O companie americană dezvoltă primul model de motor hibrid pentru avioane

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Motor avion / sursa foto: Freepik.com
Motor avion / sursa foto: Freepik.com
GE Aerospace dezvoltă un motor hibrid pentru a funcționa pe următoarea generație de avioane cu fuselaj îngust până la mijlocul deceniului următor.

Deși această tehnologie este încă în curs de testare, în cazul în care GE Aerospace ar avea succes, ar putea produce avioane cu motor hibrid, care ar contribui în mare măsură la reducerea emisiilor de carbon ale industriei aviatice la nivel mondial, din care jumătate provin de la avioanele cu un singur culoar.

Decarbonizarea industriei aerospațiale este considerată mult mai dificilă decât cea a industriei auto. În cazul motoarelor hibride, o aeronavă utilizează mai multe surse de energie în timpul zborului. Airbus estimează că mixul de surse de energie pentru avioane – combustibilul convențional pentru avioane sau combustibili de aviație sustenabili combinați cu electricitate - reduce consumul de combustibil cu până la 5% față de un zbor standard.

GE Aerospace colaborează cu NASA la un proiect care va încorpora generatoare electrice în motorul avioanelor pentru a suplimenta energia în timpul diferitelor faze de funcționare, au declarat directorii companiei.

Miercuri, compania a declarat că a finalizat testele inițiale ale componentelor hibride. Următorul pas este să testeze componentele hibride împreună cu motorul avionului.

Industria aviatică globală și-a stabilit obiectivul de a avea emisii nete zero până în 2050. Însă tehnologii precum aeronavele electrice și cele alimentate cu hidrogen sunt încă departe de a funcționa la nivel comercial, ceea ce face ca decarbonizarea să fie o adevărată provocare pentru această industrie, care generează aproximativ 2% din emisiile globale.

Dezvoltarea unor motoare mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil pentru a reduce emisiile reprezintă o nouă provocare pentru industria aeronautică. Criticii din domeniul mediului au declarat că obiectivele de zero emisii nete ale industriei sunt nerealiste și au susținut că singura modalitate de a le atinge este reducerea substanțială a numărului de zboruri la nivel global.

Programul de motoare hibride este unul dintre mai multe proiecte pe care GE Aerospace le-a urmărit pentru a dezvolta o tehnologie mai eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil.

În parteneriat cu compania franceză Safran, GE testează elementele constitutive ale unui motor cu reacție pentru următoarea generație de avioane cu rază medie de acțiune, care va putea reduce consumul de combustibil și emisiile cu 20% de la mijlocul deceniului următor.

Rivalul GE, RTX lucrează, de asemenea, la un model de motor hibrid-electric care combină un motor termic cu un motor electric, cu scopul de a îmbunătăți eficiența combustibilului cu 30%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Plata POS. Freepik.com
Dolari si euro. Freepik.com
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

BMW electric
TikTok. Freepik.com
Robert Redford

Ce avere a lăsat în urmă Robert Redford după moartea sa

Robert Redford, actorul și regizorul american care a...

Benzinarie / Foto: Freepik
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Bolojan, mesaj de ultimă oră despre tăieri și cheltuieli

Premierul Ilie Bolojan a exclus o nouă creștere a TVA și...

NUntă / Foto: Freepik

Șeful ANAF, precizări despre taxarea darului de nuntă

Șeful ANAF a venit cu precizări după ce în spațiul...

Labubu
Bursa / sursa foto: Pexels.com

Cea mai mare agenție de turism se listează pe BVB

Christian Tour, cea mai mare agenție de turism din...

CCR nu a stabilit încă o dată la care va discuta sesizarea

Decizia CCR care aruncă în aer reguli fiscale

Curtea Constituțională a României a emis Decizia nr....

Consiliul Consurenței / Foto: DCBusiness
Fermier într-un lan de floarea soarelui / Foto: Freepik
Dosare de pensii
Bogdan Cârpăveche, Director PwC România
BVB
UE - Rusia. Freepik.com
Klaus Iohannis / Foto: Președinția României
Numără dolari / FOTO: Freepik
Sediul Băncii Centrale Europene / Foto: BCE / Flickr
Aur vs Bitcoin / FOTO: Freepik
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Tichet pentru energie

pixel