Modificarea Codului Rutier. Noi obligații și amenzi. Cine este vizat

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Înmatriculările globale de automobile electrice urmează să înregistreze un declin de 18% în acest an
Înmatriculările globale de automobile electrice urmează să înregistreze un declin de 18% în acest an
Dat fiindcă numărul mașinilor electrice crește și în România, sunt necesare anumite modificări care trebuie să fie aduse Codului Rutier.

Este vorba, printre altele de obligativitatea înființării mai multor stații de încărcare a mașinilor electrice, iar această prevedere va deveni obligatorie și pentru toate instituțiile statului, locale sau centrale pentru a înființa la sediile acestora asemenea stații.

Proiectul legislativ prevede ca în termen de un an de la data publicării modificărilor, statul să dezvolte infrastructura necesară pe tot teritoriul țării.

Codul rutier, luat la puricat. O nouă obligație pentru șoferi

Ce spun articolele propuse pentru introducerea în Codul Rutier

“Art. 1301 – (1) Următoarele categorii de autorităţi şi instituţii publice au obligaţia să contribuie la dezvoltarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic:

a) Parlamentul României;

b) Administraţia Prezidenţială;

c) Guvernul;

d) autorităţile aflate sub control parlamentar, cu excepţia celor din domeniul siguranţei naţionale;

e) ministerele şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi serviciile publice descentralizate ale acestora, cu excepţia celor din domeniul apărării şi ordinii publice;

f) instituţiile prefectului;

g) consiliile locale, cu excepţia celor din comune;

h) consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

(2) Fiecare dintre autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la alin. (1) are următoarele obligaţii:

a) să amplaseze minimum o staţie de reîncărcare a vehiculelor electrice şi electrice hibrid pulg-in;

b) să asigure un minim de locuri de parcare, cel puţin egal cu numărul staţiilor de reîncărcare, destinate exclusiv încărcării vehiculelor electrice şi electrice hibrid plug-in şi marcate corespunzător;

c) să asigure accesul publicului la staţiile de reîncărcare în mod nediscriminatoriu

d) să asigure funcţionarea non-stop a staţiilor de reîncărcare;

e) să asigure utilizarea gratuită a staţiilor de reîncărcare.

(3) Cerinţele de bază pentru o staţie de reîncărcare privind numărul de puncte de reîncărcare, puterea de încărcare, viteza de încărcare, tipurile de prize sau conectori, tipurile de contoare, tipurile de panouri de informare, dimensiunile, rezistenţa, cerinţele privind accesibilitatea, aplicaţiile informatice şi alte cerinţe de proiectare şi instalare se stabilesc prin ordin comun al ministrului afacerilor interne, al ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor, al ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri şi al ministrului mediului, apelor şi pădurilor. Fiecare dintre autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la alin. (1) alocă, în limita bugetelor aprobate, resurse financiare necesare pentru realizarea obligaţiilor prevăzute la alin. (2) şi (3).”
Sunt prevăzute și și sancțiuni pentru instituțiile care nu vor respecte măsurile adoptate: “Neîndeplinirea acestei obligaţii de către autorităţile şi instituţiile publice constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a V-a de sancţiuni, la doi ani de la data publicării legii (de la 21 la 100 puncte-amendă, în anul 2019 un punct- amendă fiind 145 lei).”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Contabil
Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu
Nvidia / FOTO: Freepik
Militar ucrainean / Foto: Serhii Nuzhnenko / Radio Europa Liberă
Portul Constanța
Familie plateste cumparaturile la casă

România nu mai este pe primul loc la inflație

România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...

Reguli noi pentru transportatori
Petrol / sursa: Freepik.com
Warren Buffett / FOTO: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063827483686&sk=photos_by

Warren Buffett, Oracolul din Omaha, dezvăluie unde a greșit

Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...

Janusz Bugajski, Senior Fellow la Jamestown Foundation din Washington DC
Știri false / Foto: Freepik
Tractorist / Foto: Freepik
Lucrător
Spațiu / FOTO: Wikipedia

Spațiul devine din ce în ce mai aglomerat pentru Elon Musk

Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...

Câmp petrolier / FOTO: Freepik

OPEC+ riscă să piardă controlul asupra pieței petrolului

OPEP și aliații săi se confruntă cu o dilemă delicată:...

Amgen / FOTO: Site-ul oficial al companiei

Amgen investește 200 milioane $ în India, ”farmacia lumii”

Producătorul american de medicamente deschide un centru...

Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Kievul spune că lucrează la o ”alternativă” la Starlink

Într-o mișcare strategică complexă, Starlink a devenit...

Euro / sursa foto: Freepik.com
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Alibaba
Bună dimineața!

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Despre examenul scris pe care ar urma să-l susțină...

Bani
Friedrich Merz / FOTO: Wikipedia

Germania: Conservatorii în frunte. AfD, scor istoric

Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...

Muncitori montează panouri solare pe acoperișul unei case / Freepik

pixel