UE reduce normele de poluare pentru vehiculele care folosesc combustibili fosili

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Noxe
Noxe
Noile norme de poluare ale Uniunii Europene pentru autoturismele și camioanele cu motoare cu combustie vor fi mai puțin ambițioase decât se prevăzuse inițial, după ce legislatorii au votat joi pentru amânarea și reducerea unora dintre reglementări.

Legea "Euro 7" propusă de UE ar fi înăsprit limitele noxelor provenite de la autovehiculele cu motoare cu combustie. Comisia Europeană, care elaborează aceste legi, a declarat că beneficiile pentru sănătate ar depăși cu mult costurile.

Cu toate acestea, țările UE și autoritățile europene care sunt însărcinate cu negocierea legii finale în lunile următoare au fost de acord să slăbească normele, informează Reuters.

Legiuitorii au votat pentru a menține propunerea Comisiei de limitare a poluării produse de autovehicule, inclusiv a oxizilor de azot (NOx), a particulelor și a monoxidului de carbon. Dar au slăbit limitele de oxizi de azot emise de camioane și au amânat momentul în care normele se vor aplica - pentru autoturisme, până la trei ani după ce toată legislația asociată cu propunerea va fi aprobată.

Comisia dorea ca normele să se aplice din 2025.

"Propunerea lipsită de sens va fi schimbată în mod fundamental", a declarat Alexandr Vondra, principalul legislator al Parlamentului European în privința acestor norme, într-o postare pe platforma de socializare X.

Vondra, membru al grupului de dreapta al Conservatorilor și Reformiștilor Europeni, a declarat că decizia a fost bună pentru automobiliști și o "înfrângere majoră" pentru parlamentarii verzi și socialiști care au urmărit reguli mai stricte.

Producătorii de automobile și țări precum Italia și Republica Cehă au susținut că normele inițiale ar fi fost prea costisitoare. Aceștia susțin că, având în vedere că UE are deja un termen limită pentru a pune capăt vânzărilor de mașini noi care emit CO2 în 2035, ar fi mai bine ca investițiile să se concentreze pe producția de vehicule electrice decât pe îmbunătățirea impactului de mediu al mașinilor cu motoare cu combustie.

Parlamentarii ecologiști au criticat votul ca fiind o șansă ratată de a reduce cele aproximativ 70.000 de decese premature pe an în Europa, atribuite poluării cauzate de autovehicule.

"UE ratează oportunitatea de a fi viitorul lider în domeniul tehnologiilor ecologice", a adăugat deputatul european al Verzilor Bas Eickhout.

Țările UE au convenit în septembrie să slăbească propunerea Comisiei, inclusiv prin amânarea datei de intrare în vigoare a normelor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contabili / Foto: Freepik
Ghișeu
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Banca Naționala a României
Vagon de tren

Transportul călătorilor cu trenul, luat la puricat de ANPC

Calitatea transportului pe calea ferată a intrat în...

OMV Petrom
Leva / Foto: DCBusiness
Președintele Donald Trump face declarații pentru jurnaliști
RCA
Consiliul Fiscal, nu foarte optimist privind reducerea deficitului
Florin Barbu
Bursa de la București
Miniștrii cabinetului Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Freepik.com
Foto: Freepik.com

Rusia raportează un deficit bugetar de 1,7% din PIB

 Deficitul bugetar a ajuns la 1,7% din PIB, nivelul...

Dolari. Freepik.com
Elon Musk / Foto: Casa Albă / Flickr
Câmp petrolier / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar
Contor electric
Gabriel Biris
Factură energie electrică
ROBOR
Protest al angajaților MIPE
Ștampilă de vot / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Aramco

Surpriză totală, saudiții scumpesc petrolul

Arabia Saudită majorează prețurile la țiței pentru toate...


pixel