UE reduce normele de poluare pentru vehiculele care folosesc combustibili fosili
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Noxe
Noxe
Noile norme de poluare ale Uniunii Europene pentru autoturismele și camioanele cu motoare cu combustie vor fi mai puțin ambițioase decât se prevăzuse inițial, după ce legislatorii au votat joi pentru amânarea și reducerea unora dintre reglementări.

Legea "Euro 7" propusă de UE ar fi înăsprit limitele noxelor provenite de la autovehiculele cu motoare cu combustie. Comisia Europeană, care elaborează aceste legi, a declarat că beneficiile pentru sănătate ar depăși cu mult costurile.

Cu toate acestea, țările UE și autoritățile europene care sunt însărcinate cu negocierea legii finale în lunile următoare au fost de acord să slăbească normele, informează Reuters.

Legiuitorii au votat pentru a menține propunerea Comisiei de limitare a poluării produse de autovehicule, inclusiv a oxizilor de azot (NOx), a particulelor și a monoxidului de carbon. Dar au slăbit limitele de oxizi de azot emise de camioane și au amânat momentul în care normele se vor aplica - pentru autoturisme, până la trei ani după ce toată legislația asociată cu propunerea va fi aprobată.

Comisia dorea ca normele să se aplice din 2025.

"Propunerea lipsită de sens va fi schimbată în mod fundamental", a declarat Alexandr Vondra, principalul legislator al Parlamentului European în privința acestor norme, într-o postare pe platforma de socializare X.

Vondra, membru al grupului de dreapta al Conservatorilor și Reformiștilor Europeni, a declarat că decizia a fost bună pentru automobiliști și o "înfrângere majoră" pentru parlamentarii verzi și socialiști care au urmărit reguli mai stricte.

Producătorii de automobile și țări precum Italia și Republica Cehă au susținut că normele inițiale ar fi fost prea costisitoare. Aceștia susțin că, având în vedere că UE are deja un termen limită pentru a pune capăt vânzărilor de mașini noi care emit CO2 în 2035, ar fi mai bine ca investițiile să se concentreze pe producția de vehicule electrice decât pe îmbunătățirea impactului de mediu al mașinilor cu motoare cu combustie.

Parlamentarii ecologiști au criticat votul ca fiind o șansă ratată de a reduce cele aproximativ 70.000 de decese premature pe an în Europa, atribuite poluării cauzate de autovehicule.

"UE ratează oportunitatea de a fi viitorul lider în domeniul tehnologiilor ecologice", a adăugat deputatul european al Verzilor Bas Eickhout.

Țările UE au convenit în septembrie să slăbească propunerea Comisiei, inclusiv prin amânarea datei de intrare în vigoare a normelor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Salina Praid a fost închisă. Veşti proaste pentru turişti

Veşti proaste pentru cei care plănuiau să viziteze...

Bani de la stat pentru montarea repartitoarelor. Află detalii

Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a pus...

CFR modernizează haltele Costineşti Tabără şi Neptun

Veşti bune pentru cei care aleg trenul pentru a ajunge...

Programul Rabla Plus nu are succesul scontat

Sumele neconsumate în Programul "Rabla Plus" pentru...

Premierul Slovaciei, Robert Fico, a fost împuşcat - Video

Premierul slovac a fost împușcat și a fost dus la spital...

Portugalia va construi un nou aeroport la Lisabona

Acest nou aeroport, care se va numi Luis de Camoes, „are...

CCIR - Protocol de colaborare cu Ministerul Educației

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

Ambițiile spațiale ale Chinei reprezintă o amenințare?

Pe 3 mai, China a lansat una dintre cele mai ambițioase...


pixel