Obligativitatea care va duce la un val de scumpiri

Autor: Mara Ivan
Data actualizării:
Data publicării:
Costuri suplimentare, timp mai mult...
Costuri suplimentare, timp mai mult...
Marea Britanie solicită prezentarea unui paşaport valabil pentru toţi românii care intră pe teritoriul său, iar obligativitatea prezentării acestuia va aduce un nou val de scumpiri, în contextul în care 75% dintre şoferii de tir nu au acest document, atenţionează reprezentanţii unei companii de transport de mărfuri, într-un comunicat transmis, vineri, AGERPRES.

"Faptul că trei din patru şoferi de tir sau camion nu au paşaport se traduce în întârzieri de livrare şi preluare marfă din Marea Britanie pentru că nu mai sunt atât de mulţi transportatori disponibili. Se vor trimite doar mărfurile care sunt urgente, importante, dar şi cele pentru care se va plăti mai mult decât costul uzual. La final, toată această situaţie va genera preţuri mai mari la produsele finale. Un alt efect la nivel de industrie este că transportul către Marea Britanie va deveni un fel de nişă. Exceptând condiţia obligatorie pentru şoferi de a deţine paşaport, transportatorii trebuie să se asigure că aceştia sunt pregătiţi şi instruiţi în ceea ce priveşte efectuarea operaţiunilor vamale. Un alt cost crescut cu transporturile care se va reflecta către consumatorul final şi, implicit, în inflaţie. Unii dintre transportatorii care aveau rute pe Marea Britanie se vor reorienta către alte ţări, ceea ce va duce la un surplus de camioane pe acele state. Efectul va fi cel de scădere a preţurilor de transport pe relaţiile respective", a declarat Octavian Blăjan, CEO Euro Team GB Spedition.

Datele existente la momentul actual arată că, în România, sunt aproape 1,2 milioane de şoferi de camion şi tir care transportă mărfuri din şi înspre ţară, iar dintre aceştia o bună parte lucrau pe ruta România - Marea Britanie. Potrivit unui sondaj realizat printre cei o mie de subcontractori şi parteneri al Euro Team GB Spedition, trei sferturi (75%) dintre şoferi nu au paşaport.

Citește și Inflația în zona euro a ajuns la cel ridicat nivel din ultimii 13 ani

"Această situaţie generează probleme suplimentare pentru transportatori. Iar aici facem referire la situaţia actuală pentru care industria transportatorilor protestează: impozitarea diurnelor şi nu numai. În cazul unor piese auto pentru maşinile produse în Marea Britanie costul va fi crescut şi cu 5 - 10%, iar acest cost se va reflecta în preţul de achiziţie al maşinii. În plus, termenul de livrare al respectivului autoturism va fi întârziat şi el cu câteva săptămâni, poate chiar luni, având în vedere că, deja, statul de peste Canalul Mânecii se confruntă cu o criză a şoferilor de tir şi are nevoie de peste 100.000 de angajaţi în acest domeniu. Pentru a nu-şi pierde nici comenzile şi nici angajaţii, companiile de expedieri mărfuri vor trebui să-şi reruteze şoferii fără paşaport pe rute intracomunitare, unde actul nu este necesar, sau să le impună să-şi facă paşaport în regim de urgenţă", se arată în comunicatul citat.

Reprezentanţii companiei de transport mărfuri susţin că achizitorii ce au furnizori de materie primă în Marea Britanie vor fi nevoiţi să îşi prioritizeze preluările/transporturile în funcţie de această resursă devenită factor major: camion disponibil. Cele mai multe mărfuri care vin şi pleacă spre Marea Britanie fac parte din categorii, precum: piese auto, containere, cafea, scule şi unelte, electrocasnice şi mobilă.

Compania Euro Team GB Spedition a fost înfiinţată în anul 2015 şi se ocupă cu transportul de mărfuri, în Europa, dar cu preponderenţă în Marea Britanie. În prezent are la activ peste 3.000 de clienţi anual şi aproape 1.000 de subcontractori şi parteneri. Pentru acest an, oficialii companiei estimează o cifră de afaceri de 12 milioane de euro. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ursula von der Leyen
SUA vs China
Muncitor

Germania 2025: Sectoarele cu potențial ridicat de investiții

Germania, prima economie a Europei, rămâne un pilon de...

Bani. Foto: Freepik.com
Beijing

Preţurile din China au scăzut pentru a treia lună consecutiv

Preţurile de consum în scădere pentru a treia lună...

Criptomonede / FOTO: Freepik
Bursa / sursa foto: Pexels.com / Anna Nekrashevich
Inteligența artificială / Foto: Freepik
Radar / Foto: Freepik
CNE Cernavoda
S&P Global
Google
Bună dimineața! / FOTO: Freepik
Tanczos Barna / Foto: gov.ro

Tanczos Barna cere formarea rapidă a unui guvern responsabil

Ministrul Finanțelor lansează o serie de avertismente.

Robotul Vulcan / FOTO: Captură ecran
Mașină / FOTO: Freepik

În timp ce industria auto frânează, Ferrari accelerează

Ferrari nu cunoaște criza: profituri record într-un...

Estimări și calcule / FOTO: Freepik
Bitcoin

Prețul Bitcoin se apropie de 104.000 de dolari

Bitcoin a crescut semnificativ vineri, depășind în goană...

Foto: Oana Pavelescu
Foto: Freepik.com
Șantierul Naval Damen Mangalia
Tancuri

Germania nu exclude un împrumut comun al UE pentru apărare

O deschidere condiționată pentru finanțare comună.

Conducte de gaze / Foto: Freepik
China / FOTO: Freepik
Foto: Freepik.com
Bani
Drepturile angajaților / FOTO: Freepik

Clauzele abuzive din contractele de muncă

O clauză frecvent întâlnită în unele contracte...

Concedieri

Multinațională, concediază 10.000 de angajați

Compania va suporta toate costurile de restructurare.

Guvern sediu

pixel