Cât costă benzina și motorina la început de săptămână
Evoluția pieței carburanților este, oarecum,...
Conform reprezentanţilor asociaţiei, proiectul privind elaborarea brandului s-a afirmat ca o necesitate de bază pentru a putea demara majoritatea proiectelor asumate de oraş.
Preşedintele Asociaţiei Destination Iaşi, Mihai Bulai, a declarat că prin intermediul acestei identităţi de brand termenul de "Iaşi - Modelează timpul" va fi utilizat "într-un mod flexibil, cu imagini, oameni, cu alte mesaje, în interiorul unui cadru".
Conform acestuia, partea verbală a identităţii de brand îşi propune să valorizeze componenta trecutului, "adică acea moştenire care este foarte puternică, este fundamentul Iaşiului", dar şi prezentul, "prin modul în care ieşenii trăiesc, respiră, consumă Iaşiul astăzi".
De asemenea, identitatea verbală de brand a Iaşiului are şi o componentă a viitorului "în care educaţia, tehnologia, digitalizarea, antreprenoriatul sunt componente ale dezvoltării, ale proiectării noastre în viitor".
"'Modelează' este o invitaţie, un termen de activare, un termen care doreşte să pună atât ieşenii, cât şi turiştii să fie parte a acestui proces, să consume Iaşiul din ce în ce mai mult, să le placă să fie aici şi să îşi modeleze timpul lor personal, să îşi creeze acel timp de calitate în Iaşi", a explicat preşedintele Asociaţiei Destination Iaşi.
În ceea ce priveşte identitatea vizuală a brandului municipiului, aceasta, susţine Mihai Bulai, "pleacă de la numele "Iaşi", care este un nume sonor, scurt, monosilabic, foarte pătrunzător".
"Literele "Iaşi", transmise într-o formă mai robustă având colţuri rotunjite, asemeni spaţiului urban, al comunităţii, va fi un fel de cadru pentru a ne transmite diversele mesaje ale oraşului. Termenul de "Iaşi" e utilizat într-un mod flexibil cu imagini, cu oameni, cu alte mesaje în interiorul acelui frame", a explicat Mihai Bulai.
În cadrul evenimentului, a fost lansat şi site-ul www.destinationiasi.ro, un proiect la care au contribuit mai mulţi membri ai comunităţii creative din Iaşi prin texte şi fotografii.
Oktoberfest și Sfânta Parascheva. Cum se pregătește Iașiul de valul PATRU
"Orice oraş are nevoie de un brand, ceva care să-l identifice, mai ales un oraş care doreşte să devină un oraş atractiv turistic. Noi avem un brand. Suntem capitală istorică a României, dar de data aceasta vrem să aducem în discuţie şi câteva elemente de natură grafică pe care să le putem identifica foarte uşor cu oraşul nostru. Este foarte clar că Iaşiul este un brand prin însăşi numele lui. Nu trebuie să transformăm în acronime, cum este exemplul New York-ului sau a altor oraşe din lume, ci pur şi simplu putem să folosim întregul nume al oraşului nostru drept brand", a declarat primarul Mihai Chirica.
Serviciile de elaborare a brandului Iaşiului au fost realizate de agenţia ieşeană Namogo, ca o oglindă în timp. În acest sens, preşedintele agenţiei, Alexandru Munteanu, a afirmat că "aşa cum creatorii trecutului prin curajul lor au adus Iaşul în prezent astfel încât noi să ne putem mândri cu ei, aşa noi trebuie ca de acum încolo să punem mult mai mult accent pe prezent şi viitor".
"Iaşiul nu este un oraş uşor de branduit. Cel mai dificil lucru a fost să ne îndepărtăm un pic de felul în care vorbeam până acum despre Iaşi şi să scoatem la suprafaţă şi acea propunere de valoare care nu constă doar în istoria şi cultura clasică, să le aducem în prezent şi să le ducem spre viitor", a spus Alexandru Munteanu.
El a adăugat că a fost foarte important ca membrii echipei care a elaborat brandul de municipiu să nu se gândească şi să repete ceea ce au făcut "ceilalţi" .
"De aceea propunerea noastră nu e bazată pe o simbolistică fixă în timp şi spaţiu, aşa cum mulţi o practică în timpul acesta, de a lua un element fizic sau o tradiţie sau un simbol şi a-l face top of mind pentru turişti şi ieşeni. Din punctul nostru de vedere asta înseamnă o reducere substanţială a ceea ce înseamnă un oraş care nu este fix în timp. Acum 10 ani Iaşiul era foarte diferit de felul în care este astăzi. Cu siguranţă peste 10 ani va fi diferit faţă de cum e astăzi. Din cauza asta am ales o identitate vizuală care să fie centrată pe numele oraşului, nu pe un simbol, nu pe un edificiu. Pentru că avem un nume foarte puternic, bine construit, între literele "i"", a explicat Alexandru Munteanu.
Prezent la eveniment, preşedintele Consiliului Judeţean, Costel Alexe, a declarat că trebuie subliniat faptul că în municipiul reşedinţă au fost reabilitate şi restaurate foarte multe monumente culturale şi cu un patrimoniu istoric foarte bogat. El a exemplificat Casa Muzeelor, care adăposteşte şase muzee, Casa Vasile Pogor, unde se află Muzeul Literaturii Române, mănăstirea Frumoasa, dar şi multe alte edificii culturale.
"Cred că astăzi Iaşiul devine atractiv pentru orice turist din România şi din străinătate. Trebuie să menţionez că în fiecare lună Iaşiul este vizitat de 30.000 de cetăţeni din Republica Moldova care fac un turism de shopping, dar vizitează şi oraşul şi muzeele şi judeţul nostru. Ar fi păcat să nu le punem la dispoziţie toată această paletă de obiective pe care le avem", a declarat preşedintele CJ Iaşi.
Asociaţia de Management a Destinaţiei Iaşi şi Regiunea Moldova a fost înfiinţată la finalul lui 2019 printr-o asociere a trei entităţi publice precum Primăria Iaşi, Aeroportul, Universitatea Alexandru Ioan Cuza şi trei hoteluri contribuitoare la taxa de oraş şi o agenţie de incoming, pentru a implementa proiectele din Strategia de Turism a Iaşului şi a ZMI 2018-2030, pentru a pune bazele unui turism competitiv, pentru a dezvolta cooperarea în regiune, pentru a susţine campanii de promovare. AGERPRES
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Evoluția pieței carburanților este, oarecum,...
Chiar dacă inflația în zona...
Grupaj de știri.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...