O companie americană dezvoltă primul model de motor hibrid pentru avioane

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Motor avion / sursa foto: Freepik.com
Motor avion / sursa foto: Freepik.com
GE Aerospace dezvoltă un motor hibrid pentru a funcționa pe următoarea generație de avioane cu fuselaj îngust până la mijlocul deceniului următor.

Deși această tehnologie este încă în curs de testare, în cazul în care GE Aerospace ar avea succes, ar putea produce avioane cu motor hibrid, care ar contribui în mare măsură la reducerea emisiilor de carbon ale industriei aviatice la nivel mondial, din care jumătate provin de la avioanele cu un singur culoar.

Decarbonizarea industriei aerospațiale este considerată mult mai dificilă decât cea a industriei auto. În cazul motoarelor hibride, o aeronavă utilizează mai multe surse de energie în timpul zborului. Airbus estimează că mixul de surse de energie pentru avioane – combustibilul convențional pentru avioane sau combustibili de aviație sustenabili combinați cu electricitate - reduce consumul de combustibil cu până la 5% față de un zbor standard.

GE Aerospace colaborează cu NASA la un proiect care va încorpora generatoare electrice în motorul avioanelor pentru a suplimenta energia în timpul diferitelor faze de funcționare, au declarat directorii companiei.

Miercuri, compania a declarat că a finalizat testele inițiale ale componentelor hibride. Următorul pas este să testeze componentele hibride împreună cu motorul avionului.

Industria aviatică globală și-a stabilit obiectivul de a avea emisii nete zero până în 2050. Însă tehnologii precum aeronavele electrice și cele alimentate cu hidrogen sunt încă departe de a funcționa la nivel comercial, ceea ce face ca decarbonizarea să fie o adevărată provocare pentru această industrie, care generează aproximativ 2% din emisiile globale.

Dezvoltarea unor motoare mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil pentru a reduce emisiile reprezintă o nouă provocare pentru industria aeronautică. Criticii din domeniul mediului au declarat că obiectivele de zero emisii nete ale industriei sunt nerealiste și au susținut că singura modalitate de a le atinge este reducerea substanțială a numărului de zboruri la nivel global.

Programul de motoare hibride este unul dintre mai multe proiecte pe care GE Aerospace le-a urmărit pentru a dezvolta o tehnologie mai eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil.

În parteneriat cu compania franceză Safran, GE testează elementele constitutive ale unui motor cu reacție pentru următoarea generație de avioane cu rază medie de acțiune, care va putea reduce consumul de combustibil și emisiile cu 20% de la mijlocul deceniului următor.

Rivalul GE, RTX lucrează, de asemenea, la un model de motor hibrid-electric care combină un motor termic cu un motor electric, cu scopul de a îmbunătăți eficiența combustibilului cu 30%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Veniți pentru ce venituri trebuie completată declarația unică
Marcel Ciolacu
Construirea Zidului Berlinului, 1961 / Foto: Arhiva Națională a Germaniei
Litoralul românesc
Recoltarea ceții
Foxconn

Centrala de la Mintia primește o turbină de 800 de tone

Continuă lucrările de modernizare a centralei de la...

Donald Trump / Foto: Casa Albă

Tarife, dobânzi, criptomonede, pariul pe Trump se clatină

La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...

Are cineva nevoie de un cutit de 150.000 de dolari? VIDEO

Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...

Bursa de Valori București
Oameni pe stradă
Bani

Leul încheie săptămâna impunându-se în fața dolarului

BNR a anunțat cotațiile valutare pentru vineri, 21...

Energie regenerabilă / Sursa: Freepik.com

Burduja: România are nevoie de energie sigură, accesibilă

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a vorbit despre...

Dolari / sursa foto: Freepik.com

Dolarul s-a prăbușit, euro așteaptă ziua de duminică

Unii investitori încep să-și piardă răbdarea și, prin...

Ministrul Cseke Attila / FOTO: Gov.ro
Rezervoare de gaz

Cum vrea UE să rezolve problema gazelor naturale

Comisia Europeană va căuta soluții alternative pentru...

Bancă / Foto: Freepik

Patru giganți bancari sancționați în Marea Britanie

Suma totală depășește 130 de milioane de dolari. 

Mașină electrică / sursa foto: Freepik.com
Soldați / FOTO: Freepik
Medicamente / FOTO: Freepik
Tipografie / FOTO: Unsplash
Xi Jinping

Știrile dmineții. Cinci informații pentru începutul zilei

DCBusiness aduce în atenția cititorilor săi cele mai...

De Beers, Londra

Cutremur pe piața diamantelor. Epoca De Beers se termină?

Anglo American reduce valoarea De Beers cu 2,9 miliarde...

Fermierii vor primi mai mulți bani / Foto: Freepik
Vot crucial pentru încercarea Ucrainei de a îngheţa plata datoriilor
Bani
Salariile se vor mări la ANAF și în Ministerul Finanțelor

Declarația 205. Noutăți, termen limită și cum se completează

Așa cum am mai scris în urmă cu câteva săptămâni,...

Carrefour Baneasa, închis de ANPC / Foto: Crișan Andreescu

Amenzi de 1,22 milioane de lei aplicate de ANPC

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor...


pixel