Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat miercuri, printr-un comunicat de presă, că ”implementează un mecanism de notificare automată pentru contribuabilii ce nu au îndeplinit obligaţiile legale privind depunerea acestei declaraţii". În textul celor de la Fisc se menționa, totodată că, în cursul zilei de 20 august 2024, au fost transmise 15.023 de notificări, ce vizează contribuabilii care fie nu au depus, fie au depus parţial sau incorect D406.
Și nu în ultimul rând comunicatul amintea că, în caz de nedepunere la termenele prevăzute de lege a Declaraţiei D406 sau depunerea incorectă ori incompletă atrage contravenţii, adică amenzi de la 1.000 lei la 5.000 lei în primul caz și de la 500 lei la 1.500 lei în celelalte două situații.
Două drumuri la ONRC: pentru dizolvare și radiere
Reacția contabililor nu a întârziat, firește să apară pe rețelele de socializare. Reacții de revoltă și de indignare. Reacții pe deplin justificate având în vedere măcar faptul că nici acum, după atâtea luni de la lansare și a avalanșei de sesizări făcute, soft-ul ANAF-ului nu funcționează cum trebuie, dând în continuare mari bătăi de cap contabililor.
”Sincer nu știu cât o să mai rezistăm la asemenea presiuni. Să dai o asemenea comunicare fără sa aștepți o perioada de timp implementarea. Nu știu de ce am impresia ca mulți vor face 2 drumuri la ONRC. Unul ca să anunțe dizolvarea și al doilea radierea. Iar programatorii și contabilii își mai iau concediu . O nouă bătaie de joc, o noua notificare fără sa fim înștiințați”, a deplâns situația unul dintre utilizatorii uneia dintre paginile Facebook de specialitate.
Ce să verificăm?
”Dragi dezvoltatori de soft! Vă rog să ne ajutați să înțelegem motivul pentru care s-au primit ieri 15000 de notificări de neconcordante la D406. Ni se transmite de la ANAF că trebuie să verificăm înainte de transmitere. Ce sa verificăm?! Nu ne pricepem la ce faceți voi și ne bazam pe voi deoarece vă considerăm parteneri. Dar nu putem lăsa situația asta așa!”, a scris alt contabilil.
”Este inadmisibil ca la aproape 3 ani de la depunerea acestei declarații brusc să aflăm că nu este conformă! Ce facem din 2025 când vor trebui sa depună toți?”, întreabă același contabil în postarea lui.
Nu avem cum să explicăm!
”In acest moment dezvoltatorii software nu pot explica motivele pentru care s-au trimis (nu apar justificări de genul depășire peste 20% între decont și saft) și dacă testele și mecanismele de validare înainte de decizia de notificare sunt reale. Nu avem cum noi să explicăm motivele acțiunii și algoritmul de testare ANAF, nu sunt realizate de noi. Noi putem doar vă ajutăm sa depistați dacă este o eroare reală sau falsă”, a răspuns un colaborator activ.
Nu au cunoștințele tehnice
”Persoanele de la ANAF care trebuie să ofere explicații legate de notificare nu au nici ele cunoștințe tehnice și nici nu pot da explicații contribuabililor legat de motivul notificării așa că șansele să se clarifice ceva sunt relativ mici”, a venit replica unui alt utilizator.
De unde le-or fi luat?
”Au trimis notificări la grămadă, inclusiv cu diferențe de 0.02 de lei la TVA colectat de peste 1.000.000 de lei”, a sesizat unul dintre contabilii înscriși pe respectivul site de specialitate. ”Au trimis niște notificări de conformare cu date greșite, de unde le-or fi luat!? Și cum cred ei că putem corecta dacă am facut SAFT-ul corect și la ei sunt informații eronate?!”, a completat un coleg.
Așteptăm răspunsul ANAF
”Eu am o curiozitate!”, a postat alt contabil. Și a explicat: ”Depunem declarația ..primim confirmare de la ANAF că respectiva declarație a fost depusă fără erori de validare și ne trezim peste cateva luni că declarația este, de fapt, incompletă pentru că nu are secțiunea General Ledger Entries! Și ca să fie treaba treabă ... declaratia de fapt are secțiunea in cauză! Așteptăm să vedem răspunsul ANAF”, a concluziat el.
Contabilii se tem că, în ritmul acesta, cu tot mai multe cerințe, multele din firmele care activează în domeniu își vor închide activitatea. Nu pentru că nu vor să muncească, departe de ei acest gând. Dar apar multe prea multe situații aberante, ce pot fi cu greu descâlcite și clarificate, încât munca lor a ajuns, potrivit chiar spuselor lor, o bătaie de joc. În plus, sunt costuri pe care nu toți și le pot permite.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...
Bursa de Valori Bucureşti a deschis pe verde şedinţa de...