Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Taximetriști / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Taximetriști / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
În contextul reglementării transportului alternativ s-a evidențiat necesitatea intervenției legislative asupra Legii nr. 38/2003, privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere. 

Având în vedere evoluțiile tehnologice și socio-economice survenite în această perioadă, se impune adaptarea legislației pentru asigurarea desfășurării optime a acestui serviciu public într-o piață concurențială reglementată corect.

Propunerea legislativă vizează diverse aspecte ale reglementării, inclusiv modalități de stabilire a tarifelor, plata serviciului, utilizarea aplicațiilor de comandă și plată, precum și modalitatea deținerii și fiscalizării autovehiculelor destinate transportului în regim de taxi. De asemenea, se propune clarificarea privind subcontractarea serviciului și actualizarea dotărilor tehnice ale autovehiculelor, inclusiv înlocuirea stațiilor radio cu aplicații moderne de dispecerat.

Citește și: Taximetriștii, din nou în stradă

Intervenția legislativă are ca scop principal îmbunătățirea calității serviciilor de transport în regim de taxi și asigurarea unei piețe concurențiale echitabile, în beneficiul cetățenilor. De exemplu, se propune ca autoturismele destinate transportului să fie verificate la intervale regulate de 6 luni, pentru a asigura un nivel ridicat de fiabilitate și siguranță.

În plus, se urmărește facilitarea accesului taxiurilor pe benzile speciale de transport în comun, pentru a îmbunătăți rapiditatea și eficiența serviciului, reducând în același timp congestia traficului în marile aglomerări urbane.

Prin aceste modificări legislative, se caută să se adapteze legislația la realitățile pieței actuale și să se asigure un cadru legal adecvat pentru desfășurarea optimă a serviciului de transport în regim de taxi, în beneficiul atât al operatorilor cât și al utilizatorilor acestui serviciu esențial. Proiectul de lege propus nu implică impact asupra bugetului și este menit să asigure un mediu concurențial sănătos și o calitate sporită a serviciilor de transport în regim de taxi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Programul Rabla Plus nu are succesul scontat

Sumele neconsumate în Programul "Rabla Plus" pentru...

Premierul Slovaciei, Robert Fico, a fost împuşcat - Video

Premierul slovac a fost împușcat și a fost dus la spital...

Portugalia va construi un nou aeroport la Lisabona

Acest nou aeroport, care se va numi Luis de Camoes, „are...

CCIR - Protocol de colaborare cu Ministerul Educației

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

Ambițiile spațiale ale Chinei reprezintă o amenințare?

Pe 3 mai, China a lansat una dintre cele mai ambițioase...

Şeful Fed anunţă că va mai dura până la scăderea dobânzilor

Jerome Powell, președintele Rezervei Federale a SUA, a...

Grup de influenceri, proces împotriva interzicerii TikTok

Un grup de influenceri TikTok au intentat un proces la o...


pixel