Noua scuză a companiilor pentru întârzierea plăților

Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
Multe dintre marile companii, deşi au politici de responsabilitate socială, folosesc criza provocată de coronavirus
Multe dintre marile companii, deşi au politici de responsabilitate socială, folosesc criza provocată de coronavirus
Multe dintre marile companii, deşi au politici de responsabilitate socială, folosesc criza provocată de coronavirus pentru a întârzia plăţile datorate agenţiilor de publicitate, se menţionează într-un comunicat publicat joi de VoxComm, organizaţie internaţională a industriei de publicitate din care face parte şi Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR).

"Auzim de la membrii noştri din întreaga lume că multe dintre companiile social responsabile folosesc criza pentru a întârzia să plătească agenţiile (de publicitate, n.r.). Plata întârziată ajunge sa fie practicată chiar şi de companiile fără probleme de numerar, doar pentru a-şi îmbunătăţi, fals, raportările de lichiditate", se precizează în comunicat.

Covid-19. Americanii preferă să nu intre în cinemagrafe. Încă se tem

Practica acelor mari companii care amână plăţile datorate agenţiilor de publicitate este contradictorie cu politicile de responsabilitate socială practicate de corporaţii, se argumentează în comunicat.

"Este în contradicţie cu politica lor de CSR. (În urma lipsei plăţii, n.r.) agenţiile sunt 'de facto' solicitate să acţioneze ca nişte bănci chiar şi pentru clienţii mai mari. Aceste companii solicită agenţiilor sa accepte termene de plată mai lungi sau condiţionează condiţiile contractuale de plată", potrivit comunicatului VoxComm.

Asociaţia agenţiilor de publicitate atrage atenţia că această practică pune în pericol locurile de muncă ale angajaţilor companiilor de publicitate.

"Acest fapt produce consecinţe nedorite în rândul agenţiilor care, la rândul lor, luptă pentru a face faţă salariilor (care reprezintă deseori chiar şi 75% din totalul costurilor). Apoi trebuie să întârzie să plătească freelancerii şi furnizorii (care au fost angajaţi să lucreze direct pentru aceşti clienţi), aceştia din urmă fiind adesea artişti, fotografi, ilustratori etc. Fee-urile (onorariile, n.r.) pe care aceştia le percep pentru servicii sunt, de fapt, salariile lor. Şi din aceste salarii îşi plătesc chiria şi costurile vieţii de zi cu zi", se menţionează în comunicat.

Cercetările arată că, dacă angajaţii ajung să considere că angajatorul lor se foloseşte de CSR doar pentru PR şi pentru imagine, salariaţii vor reacţiona negativ şi vor fi mai puţin implicaţi în rezolvarea sarcinilor, atrage atenţia asociaţia publicitarilor.

Directorul general al Federaţiei Mondiale a Agenţilor de Publicitate, Stephan Loerke, a atras atenţia că prelungirea nejustificată a termenelor de plată pentru firmele de publicitate afectează menţinerea reputaţiei marilor companii.

"Nu este în interesul clienţilor pe termen lung, atunci când menţinerea reputaţiei este critică şi dorinţa de a vă asigura că puteţi lucra cu cel mai buni oameni din piaţă, să prelungiţi nejustificat termenele de plată", a afirmat directorul general al Federaţiei Mondiale a Agenţilor de Publicitate, citat în comunicatul VoxComm.

Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România reuneşte cele mai importante agenţii de publicitate şi media din industrie. Fondată în anul 2000, UAPR urmăreşte apărarea intereselor agenţiilor de publicitate, dezvoltarea şi profesionalizarea industriei şi promovarea unor standarde profesionale de referinţă.

UAPR urmăreşte promovarea unor standarde profesionale care să fie acceptate şi asumate de cele 38 de companii membre, pentru a asigura astfel calitatea serviciilor oferite clienţilor. UAPR este membră a Asociaţiei Europene a Agenţiilor de Comunicare (EACA). 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contor electric
Este o veste bună pentru cele doua banci
Warren Buffett supranumit și Oracolul din Omaha
Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Bani / Foto: Freepik
Taxe
reciclarea textilelor - FOTO: Freepik
Criptomonede / FOTO: Unsplash
Avion de luptă Rafale / FOTO: https://www.facebook.com/thalesgroup
Donald Trump / FOTO: Wikipedia

Air Force One: Donald Trump "nu este mulțumit" de Boeing

Termenele de livrare care ar putea determina...

Elon Musk

Trei scenarii pentru Elon Musk: Un exercițiu de imaginație

Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...

007 / FOTO: Wikipedia
Completare document / FOTO: Freepik
Fermieri
santorini - FOTO: Freepik@saralaphotography94

Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini

Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini....

Satelit / FOTO: Freepik
slow shopping - FOTO: Freepik
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

O selecție a celor semnificative informații ale zilei...

Construirea Zidului Berlinului, 1961 / Foto: Arhiva Națională a Germaniei
Litoralul românesc
Recoltarea ceții
Foxconn
Donald Trump / Foto: Casa Albă

Tarife, dobânzi, criptomonede, pariul pe Trump se clatină

La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...

Are cineva nevoie de un cutit de 150.000 de dolari? VIDEO

Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...

Bursa de Valori București
Oameni pe stradă
Bani

Leul încheie săptămâna impunându-se în fața dolarului

BNR a anunțat cotațiile valutare pentru vineri, 21...

Energie regenerabilă / Sursa: Freepik.com

Burduja: România are nevoie de energie sigură, accesibilă

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a vorbit despre...


pixel