Nissan îl dă în judecată pe Carlos Ghosn însă pierderile sunt uriașe

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Ghosn, dat în judecată de Nissan
Ghosn, dat în judecată de Nissan
Nissan Motor ar putea raporta joi primele sale pierderi trimestriale din ultimul deceniu, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, în condiţiile în care al doilea producător auto din Japonia caută să obţină despăgubiri de 91 de milioane de dolari de la fostul şef Carlos Ghosn, transmite Reuters.

Ghosn a fost concediat imediat după arestarea sa, în noiembrie 2018, şi a demisionat din funcţia de preşedinte director general al Renault în ianuarie 2019.

Alianţa Nissan-Renault s-a confruntat cu o creştere a tensiunilor, după ce Ghosn a fost acuzat în Japonia de încălcarea legislaţiei financiare şi abuz de încredere.

Trei surse de la Nissan au declarat pentru Reuters că se aşteaptă la anunţarea unor rezultate financiare slabe, una din ele descriind cifrele ca fiind "groaznice". Alte două surse au declarat că există posibilitatea ca grupul nipon să raporteze pierderi operaţionale, ceea ce ar reprezenta prima pierdere trimestrială din 2009.

Reprezentanţii Nissan nu au comentat informaţia.

Separat, compania l-a dat în judecată pe Ghosn în Japonia, cerând despăgubiri de de 91 milioane de dolari pentru încălcarea legislaţiei financiare şi abuz de încredere.

Fostul preşedinte Renault-Nissan vrea să dea în judecată compania pentru plata pensiei

Un purtător de cuvânt al lui Ghosn a reacţionat, acuzând Nissan că "încearcă să creeze o diversiune înaintea publicării celor mai slabe rezultate din 2009".

Conform analiştilor de la SmartEstimate, Nissan ar urma să raporteze un profit operaţional de 48,6 miliarde de yeni (442,5 milioane de dolari) pentru trimestrul patru din 2019, mai puţin de jumătate faţă de profitul de 103 miliarde de yeni în urmă cu un an.

Sursele au avertizat că Nissan ar putea reduce estimarea anuală de profit la 150 miliarde de yeni, ceea ce ar reprezenta cel mai scăzut nivel din ultimii 11 ani.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa
Reactorul stellarator Wendelstein 7-X
Port comercial / Foto: Freepik
Tesla
Curtea de Conturi

pixel