Municipiul Iași are o nouă identitate vizuală de brand

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Municipiul Iași are o nouă identitate vizuală de brand / Foto:Primăria Municipiului Iași
Municipiul Iași are o nouă identitate vizuală de brand / Foto:Primăria Municipiului Iași
Identitatea de brand a municipiului Iaşi, un proiect realizat de Asociaţia Destination Iaşi, împreună cu agenţia Namogo, în parteneriat cu Primăria, a fost lansată, luni, la Galeriile Cupola de la Palatul Braunstein.

Conform reprezentanţilor asociaţiei, proiectul privind elaborarea brandului s-a afirmat ca o necesitate de bază pentru a putea demara majoritatea proiectelor asumate de oraş.

Preşedintele Asociaţiei Destination Iaşi, Mihai Bulai, a declarat că prin intermediul acestei identităţi de brand termenul de "Iaşi - Modelează timpul" va fi utilizat "într-un mod flexibil, cu imagini, oameni, cu alte mesaje, în interiorul unui cadru".

Conform acestuia, partea verbală a identităţii de brand îşi propune să valorizeze componenta trecutului, "adică acea moştenire care este foarte puternică, este fundamentul Iaşiului", dar şi prezentul, "prin modul în care ieşenii trăiesc, respiră, consumă Iaşiul astăzi".

De asemenea, identitatea verbală de brand a Iaşiului are şi o componentă a viitorului "în care educaţia, tehnologia, digitalizarea, antreprenoriatul sunt componente ale dezvoltării, ale proiectării noastre în viitor".

"'Modelează' este o invitaţie, un termen de activare, un termen care doreşte să pună atât ieşenii, cât şi turiştii să fie parte a acestui proces, să consume Iaşiul din ce în ce mai mult, să le placă să fie aici şi să îşi modeleze timpul lor personal, să îşi creeze acel timp de calitate în Iaşi", a explicat preşedintele Asociaţiei Destination Iaşi.


În ceea ce priveşte identitatea vizuală a brandului municipiului, aceasta, susţine Mihai Bulai, "pleacă de la numele "Iaşi", care este un nume sonor, scurt, monosilabic, foarte pătrunzător".

"Literele "Iaşi", transmise într-o formă mai robustă având colţuri rotunjite, asemeni spaţiului urban, al comunităţii, va fi un fel de cadru pentru a ne transmite diversele mesaje ale oraşului. Termenul de "Iaşi" e utilizat într-un mod flexibil cu imagini, cu oameni, cu alte mesaje în interiorul acelui frame", a explicat Mihai Bulai.

În cadrul evenimentului, a fost lansat şi site-ul www.destinationiasi.ro, un proiect la care au contribuit mai mulţi membri ai comunităţii creative din Iaşi prin texte şi fotografii.

Oktoberfest și Sfânta Parascheva. Cum se pregătește Iașiul de valul PATRU
"Orice oraş are nevoie de un brand, ceva care să-l identifice, mai ales un oraş care doreşte să devină un oraş atractiv turistic. Noi avem un brand. Suntem capitală istorică a României, dar de data aceasta vrem să aducem în discuţie şi câteva elemente de natură grafică pe care să le putem identifica foarte uşor cu oraşul nostru. Este foarte clar că Iaşiul este un brand prin însăşi numele lui. Nu trebuie să transformăm în acronime, cum este exemplul New York-ului sau a altor oraşe din lume, ci pur şi simplu putem să folosim întregul nume al oraşului nostru drept brand", a declarat primarul Mihai Chirica.


Serviciile de elaborare a brandului Iaşiului au fost realizate de agenţia ieşeană Namogo, ca o oglindă în timp. În acest sens, preşedintele agenţiei, Alexandru Munteanu, a afirmat că "aşa cum creatorii trecutului prin curajul lor au adus Iaşul în prezent astfel încât noi să ne putem mândri cu ei, aşa noi trebuie ca de acum încolo să punem mult mai mult accent pe prezent şi viitor".

"Iaşiul nu este un oraş uşor de branduit. Cel mai dificil lucru a fost să ne îndepărtăm un pic de felul în care vorbeam până acum despre Iaşi şi să scoatem la suprafaţă şi acea propunere de valoare care nu constă doar în istoria şi cultura clasică, să le aducem în prezent şi să le ducem spre viitor", a spus Alexandru Munteanu.


El a adăugat că a fost foarte important ca membrii echipei care a elaborat brandul de municipiu să nu se gândească şi să repete ceea ce au făcut "ceilalţi" .

"De aceea propunerea noastră nu e bazată pe o simbolistică fixă în timp şi spaţiu, aşa cum mulţi o practică în timpul acesta, de a lua un element fizic sau o tradiţie sau un simbol şi a-l face top of mind pentru turişti şi ieşeni. Din punctul nostru de vedere asta înseamnă o reducere substanţială a ceea ce înseamnă un oraş care nu este fix în timp. Acum 10 ani Iaşiul era foarte diferit de felul în care este astăzi. Cu siguranţă peste 10 ani va fi diferit faţă de cum e astăzi. Din cauza asta am ales o identitate vizuală care să fie centrată pe numele oraşului, nu pe un simbol, nu pe un edificiu. Pentru că avem un nume foarte puternic, bine construit, între literele "i"", a explicat Alexandru Munteanu.

Prezent la eveniment, preşedintele Consiliului Judeţean, Costel Alexe, a declarat că trebuie subliniat faptul că în municipiul reşedinţă au fost reabilitate şi restaurate foarte multe monumente culturale şi cu un patrimoniu istoric foarte bogat. El a exemplificat Casa Muzeelor, care adăposteşte şase muzee, Casa Vasile Pogor, unde se află Muzeul Literaturii Române, mănăstirea Frumoasa, dar şi multe alte edificii culturale.


"Cred că astăzi Iaşiul devine atractiv pentru orice turist din România şi din străinătate. Trebuie să menţionez că în fiecare lună Iaşiul este vizitat de 30.000 de cetăţeni din Republica Moldova care fac un turism de shopping, dar vizitează şi oraşul şi muzeele şi judeţul nostru. Ar fi păcat să nu le punem la dispoziţie toată această paletă de obiective pe care le avem", a declarat preşedintele CJ Iaşi.

Asociaţia de Management a Destinaţiei Iaşi şi Regiunea Moldova a fost înfiinţată la finalul lui 2019 printr-o asociere a trei entităţi publice precum Primăria Iaşi, Aeroportul, Universitatea Alexandru Ioan Cuza şi trei hoteluri contribuitoare la taxa de oraş şi o agenţie de incoming, pentru a implementa proiectele din Strategia de Turism a Iaşului şi a ZMI 2018-2030, pentru a pune bazele unui turism competitiv, pentru a dezvolta cooperarea în regiune, pentru a susţine campanii de promovare. AGERPRES

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un bărbat își alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Unsplash

Cât costă benzina și motorina la început de săptămână

Evoluția pieței carburanților este, oarecum,...

BCE
Bună dimineața! Să aveți o zi de neuitat!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik
Este nevoie de redresare
Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8
Garage DDD / FOTO: Captură ecran
Toyota
Donald Trump / Foto: Flickr, Casa Albă

Echipa Donald Trump II: Loialitate în slujba unei ambiții

Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...

În laboratoare / FOTO: https://www.leti-cea.fr/cea-tech/leti/Pages/presse/Phototheque.aspx
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Unicredit

UniCredit exclude relocarea sediului central în Germania

Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...

Unilever / FOTO: Freepik

Unilever vrea să renunțe la o serie de produse alimentare

Este o manevră care face parte din planurile de...

foto: pexels.com
O colaborare de succes
Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bitcoin / Foto: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik

pixel