Negocieri Nissan și Renault. Francezii vor separarea unei părți

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Constructorul auto francez Renault SA este deschis la ideea diminuării participaţiei deţinute la partenerul japonez Nissan Motor, într-un moment în care cele două părții au început negocierile cu privire la planurile Renault de a-şi separa activele din domeniul vehiculelor electrice de cele din domeniul motoarelor pe combustie, informează Bloomberg.

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 43% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Potrivit unor surse din apropierea discuţiilor citate de Bloomberg, Nissan presează Renault să îşi reducă participaţia pe care o deţine la Nissan, de la 43% până la 15%, un nivel comparabil cu pachetul de acţiuni pe care Nissan îl deţine la Renault.

Directorii celor două companii au discutat planurile Renault vizând separarea operaţiunilor precum şi restructurarea alianţei Renault-Nissan cu prilejul mai multor reuniuni care au avut loc în ultimele luni atât în Franţa cât şi Japonia. Directorul general de la Renault, Luca de Meo a participat la Marele Premiu de Formula 1 al Japoniei, care a avut loc duminică la Suzuka, unde a avut şansa de a vorbi cu directorul general de la Nissan, Makoto Uchida.

Sursele citate de Bloomberg susţin că deşi este puţin probabil ca discuţiile din ultimele zile să ducă la rezultate concrete, orice mişcare va depinde de concesiile oferite de Nissan şi probabil vor include un anumit nivel de preţ sau anumite proiecte concrete care vor declanşa vânzări de acţiuni. În plus, statul francez, care deţine o participaţie de 15% la Renault, va trebui să aprobe orice plan vizând diminuarea participaţiei la Nissan, au adăugat sursele.

The Wall Street Journal a anunţat şi el anterior că negocierile dintre cei doi constructori includ o posibilă alăturare a Nissan la noua divizie pe care Renault vrea să o înfiinţeze pentru a regrupa activele sale din domeniul vehiculelor electrice, în schimbul diminuării participaţiei deţinute de Renault la Nissan. Potrivit surselor citate de WSJ, Renault nu se opune ideii de a-şi diminua participaţia la Nissan, dar vrea ca orice acord să fie unul ferm şi de durată şi de asemenea vrea să obţină un preţ corect pentru acţiunile pe care le deţine la Nissan. Una din opţiunile analizate este ca Renault să îşi vândă acţiunile pe care le deţine la Nissan în momentul în care ajung la un anumit interval de preţ. Aceasta în condiţiile în care începând din 2018 şi până în prezent cotaţia acţiunilor Nissan s-a redus la jumătate.

La începutul lunii mai, Renault a anunţat în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.

Directorul general de la Renault, Luca de Meo, urmează să aibă o reuniune cu analiştii şi investitorii în data de 8 noiembrie, ocazie cu care este aşteptat să ofere noi informaţii cu privire la strategia grupului, inclusiv detalii cu privire la planul de a crea o divizie specializată pe producţia de vehicule electrice, denumită intern cu numele de cod "Ampere", separată de divizia care va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, denumită intern sub numele de cod "Horse".

Renault vrea ca Nissan să fie acţionar la divizia sa de automobile electrice, la care grupul francez vrea să păstreze un pachet de cel puţin 51%. Pentru divizia care va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, Renault are în vedere crearea unei noi entităţi cu Aurobay, un joint venture între Volvo Car AB şi grupul chinez Zhejiang Geely Holding Group, precum şi cu alţi investitori.

Citește și: Autoturisme din carton. Lupta pentru o industrie sustenabilă

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

O scădere semnificativă
Profesorul Mircea Coșea / FOTO: Arhivă
Lacătul pe ușă / FOTO: Freepik
Premierul Marcel Ciolacu / FOTO: Gov.ro
Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik
Warren Buffett
Starbase / FOTO: Wikipedia
Studenți / FOTO: Freepik
Protest în fața unuei reprezentanțe Tesla

Tesla își continuă prăbușirea în Europa

Vânzările în țările europene au scăzut dramatic în...

iaurt / FOTO: Freepik

Danone pornește lupta împotriva coloranților artificiali

Deocamdată este vorba de doar câteva produse.

Calcule și verificări / FOTO: Freepik

Perspectivele companiilor, făcute scrum de Donald Trump

Totuși, nu toate sectoarele au de suferit din cauza...

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Avertisment de la Buffett, falimente în scădere, scandal...

Închis
Se propune comasarea alegerilor
Magazin de mobilă / Foto: Freepik

Românii nu-și mai iau casă nouă, își renovează ce au

Românii trebuie să-și expoateze din nou imaginația și...

Pompe de petrol
Warren Buffett
Bogdan Chirițoiu / Foto: Oana Pavelescu

Albania începe lupta cu turismul necontrolat

Turismul necontrolat și schimbările climatice amenință...

Fondul Proprietarea
O persoană votează cu ocazia alegerilor prezidențiale / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Steagul SUA / Foto: Freepik

De ce a scos Donald Trump România din programul Visa Waiver

Revocarea accesului României la programul Visa Waiver de...

SpaceX
Shein / sursa foto: Flickr.com / Focal Foto
Bursa / Foto: Freepik
Bursa de Valori București
Donald Trump
Freepik.com
Foto: Freepik.com

pixel