Forintul s-a prăbușit. Decizia băncii centrale a Ungariei
Ungaria este pregătită să mențină ratele dobânzilor...
Al treilea producător auto nipon a înregistrat în trimestrul trei din 2020 pierderi operaţionale de 4,83 miliarde de yeni, mult sub estimările analiştilor, de 80,6 miliarde de yeni, în urma declinului vânzărilor, cauzat de impactul pandemiei de coronavirus (COVID-19). În perioada similară din 2019, Nissan a raportat un profit de 30 miliarde de yeni.
Nissan, partenerul de alianţă al Renault, a îmbunătăţit estimările privind vânzările anuale globale la 4,165 milioane de vehicule, faţă de prognoza precedentă, ce indica 4,13 milioane de unităţi, dar încă sub nivelul din 2019. Dar veniturile în anul fiscal care ar urma să se încheie la 31 martie 2021 ar urma să scadă cu 19,6%.
Franța dă LIBER la cumpărăturile de Crăciun. Totul cu o condiție
În exerciţiul fiscal încheiat la 31 martie 2020, Nissan a înregistrat pierderi de 671,22 miliarde yeni (6,27 miliarde de dolari), acestea fiind primele sale pierderi anuale din ultimii 11 ani, în contextul în care mai mulţi ani de expansiune agresivă urmată de fostul director general Carlos Ghosn au afectat profitabilitatea grupului auto nipon, la care s-a adăugat şi pandemia de coronavirus care şi-a pus amprenta pe vânzările globale de autovehicule.
"Pentru a limita extinderea pandemiei, compania a suspendat producţia la fabricile din întreaga lume. Între timp, uzinele Nissan şi-au reluat operaţiunile, dar gradul de utilizare este redus, în urma declinului vânzărilor. Performanţele companiei continuă să fie afectate de mediul de afaceri dificil", se arată într-un comunicat al producătorului auto nipon.
Pentru a reveni pe profit, Nissan a decis recent să elimine sute de locuri de muncă la uzina sa din Sunderland (Marea Britanie) şi să îşi închidă fabrica din Barcelona (Spania). De asemenea, Nissan vrea să se bazeze pe alianţa sa cu Renault şi Mitsubishi Motors, a cărui nouă strategie vizează în principal revenirea pe profit.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ungaria este pregătită să mențină ratele dobânzilor...
Grupaj de știri.
Tentativele de blocare a...
În raportul său despre competitivitatea europeană,...
Prețul aurului a atins luni un...
Evenimentul, care va avea loc...
Nicoleta Banciu, antreprenor și...
DC Media Group, trust media...
Statele Unite urmează să implementeze noi reglementări...
Suma totală autorizată depășește 172,86 milioane de...
Uniunea Europeană lucrează la...
De data această, principalul...
BNR a publicat cursul valutar...
Comisia Europeană a anunțat...
Exporturile de ceasuri elvețiene înregistrează cea mai...
Guvernul propune modificări ale...
Guvernul este nevoit să...
Organizația Greenpeace România...
Guvernul României analizează un...
Cele mai mari bănci europene...
Grupaj de ştiri.
Bluehouse Capital a vândut...
ANAF, informare importantă...
Cosmin Marinescu semnează un...
Egiptul şi-a revizuit planul...