Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Necazul unuia, fericirea altuia. Retragerea lanțului de restaurante McDonald's din Rusia în urma invaziei din Ucraina a provocat o oarecare emoție în rândul consumatorilor ruși, ceea ce a atras interesul unor investitori care intenționează să ocupe golul astfel creat.
Prin urmare, la scurt timp după ce unitățile companiei americane au pus lacătul pe uși, a fost depusă la autorități de resort ale statului rus sigla unei noi companii: Diadia Vanya (Unchiul Vanya), un nou lanț de restaurante rusești care promite produse sută la sută locale.
Logo-ul său amintește foarte mult de McDonald's, cu faimosul "M" inversat (și cu o bară adăugată pentru a forma litera B, care în limba rusă se pronunță V ca Vania) și culorile sale: roșu și galben.
Obiectivul este clar și este unul politic. Confruntat cu retragerea multor companii occidentale, guvernul rus și-a propus să ofere o alternativă consumatorilor din țară. Președintele Dumei (parlamentul rus) a declarat după anunțarea plecării gigantului american: "Bine, de mâine nu va fi McDonald's, ci Unchiul Vania".
Cine se află în spatele acestui brand
În același timp, primarul Moscovei, Serghei Sobyanin, a declarat că restaurantele rusești ar putea înlocui rețeaua americană de fast-food în doar șase luni.
Oare această companie își propune cu adevărat să înlocuiască cele 850 de restaurante McDonald's din țară?
Cazul pare un pic mai complex decât atât. Potrivit CheckNews, compania care a făcut cererea este Russkoye Pole-Logistik, unul dintre cofondatorii firmei Tigran Telunts, el însuși creatorul mărcii Diadia Vania, specializată de fapt în conserve de legume.
Citește și Nemții, învățați cum să trăiască pe timp de CRIZĂ. Beți apă de la robinet
Oricine poate depune cerere
Dar, potrivit presei ruse, "compania susține că nu a înregistrat niciun astfel de produs la Rospatent. În plus, oricine poate depune o cerere; acestea sunt acceptate de la distanță.
Mai mult, acest celebru logo, care este inspirat din cel american, a fost creat de site-ul rusesc de meme Lentach și folosit de misterioșii solicitanți din spatele Diadia Vanya. Și alte înregistrări de mărci comerciale au fost depuse de alte companii fără să se știe care sunt adevăratele lor intenții.
În cele din urmă, trebuie remarcat faptul că plecarea McDonald's din Rusia nu înseamnă că toate restaurantele sale se închid. 132 dintre acestea funcționează sub numele mărcii, majoritatea fiind francizate. Acestea vor continua să opereze atâta timp cât vor avea proviziile necesare, potrivit presei britanice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...