse regulate de pasageri de la Bucureşti la Urziceni, de exemplu, nu poate face acest lucru. Nu a putut de 15 ani să facă acest lucru, iar în viziunea protestatarilor nici nu ar trebui să poată să facă acest lucru încă şase ani de acum înainte cel puţin, lucru care, după părerea mea, trebuie corectat. Este vorba de o exclusivitate pe care cred că cetăţeanul nu o mai poate tolera. Este important ca un cetăţean care doreşte să călătorească între două localităţi din România să poată alege în funcţie de necesităţile sale, gradul de calitate, preţul călătoriei, cât şi de alte facilităţi pe care operatorii de transport ar trebui să le pună la dispoziţie”, a explicat Lucian Şova.
Întrebat cum intenţionează să procedeze pentru a soluţiona protestul transportatorilor, ministrul a răspuns: ”Suntem în dialog de mai mult de 45 de zile de când parcurgem dialogul instituţionalizat, suntem în dialog, iar despre faptul că la 1 iulie 2019 intră în vigoare acest regulament se ştie de mai bine de 4 ani”.
Ministrul Transporturilor a participat la deschiderea TransLogistica EXPO - cea mai mare Expoziţie de transport, logistica, IT şi Supply Chain din România, care are loc la Romexpo. Acesta este motivul pentru care nu a discutat cu transportatorii, ceea ce i-a nemulțumit și mai tare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Profesorul de economie Mircea...
De la bun început trebuie...
Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...
Inspectorii sanitari veterinari...
În contextul reglementării transportului alternativ s-a...
Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...
Valoarea totală a răscumpărărilor de acțiuni a scăzut cu...
Este vorba despre un proiect în...
Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...
Grupul Premier Energy a...
Grupaj de ştiri.
Cifre oficiale de la...
carVertical, o companie de...
România participă cu şase sate...
Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...
Nu sunt veşti bune pentru...
Sediul social al unei...
Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...
Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...
Grupaj de ştiri, 28 aprilie.
Trenul RE 13211, care efectua...
3,14% rata şomajului...
Italia reacţionează după ce...