Noi reguli de stabilire a taxelor de drum. Ce se întâmplă cu rovinieta

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Se propune un sistem de calcul total nou
Se propune un sistem de calcul total nou
Se are în vedere în nouă lege care să reglementeze taxarea drumurilor publice și care ar urma să schimbe multe. 

Proiectul de lege, elaborat de Ministerul Transporturilor, se află deja în dezbatere și poate fi consultat AICI. Prin acest document se propune un nou sistem de calcul și de stabilire a tarifelor rutiere. Un sistem în virtutea căruia taxarea se va face diferențiat, în funcție de tipul de autovehicul. Concret, ”mașinile mici” vor plăti pentru gradul de poluare, în cazul ”camioanelor” tariful va fi ”la kilometru”.

Noua construcție legislativă are la bază principiul ”poluatorul plătește” și este o consecință a obligațiilor asumate de România prin PNRR, la capitolul ”transport sustenabil”, susține inițiatorul în expunerea de motive.  
 
Rovinieta

- se va aplica vehiculelor cu o masă totală mai mică sau egală cu 3,5 tone,

- valoarea va fi stabilită pe noi criterii: categoria vehiculului, clasa de emisii poluante în care este încadrat și durata de parcurs (care include perioada de deplasare, precum si pe cea de staționare).

Cu alte cuvinte, prețul rovinietei va deveni direct proporțional cu nivelul de poluare al autoturismului. 

Rovinieta va putea fi achiziționată pentru 10 zile, 30 de zile, 60 de zile și 12 luni, iar nivelul acesteia va fi stabilit prin ordin al ministrului Transporturilor. 

O nouă taxă: TollRo

În ceea ce privește vehiculele cu o masă mai mare de 3,5 tone, acestea vor fi supuse unui sistem de taxare diferit, denumit TollRo, care este interoperabil cu sistemele similare din celelalte țări membre ale UE. Noua formulă de taxare va presupune tarifarea utilizatorilor în funcție de distanța parcursă pe drumurile din România. TollRo se va calcula prin înmulțirea tarifului unitar cu distanța parcursă. La fel ca în cazul Rovinietei, valoarea tarifului unitar ar urma să fie stabilită prin ordin de ministru.

Sancțiuni

Neplata rovinietei este contravenție, iar amenda aferentă va fi cuprinsă între minim dublul valorii anuale a acestui tarif și un maxim care reprezintă de patru ori contravaloarea anuală a rovinietei.

În ceea ce priveste utilizatorii de vehicule grele, în cazul neachitării, vor fi obligați la plata unor tarife compensatorii cuprinse între de 100 de ori contravaloarea TollRo datorat (dar nu mai mult de 1000 lei), în cazul în care poate fi determinată distanța parcursă și 2000 lei, în cazul în care nu poate fi determinată distanța parcursă, precizează Avocatnet.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Grafic
Românii se pregătesc de impact
Diana Buzoianu / Foto: Florin Răvdan
Schimb valutar / Foto: Freepik
Se schimbă Codul fiscal / Foto: Freepik
Nu scăpăm de caniculă
Bursa de Valori București
Transporturile și IT-ul trag în jos piața serviciilor pentru firme / Foto: Freepik
Sfaturi pentru a începe o afacere pe cont propriu
Diana Buzoianu
Ioana Dogioiu
Leonardo Badea
ANAF / Foto: DCBusiness
Microsoft și ANAF
Schimb valutar / Foto: Freepik
Energie verde / Foto: Freepik
ANAF / Foto: DCBusiness
Clădirea unei universități / Foto: Freepik
Factură energie electrică
Alexandru Nazare, ministrul de Finanțe
Banca Națională a Serbiei
 Adrian Codârlașu / Foto: CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO
Standard & Poor's

pixel