Modificarea Codului Rutier. Noi obligații și amenzi. Cine este vizat

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Înmatriculările globale de automobile electrice urmează să înregistreze un declin de 18% în acest an
Înmatriculările globale de automobile electrice urmează să înregistreze un declin de 18% în acest an
Dat fiindcă numărul mașinilor electrice crește și în România, sunt necesare anumite modificări care trebuie să fie aduse Codului Rutier.

Este vorba, printre altele de obligativitatea înființării mai multor stații de încărcare a mașinilor electrice, iar această prevedere va deveni obligatorie și pentru toate instituțiile statului, locale sau centrale pentru a înființa la sediile acestora asemenea stații.

Proiectul legislativ prevede ca în termen de un an de la data publicării modificărilor, statul să dezvolte infrastructura necesară pe tot teritoriul țării.

Codul rutier, luat la puricat. O nouă obligație pentru șoferi

Ce spun articolele propuse pentru introducerea în Codul Rutier

“Art. 1301 – (1) Următoarele categorii de autorităţi şi instituţii publice au obligaţia să contribuie la dezvoltarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic:

a) Parlamentul României;

b) Administraţia Prezidenţială;

c) Guvernul;

d) autorităţile aflate sub control parlamentar, cu excepţia celor din domeniul siguranţei naţionale;

e) ministerele şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi serviciile publice descentralizate ale acestora, cu excepţia celor din domeniul apărării şi ordinii publice;

f) instituţiile prefectului;

g) consiliile locale, cu excepţia celor din comune;

h) consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

(2) Fiecare dintre autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la alin. (1) are următoarele obligaţii:

a) să amplaseze minimum o staţie de reîncărcare a vehiculelor electrice şi electrice hibrid pulg-in;

b) să asigure un minim de locuri de parcare, cel puţin egal cu numărul staţiilor de reîncărcare, destinate exclusiv încărcării vehiculelor electrice şi electrice hibrid plug-in şi marcate corespunzător;

c) să asigure accesul publicului la staţiile de reîncărcare în mod nediscriminatoriu

d) să asigure funcţionarea non-stop a staţiilor de reîncărcare;

e) să asigure utilizarea gratuită a staţiilor de reîncărcare.

(3) Cerinţele de bază pentru o staţie de reîncărcare privind numărul de puncte de reîncărcare, puterea de încărcare, viteza de încărcare, tipurile de prize sau conectori, tipurile de contoare, tipurile de panouri de informare, dimensiunile, rezistenţa, cerinţele privind accesibilitatea, aplicaţiile informatice şi alte cerinţe de proiectare şi instalare se stabilesc prin ordin comun al ministrului afacerilor interne, al ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor, al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri şi al ministrului mediului, apelor şi pădurilor. Fiecare dintre autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la alin. (1) alocă, în limita bugetelor aprobate, resurse financiare necesare pentru realizarea obligaţiilor prevăzute la alin. (2) şi (3).”
Sunt prevăzute și și sancțiuni pentru instituțiile care nu vor respecte măsurile adoptate: “Neîndeplinirea acestei obligaţii de către autorităţile şi instituţiile publice constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a V-a de sancţiuni, la doi ani de la data publicării legii (de la 21 la 100 puncte-amendă, în anul 2019 un punct- amendă fiind 145 lei).”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Documente ANAF. Freepik.com
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...

Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Cariera Tismana

20 de hectare de pădure s-au surpat la mina Tismana

Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...

Bursa de Valori București
Pilonul III de pensii
Anker PowerCore 10000
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Srâmtoare Ormuz
Platină
Lingouri de aur
Sediul Hidroelectrica
Hidroelectrica
Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia

pixel