Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Taximetriști / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Taximetriști / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
În contextul reglementării transportului alternativ s-a evidențiat necesitatea intervenției legislative asupra Legii nr. 38/2003, privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere. 

Având în vedere evoluțiile tehnologice și socio-economice survenite în această perioadă, se impune adaptarea legislației pentru asigurarea desfășurării optime a acestui serviciu public într-o piață concurențială reglementată corect.

Propunerea legislativă vizează diverse aspecte ale reglementării, inclusiv modalități de stabilire a tarifelor, plata serviciului, utilizarea aplicațiilor de comandă și plată, precum și modalitatea deținerii și fiscalizării autovehiculelor destinate transportului în regim de taxi. De asemenea, se propune clarificarea privind subcontractarea serviciului și actualizarea dotărilor tehnice ale autovehiculelor, inclusiv înlocuirea stațiilor radio cu aplicații moderne de dispecerat.

Citește și: Taximetriștii, din nou în stradă

Intervenția legislativă are ca scop principal îmbunătățirea calității serviciilor de transport în regim de taxi și asigurarea unei piețe concurențiale echitabile, în beneficiul cetățenilor. De exemplu, se propune ca autoturismele destinate transportului să fie verificate la intervale regulate de 6 luni, pentru a asigura un nivel ridicat de fiabilitate și siguranță.

În plus, se urmărește facilitarea accesului taxiurilor pe benzile speciale de transport în comun, pentru a îmbunătăți rapiditatea și eficiența serviciului, reducând în același timp congestia traficului în marile aglomerări urbane.

Prin aceste modificări legislative, se caută să se adapteze legislația la realitățile pieței actuale și să se asigure un cadru legal adecvat pentru desfășurarea optimă a serviciului de transport în regim de taxi, în beneficiul atât al operatorilor cât și al utilizatorilor acestui serviciu esențial. Proiectul de lege propus nu implică impact asupra bugetului și este menit să asigure un mediu concurențial sănătos și o calitate sporită a serviciilor de transport în regim de taxi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ursula von der Leyen
SUA vs China
Muncitor

Germania 2025: Sectoarele cu potențial ridicat de investiții

Germania, prima economie a Europei, rămâne un pilon de...

Bani. Foto: Freepik.com
Beijing

Preţurile din China au scăzut pentru a treia lună consecutiv

Preţurile de consum în scădere pentru a treia lună...

Criptomonede / FOTO: Freepik
Bursa / sursa foto: Pexels.com / Anna Nekrashevich
Inteligența artificială / Foto: Freepik
Radar / Foto: Freepik
CNE Cernavoda
S&P Global
Google
Bună dimineața! / FOTO: Freepik
Tanczos Barna / Foto: gov.ro

Tanczos Barna cere formarea rapidă a unui guvern responsabil

Ministrul Finanțelor lansează o serie de avertismente.

Robotul Vulcan / FOTO: Captură ecran
Mașină / FOTO: Freepik

În timp ce industria auto frânează, Ferrari accelerează

Ferrari nu cunoaște criza: profituri record într-un...

Estimări și calcule / FOTO: Freepik
Bitcoin

Prețul Bitcoin se apropie de 104.000 de dolari

Bitcoin a crescut semnificativ vineri, depășind în goană...

Foto: Oana Pavelescu
Foto: Freepik.com
Șantierul Naval Damen Mangalia
Tancuri

Germania nu exclude un împrumut comun al UE pentru apărare

O deschidere condiționată pentru finanțare comună.

Conducte de gaze / Foto: Freepik
China / FOTO: Freepik
Foto: Freepik.com
Bani
Drepturile angajaților / FOTO: Freepik

Clauzele abuzive din contractele de muncă

O clauză frecvent întâlnită în unele contracte...

Concedieri

Multinațională, concediază 10.000 de angajați

Compania va suporta toate costurile de restructurare.

Guvern sediu

pixel