Nestle, regândire a business-ului. Renunță la o divizie importantă

Autor: Alexandru Nicolae
Data publicării:
Nestle se pare că regândește strategia, deși acest lucru înseamnă chiar renunțarea la o divizie importantă.

Nestle şi-a scos la vânzare divizia care comercializează produse şi tratamente pentru îngrijirea pielii, deoarece compania elveţiană renunţă la afacerile neperformante şi caută să evite criticile din partea investitorului activist care solicită o restructurare, transmite Reuters.

Nestle este sub presiune deoarece Third Point, un fond speculativ condus de investitorul Daniel Loeb, cere măsuri drastice pentru îmbunătăţirea performanţelor financiare.

Nestle a anunţat că explorează opţiunile strategice pentru această divizie, spunând că "viitoarele oportunităţi de creştere ale Nestle sunt în afara obiectivelor strategice ale companiei", care se concentrează pe alimente, băuturi şi nutriţie. 

Vânzări de 2,7 miliarde de franci elveţieni

Săptămâna aceasta, Nestle a acceptat să-şi vândă divizia de asigurări Gerber Life, pentru suma de 1,55 miliarde de dolari, iar surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat, pentru Reuters, că va depune o ofertă pentru divizia de băuturi Horlicks a GlaxoSmithKline.

Divizia responsabilă de îngrijirea pielii produce brandurile Cetaphil şi Proactiv, precum şi un produs pentru reducerea ridurilor, Restylane. Divizia a avut anul trecut vânzări de 2,7 miliarde de franci elveţieni (2,8 miliarde de dolari), reprezentând aproximativ 3% din totalul vânzărilor Nestle.

Are 335.000 de angajaţi și 436 de fabrici

Valoarea diviziei este estimată la 6 - 6,5 miliarde de franci elveţieni de către analistul Jean-Philippe Bertschy de la Vontobel, excluzând datoria financiară, provizioane şi impozite amânate. Acesta susţine că Nestle ar putea obţine între şase şi opt miliarde de franci elveţieni din vânzarea diviziei, în timp ce un alt analist estimează că s-ar putea obţine şapte miliarde de franci elveţieni.

Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, are 335.000 de angajaţi, 436 de fabrici în 85 de ţări, îşi vinde produsele în 189 de ţări.

În România, Nestle deţine o fabrică la Timişoara, deschisă în anul 1995. Nestle România exportă 35% din producţia fabricii de la Timişoara în Ungaria, ţările de la Marea Adriatică, ţările mediteraneene şi, începând din acest an, în Irlanda.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Leul s-a înviorat

O singură ţară din UE are un deficit mai mare decât România

România e cea de-a doua ţară din Uniunea Europeană...

Curtea Constituțională a României
Aur și alte metale prețioase
Panouri solare / Foto: Freepik
Foto: BVB
Mână care ține cheile unei locuințe / Foto: Freepik

FNGCIMM: Start la Programul Noua Casă 2025

Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru...

Foto ilustrativ: Freepik.com
Fabrică de cip-uri
Date ROBOR și IRCC
Foto: Freepik.com
Ambulanță în New York / Foto:
Foto: Freepik.com
Contoare de gaze
Foto: Freepik.com
Ghișeu
Donald Trump și Jerome Powell / Foto: Casa Albă / Flickr
Magistrați / Foto: Freepik
Stație de transformare / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Persoană în scaun rulant / Foto: Freepik
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Bursa de pe Wall Street / FOTO: Freepik
Declaratia 100
Foto:Freepik.com
Strângere de mână / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com
Notificare telefon

Eset, avertizare pentru cei care au cont pe Spotify

Conturile Spotify reprezintă active digitale valoroase...

Încărcare mașină electrică / sursa foto: Freepik.com
Papa Francisc

Papa Francisc a murit

A încetat din viaţă Papa Francisc.


pixel