Avertisment pentru România: Moody's ne aduce la un pas de categoria de rating ”junk”
Și ce înseamnă această...
În noiembrie 2024, Northvolt a solicitat protecție conform capitolului 11 din Legea falimentului din Statele Unite, în încercarea de a obține fonduri necesare pentru a rezolva problemele de producție persistente la principala sa uzină din Suedia. Compania a precizat într-un comunicat oficial că nu a reușit să își asigure condițiile financiare necesare pentru a continua activitatea în forma sa actuală, ceea ce a dus la declanșarea procedurii de faliment. Northvolt, care deține un personal de peste 5.000 de angajați, a fost unul dintre cei mai promițători jucători ai industriei de baterii din Europa, dar s-a confruntat cu provocări semnificative în ultimii ani.
Impactul asupra ambițiilor europene în domeniul bateriilor
Europa își punea mari speranțe în Northvolt pentru a reduce dependența producătorilor auto occidentali față de liderii asiatici, precum CATL și BYD. În acest context, compania suedeză reprezenta o oportunitate crucială de a dezvolta o sursă internă de baterii de înaltă performanță, esențială pentru tranziția la vehicule electrice și pentru independența economică în fața rivalilor din China. Falimentul Northvolt este o lovitură majoră pentru aceste ambiții, lăsând industria europeană într-o poziție vulnerabilă.
Finanțarea și sprijinul investitorilor
De la înființarea sa în 2016, Northvolt a obținut mai mult de 10 miliarde de dolari în capital social și finanțare publică și privată, fiind sprijinită de investitori majori, printre care Volkswagen, care este unul dintre cei mai mari acționari ai companiei. Deși sprijinul financiar a fost considerabil, compania nu a reușit să depășească provocările operaționale și financiare, fapt ce a dus la declanșarea procedurii de faliment.
Concluzie
Falimentul Northvolt reprezintă o înfrângere semnificativă pentru ambițiile Europei de a construi un sector de producție de baterii autonom, capabil să concureze cu puternicele companii asiatice. În acest moment, industria de vehicule electrice din Europa se confruntă cu provocări suplimentare, iar viitorul producției de baterii pe continent rămâne incert.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Și ce înseamnă această...
Ceea ce înseamnă sute de locuri...
Cu un stoc impresionant de aur,...
Statele Unite au apelat la Danemarca și alte țări...
Este o nouă „febră a aurului”,...
Despre pensii și pensionari,...
Bursa de Valori București (BVB)...
Hidroelectrica a explicat...
Totul se schimbă începând de...
Va fi un adevărat șoc termic!
Agenția Moody's urmează să...
De câteva zile aurul tot încearcă să atace pragul cheie...
Wells Fargo își menține ratingul negativ pentru Tesla.
Testate în Statele Unite, notele redactate de...
Banca Națională a publicat cursul leului valabil pentru...
Este al doilea avertisment lansat de ANAF într-un...
Mandat oficial pentru evaluare.
Ministrul de externe danez,...
Este o metodă care nu a fost semnalată anterior în...
În schimb, exportul de electricitate a crescut...
Analistul financiar Adrian...
Asociaţia Institutul Român...
Președintele interimar Ilie...
Președintele Băncii Centrale...
Aurul atinge un nivel record...
La miezul nopții, începe "shutdown-ul"! Statele Unite se...
UBS și-a actualizat...
După ani de creștere puternică,...
CJUE a respins recursul împotriva autorizațiilor pentru...