Nissan şi Renault investesc 600 milioane de dolari pentru a produce şase noi modele în India
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Renault. Foto: Pexels.com
Renault. Foto: Pexels.com
Nissan Motor Co şi Renault SA au anunţat luni că vor investi 600 milioane de dolari pentru a produce şase noi modele în India.

Nissan Motor Co şi Renault SA au anunţat luni că vor investi 600 milioane de dolari pentru a produce şase noi modele în India, una din cele trei pieţe în care cei doi producători auto intenţionează să colaboreze strâns în cadrul noii alianţe revizuite, transmite Reuters.

Decizia va ajuta la atenuarea scăderii cotei de piaţă a celor doi producători auto în India, piaţa cu cel mai rapid ritm de creştere a vânzărilor.

"Această investiţie este extrem de importantă nu doar în privinţa produselor, ci şi a tehnologiilor, cum ar fi vehiculele electrice, pentru a se extinde în India, a treia mare piaţă din lume, şi de asemenea să folosească India ca bază de export", le-a spus jurnaliştilor Ashwani Gupta, directorul operaţional al Nissan.

Cele două companii au anunţat într-un comunicat că fiecare va face trei noi modele în India, care vor fi construite pe platforme comune.

Două modele vor fi vehicule electrice (EV), primele ale Nissan şi Renault în India; celelalte vor fi SUV-uri.

Toate vor fi produse la fabrica Chennai, din sudul Indiei. Conform noii structuri a alianţei, Nissan şi Renault vor coopera strâns în America Latină şi în Europa.

În 2022, cele două companii aveau împreună o cotă de piaţă de aproximativ 3% în India. Spre deosebire de Nissan, Renault nu are o prezenţă semnificativă pe pieţe majore, cum ar fi China, Statele Unite şi Japonia, ceea ce ridică miza în privinţa succesului său în India. În această ţară, cei doi producători auto au interese complexe, deţinând împreună o fabrică şi un centru de cercetare-dezvoltare (R&D) în oraşul Chennai. Uzina poate produce anual aproximativ 500.000 de maşini dar funcţionează la aproximativ o treime din capacitate, arată datele din industrie.

Conform datelor S&P Global Mobility, vânzările auto în India au urcat cu 23% anul trecut, la 4,4 milioane unităţi, în timp ce alte pieţe au fost afectate de perturbările din lanţurile de aprovizionare. Anul trecut, Nissan a vândut doar 35.000 vehicule pe piaţa auto indiană, 60% din nivelul livrărilor Renault, de 87.000 unităţi. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

S-a aprobat prelungirea plafonării tarifelor RCA

Guvernul a aprobat actul normativ prin care se...

Creştere a ratei şomajului la nivel naţional

Rata şomajului înregistrată în evidenţele ANOFM în luna...

Bugetele C.E. Oltenia, Romarm şi IOR, aprobate de Guvern

Decizii importante ale Guvernului României, în şedinţa...

Zara, sursă de inspiraţie pentru cei de la H&M

Noua conducere a H&M se inspiră din strategia...

OUG pentru scăderea prețului gazelor naturale

Guvernul României a adoptat o nouă Ordonanță de Urgență...

Ajutoare de urgenţă acordate de Guvern

Pe agenda şedinţei de Guvern de joi se află şi o...

ALROSA a vândut o parte din diamantele sale statului rus

Acțiunile ALROSA au crescut pe fondul informației că...

Rheinmetall, investiție 63 de milioane de euro în Ungaria

Kristóf Szalay-Bobrovniczky, ministrul Apărării din...

Prețul unei clasice genți Chanel a spart pragul de 10.000 €

O geantă clasică a casei de modă Chanel, un model cu...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel