Nestle angajează un miliard de dolari pentru protejarea cafelei
Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Nestle a alocat un buget generos pentru fermierii de cafea
Nestle a alocat un buget generos pentru fermierii de cafea
Nestle SA, cea mai mare companie producătoare de cafea din lume, va investi peste 1 miliard de franci elvețieni (1 miliard de dolari) până în 2030 pentru a încuraja fermierii care aprovizionează brandul său Nescafe să folosească metode agricole mai durabile, în contextul în care schimbările climatice și vremea extremă amenință culturile.

Nestle va oferi cursuri de formare cu privire la cele mai bune tehnici de plantare, precum și stimulente în bani pentru a-i motiva pe fermieri să ia măsuri, cum ar fi plantarea de culturi de acoperire pentru a proteja solul. Cu o rețea extinsă de peste jumătate de milion de fermieri care livrează cafea pentru Nescafe, compania intenționează să dubleze numărul furnizorilor cu care colaborează în astfel de probleme, ajungând la cel puțin 200.000.

Aprovizionarea cu cafea este amenințată de schimbările climatice: această plantă este cultivată în apropierea centurii ecuatoriale, care a fost cea mai sensibilă la fenomene meteorologice extreme, inclusiv secete și uragane, scrie Bloomberg. Creșterea temperaturilor reprezintă o amenințare pe termen lung și va reduce suprafața potrivită pentru cultivarea cafelei cu până la 50% până în 2050, potrivit Băncii Interamericane de Dezvoltare. În Brazilia, înghețurile puternice au redus recolta de anul trecut și au diminuat, de asemenea, potențialul pentru 2022. 

"Nu vom avea ferme de cafea viabile peste 20 sau 30 de ani dacă nu luăm măsuri acum", a declarat David Rennie, șeful departamentului de cafea al Nestle.

Acesta este motivul pentru care Nescafe își intensifică eforturile pentru a sprijini fermierii care fac tranziția către practici mai regenerative. Prin instruire, asistență tehnică și prin intermediul unor plante de cafea cu randament ridicat, Nescafe poate ajuta fermierii să îmbunătățească sănătatea solului, fertilitatea plantelor și utilizarea apei, a declarat Rennie. 

Planurile de viitor

Nescafe își propune să se aprovizioneze în mod responsabil până în 2025, față de 82% în 2021. De asemenea, dorește ca o cincime din cafeaua pe care o achiziționează să fie cultivată cu metode regenerative până în 2025 și jumătate până în 2030.

Printre exemplele de acțiuni ale programului se numără înlocuirea arborilor de cafea cu soiuri rezistente la boli și la schimbările climatice, ceea ce poate ajuta la întinerirea parcelelor de cafea și la creșterea randamentelor pentru fermieri. Nestle oferă stimulente și prime pentru boabele de cafea obținute în mod responsabil, deoarece nu sunt suficienți fermieri care să implementeze astfel de măsuri pe cont propriu.

Cu peste 5.500 de cești de Nescafe consumate în fiecare secundă în întreaga lume și cu vânzări de peste 10 miliarde de franci elvețieni, Nescafe este un cumpărător influent de cafea, care achiziționează între 8% și 9% din boabele verzi din lume. Dar cultivarea mai durabilă a cafelei este o problemă complexă. Investițiile în practici de regenerare pot fi riscante și costisitoare pentru fermierii săraci, în special din cauza volatilității pieței și a speculațiilor. 

Potrivit TechnoServe, o organizație non-profit, peste 80% dintre familiile de cultivatori de cafea trăiesc la limita sau sub pragul sărăciei. De asemenea, acestea se confruntă cu o inflație în creștere, care le afectează bugetele familiale.

Sprijin financiar pentru fermieri

În Mexic, Coasta de Fildeș și Indonezia, Nescafe va testa un program de sprijin financiar pentru a încuraja fermierii să treacă la metode regenerative. Împreună cu fermierii, va încerca măsuri precum stimulente condiționate în numerar și asigurări împotriva condițiilor meteorologice pentru a face ca producția de cafea să fie mai rezistentă.

Spre deosebire de Nespresso, marca premium a Nestle, care se aprovizionează deja cu peste 90% din cafea în mod durabil, produsele Nescafe concurează mai mult la nivel de preț, ceea ce îi limitează capacitatea de a crește semnificativ suma pe care o plătește fermierilor pentru recolta lor.

Noul plan se bazează pe un efort anterior de sustenabilitate a cafelei, început în urmă cu 12 ani, care a implicat aproximativ 100.000 de fermieri. Obiectivul este de a dubla această cifră în anii următori. 

"Este vorba, de asemenea, de expertiză. Cum pot obține cele mai bune rezultate din această cultură?" a spus Rennie. "Sprijinul agronomic pe teren este la fel de important ca și banii".  

Finlandezii sunt foc și pară: Rușii le-au copiat un produs și fac bani mulți

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cumpărături în weekend. Important este ce spune românul

Ce scandal, câteva discuții, dezbateri, câtă zarvă și...

China, campioană a energiilor regenerabile

Anul 2023 a stabilit un nou record în privința...

Valoarea Bitcoin revine la pragul de peste 70.000 dolari

Această veste vine după ce, la începutul acestei luni,...

Modificări privind plata suplimentelor pentru energie

Un nou proiect de lege înregistrat recent la Senat aduce...

S-a aprobat prelungirea plafonării tarifelor RCA

Guvernul a aprobat actul normativ prin care se...

Creştere a ratei şomajului la nivel naţional

Rata şomajului înregistrată în evidenţele ANOFM în luna...

Bugetele C.E. Oltenia, Romarm şi IOR, aprobate de Guvern

Decizii importante ale Guvernului României, în şedinţa...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel