Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Potrivit datelor Direcţiei Permise de Conducere şi Înmatriculare (DRPCIV), prelucrate de APIA, în perioada ianuarie - septembrie 2021, pe piaţa naţională, topul primelor zece mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de Dacia (26.457 unităţi), urmată de Ford (8.549), Volkswagen (7.158), Toyota (7.092), Renault (6.938), Hyundai (6.513), Skoda (6.489), Mercedes Benz (5.468), Suzuki (3.759) şi Peugeot (2.906).
De asemenea, în segmentarea pe clase, se observă o evoluţie mixtă, după cum urmează: Clasa A (+24,4%), Clasa B (+3,2%), Clasa C (-12,7%), Clasa D (-3,4%), Clasa E (+13,1%), Clasa F (+158,7%), SUV (+19,1%), MPV (+9,8%) şi Clasa Sport (-7,1%).
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 43,7%, în creştere cu 5,4 puncte procentuale faţă de anul 2020, urmat de Clasa C cu o cotă de 28,1% (-5,5pp) şi Clasa B cu o cotă de 20,8% (-0,2pp).
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, după primele nouă luni ale anului în curs, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o creştere de 0,6 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă din 2020, până la o pondere de 67,2%. Pe de altă parte, autoturismele cu motoare diesel au înregistrat un recul de 6,2 puncte procentuale, raportat la perioada de referinţă, deţinând o cotă de 20,8% din total.
În acelaşi timp, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, la finele lunii septembrie 2021, o cotă de piaţă de 12%, de 1,8 ori mai mare decât cea pe care o aveau în perioada similară a anului trecut (6,4%).
"Ca şi în anul 2020, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme, cele "verzi" au performat, în anul 2021, achiziţiile din această categorie aproape s-au dublat (+93,6%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor plug-in hybrid (+233,7%)", se menţionează în analiza APIA.
Cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate, în primele nouă luni ale anului, de către persoanele juridice, care acoperă 55% din totalul achiziţiilor, în timp ce persoanele fizice au înregistrat o pondere de 45%.
Plafonarea preţului energiei. Reacția dură a furnizorilor
În categoria autovehiculelor comerciale uşoare (minibuse şi pick-up) se consemnează o creştere de 22,5%, la nouă luni.
La nivelul lunii septembrie din anul curent, autoturismele (care reprezintă circa 82% din totalul pieţei auto) au înregistrat un volum de 8.827 de unităţi, cu 18,1% mai puţin decât în luna similară din 2020. Pe ansamblu, prima lună de toamnă din 2021 vine cu o scădere de 13,6% a înmatriculărilor de autovehicule, faţă de luna similară a anului 2020.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...