Noua scuză a companiilor pentru întârzierea plăților

Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
Multe dintre marile companii, deşi au politici de responsabilitate socială, folosesc criza provocată de coronavirus
Multe dintre marile companii, deşi au politici de responsabilitate socială, folosesc criza provocată de coronavirus
Multe dintre marile companii, deşi au politici de responsabilitate socială, folosesc criza provocată de coronavirus pentru a întârzia plăţile datorate agenţiilor de publicitate, se menţionează într-un comunicat publicat joi de VoxComm, organizaţie internaţională a industriei de publicitate din care face parte şi Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR).

"Auzim de la membrii noştri din întreaga lume că multe dintre companiile social responsabile folosesc criza pentru a întârzia să plătească agenţiile (de publicitate, n.r.). Plata întârziată ajunge sa fie practicată chiar şi de companiile fără probleme de numerar, doar pentru a-şi îmbunătăţi, fals, raportările de lichiditate", se precizează în comunicat.

Covid-19. Americanii preferă să nu intre în cinemagrafe. Încă se tem

Practica acelor mari companii care amână plăţile datorate agenţiilor de publicitate este contradictorie cu politicile de responsabilitate socială practicate de corporaţii, se argumentează în comunicat.

"Este în contradicţie cu politica lor de CSR. (În urma lipsei plăţii, n.r.) agenţiile sunt 'de facto' solicitate să acţioneze ca nişte bănci chiar şi pentru clienţii mai mari. Aceste companii solicită agenţiilor sa accepte termene de plată mai lungi sau condiţionează condiţiile contractuale de plată", potrivit comunicatului VoxComm.

Asociaţia agenţiilor de publicitate atrage atenţia că această practică pune în pericol locurile de muncă ale angajaţilor companiilor de publicitate.

"Acest fapt produce consecinţe nedorite în rândul agenţiilor care, la rândul lor, luptă pentru a face faţă salariilor (care reprezintă deseori chiar şi 75% din totalul costurilor). Apoi trebuie să întârzie să plătească freelancerii şi furnizorii (care au fost angajaţi să lucreze direct pentru aceşti clienţi), aceştia din urmă fiind adesea artişti, fotografi, ilustratori etc. Fee-urile (onorariile, n.r.) pe care aceştia le percep pentru servicii sunt, de fapt, salariile lor. Şi din aceste salarii îşi plătesc chiria şi costurile vieţii de zi cu zi", se menţionează în comunicat.

Cercetările arată că, dacă angajaţii ajung să considere că angajatorul lor se foloseşte de CSR doar pentru PR şi pentru imagine, salariaţii vor reacţiona negativ şi vor fi mai puţin implicaţi în rezolvarea sarcinilor, atrage atenţia asociaţia publicitarilor.

Directorul general al Federaţiei Mondiale a Agenţilor de Publicitate, Stephan Loerke, a atras atenţia că prelungirea nejustificată a termenelor de plată pentru firmele de publicitate afectează menţinerea reputaţiei marilor companii.

"Nu este în interesul clienţilor pe termen lung, atunci când menţinerea reputaţiei este critică şi dorinţa de a vă asigura că puteţi lucra cu cel mai buni oameni din piaţă, să prelungiţi nejustificat termenele de plată", a afirmat directorul general al Federaţiei Mondiale a Agenţilor de Publicitate, citat în comunicatul VoxComm.

Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România reuneşte cele mai importante agenţii de publicitate şi media din industrie. Fondată în anul 2000, UAPR urmăreşte apărarea intereselor agenţiilor de publicitate, dezvoltarea şi profesionalizarea industriei şi promovarea unor standarde profesionale de referinţă.

UAPR urmăreşte promovarea unor standarde profesionale care să fie acceptate şi asumate de cele 38 de companii membre, pentru a asigura astfel calitatea serviciilor oferite clienţilor. UAPR este membră a Asociaţiei Europene a Agenţiilor de Comunicare (EACA). 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!
foto: pexels.com
O colaborare de succes
Euro vs dolar / FOTO: Freepik

Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar

Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...

Foto: pexels.com
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Bitcoin / Foto: Freepik
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro

pixel