Nestle, regândire a business-ului. Renunță la o divizie importantă

Autor: Alexandru Nicolae
Data publicării:
Nestle se pare că regândește strategia, deși acest lucru înseamnă chiar renunțarea la o divizie importantă.

Nestle şi-a scos la vânzare divizia care comercializează produse şi tratamente pentru îngrijirea pielii, deoarece compania elveţiană renunţă la afacerile neperformante şi caută să evite criticile din partea investitorului activist care solicită o restructurare, transmite Reuters.

Nestle este sub presiune deoarece Third Point, un fond speculativ condus de investitorul Daniel Loeb, cere măsuri drastice pentru îmbunătăţirea performanţelor financiare.

Nestle a anunţat că explorează opţiunile strategice pentru această divizie, spunând că "viitoarele oportunităţi de creştere ale Nestle sunt în afara obiectivelor strategice ale companiei", care se concentrează pe alimente, băuturi şi nutriţie. 

Vânzări de 2,7 miliarde de franci elveţieni

Săptămâna aceasta, Nestle a acceptat să-şi vândă divizia de asigurări Gerber Life, pentru suma de 1,55 miliarde de dolari, iar surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat, pentru Reuters, că va depune o ofertă pentru divizia de băuturi Horlicks a GlaxoSmithKline.

Divizia responsabilă de îngrijirea pielii produce brandurile Cetaphil şi Proactiv, precum şi un produs pentru reducerea ridurilor, Restylane. Divizia a avut anul trecut vânzări de 2,7 miliarde de franci elveţieni (2,8 miliarde de dolari), reprezentând aproximativ 3% din totalul vânzărilor Nestle.

Are 335.000 de angajaţi și 436 de fabrici

Valoarea diviziei este estimată la 6 - 6,5 miliarde de franci elveţieni de către analistul Jean-Philippe Bertschy de la Vontobel, excluzând datoria financiară, provizioane şi impozite amânate. Acesta susţine că Nestle ar putea obţine între şase şi opt miliarde de franci elveţieni din vânzarea diviziei, în timp ce un alt analist estimează că s-ar putea obţine şapte miliarde de franci elveţieni.

Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, are 335.000 de angajaţi, 436 de fabrici în 85 de ţări, îşi vinde produsele în 189 de ţări.

În România, Nestle deţine o fabrică la Timişoara, deschisă în anul 1995. Nestle România exportă 35% din producţia fabricii de la Timişoara în Ungaria, ţările de la Marea Adriatică, ţările mediteraneene şi, începând din acest an, în Irlanda.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Vânzare online / Foto: Freepik
Investiții / Foto: Freepik
Documente
Delegațiile din Ucraina și SUA
REMAT
Atacurile cibernetice au devenit normă în spațiul digital din România
Fermieri / Foto: Freepik

25 de milioane de euro sprijin pentru fermierii români

Fermierii români vor beneficia de un sprijin financiar...

Dronă militară / Foto: Freepik
Uzină auto / Foto: Flickr
Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Supermarket. Freepik.com
Factura. Freepik.com
Taxe / Foto: DCBusiness
Industrie. Foto: Pexels.com
Banca Națională a României

BNR: ROBOR a scăzut, însă IRCC a ajuns la o valoare record

Veşti bune pentru românii care au credite în lei...

Energia, călcâiul lui Ahile al Europei / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Tinerii îngroaşă rândurile şomerilor

În trimestrul III al anului 2025, rata de ocupare a...

Wall Street. Foto: Freepik.com
Sediul Băncii Centrale Europene / Foto: BCE / Flickr
Foto: Freepik.com
Grecia
BVB
Diana Buzoianu
Banca Europeană de Investiții / Foto: BEI
Acces gratuit la apă potabilă în aeroporturile din România. Ce spune Ministerul Transporturilor - FOTO: Freepik@EyeEm
Se modifică modul de acordare a alocațiilor pentru copii
Angajați

pixel