Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Taximetriști / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Taximetriști / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
În contextul reglementării transportului alternativ s-a evidențiat necesitatea intervenției legislative asupra Legii nr. 38/2003, privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere. 

Având în vedere evoluțiile tehnologice și socio-economice survenite în această perioadă, se impune adaptarea legislației pentru asigurarea desfășurării optime a acestui serviciu public într-o piață concurențială reglementată corect.

Propunerea legislativă vizează diverse aspecte ale reglementării, inclusiv modalități de stabilire a tarifelor, plata serviciului, utilizarea aplicațiilor de comandă și plată, precum și modalitatea deținerii și fiscalizării autovehiculelor destinate transportului în regim de taxi. De asemenea, se propune clarificarea privind subcontractarea serviciului și actualizarea dotărilor tehnice ale autovehiculelor, inclusiv înlocuirea stațiilor radio cu aplicații moderne de dispecerat.

Citește și: Taximetriștii, din nou în stradă

Intervenția legislativă are ca scop principal îmbunătățirea calității serviciilor de transport în regim de taxi și asigurarea unei piețe concurențiale echitabile, în beneficiul cetățenilor. De exemplu, se propune ca autoturismele destinate transportului să fie verificate la intervale regulate de 6 luni, pentru a asigura un nivel ridicat de fiabilitate și siguranță.

În plus, se urmărește facilitarea accesului taxiurilor pe benzile speciale de transport în comun, pentru a îmbunătăți rapiditatea și eficiența serviciului, reducând în același timp congestia traficului în marile aglomerări urbane.

Prin aceste modificări legislative, se caută să se adapteze legislația la realitățile pieței actuale și să se asigure un cadru legal adecvat pentru desfășurarea optimă a serviciului de transport în regim de taxi, în beneficiul atât al operatorilor cât și al utilizatorilor acestui serviciu esențial. Proiectul de lege propus nu implică impact asupra bugetului și este menit să asigure un mediu concurențial sănătos și o calitate sporită a serviciilor de transport în regim de taxi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Reabilitare termică a unui bloc / Foto: Arhivă
Sediu Agenției Naționale de Integritate
Aptiv, Ineu
Lucrători manevrează o vană de pe o conductă de gaze

Șantierul Naval Mangalia, salvat prin programul SAFE

Statul român are în vedere salvarea șantierului naval de...

Importuri mașini / sursa foto: Freepik.com
Freepik.com
Lukoil

Bulgarii, loviți în plin de sancțiunile impuse Lukoil

Bulgaria s-ar putea confrunta cu pierderi economice...

Gabriel Biriș
Numărul fimelor care pun lacătul crește
Foto: Mihai Ciobanu
Energie. Foto:Freepik.com
Bani
Explozie în cartierul Rahova
Black Friday 2023. Foto: Pexels.com
Freepik.com
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Sonde. Freepik.com
Reclamă 7Up / Foto: Dave Fey / Flickr
Mașini / Sursa foto: Freepik.com / @tongstocker1987
ANAF. Freepik.com
Foto: Freepik.com
Consiliul Concurenței
FOTO: Freepik@WangXiNa
FOTO: Freepik@thanachat

UE finanțează masiv biogazul, dar fără reguli stricte

Uniunea Europeană a alocat peste 37 de miliarde de euro...

FOTO: Freepik@tikko33

pixel