Parisul vrea să știe cum sunt plătiți șefii de la Renault
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Guvernul francez vrea întărirea alianței Renault-Nissan
Guvernul francez vrea întărirea alianței Renault-Nissan
Ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a cerut conducerii Renault explicații privind modul în care au fost plătiți directorii constructorului auto prin intermediul holdingului RNBV. Intervenția vine după dezvăluirile făcute în acest sens de sindicatul CGT, care a denunțat, de asemenea, lipsa de transparență în acest dosar din partea companiei. 

"Vreau să ştiu cui au fost vărsate aceste remuneraţii, dacă au fost declarate, dacă reprezintă plata pentru un serviciu prestat şi dacă acționarii și consiliul de administraţie au fost informaţi în legătură cu aceste remunerații" a spus Bruno Le Maire la o emisiune televizată. Statul francez are o participaţie de 15% în Renault, care, la rândul său, deţine o participaţie de 43,4% în Nissan.

În ceea ce privește arestarea în Japonia a preşedintelui director general al Renault, Carlos Ghosn, ministrul a reamintit că Ghosn beneficiază în continuare de prezumţia de nevinovăţie. "Nu dispun de elemente care să îmi permită să solicit demiterea lui Carlos Ghosn din funcţia de preşedinte al grupului francez Renault", a subliniat oficialul francez.

Cel mai mare producător auto

Carlos Ghosn a fost pus sub acuzare în Japonia pentru că a omis să declare autorităţilor bursiere venituri de aproximativ 5 miliarde yeni (38 milioane euro) realizate timp de cinci ani, între 2010 şi 2015. Chiar dacă Nissan l-a concediat pe Ghosn din postul de preşedinte, acesta rămâne în continuare preşedinte director general al Renault, grupul francez optând, pentru moment, pentru o conducere interimară.

Citește și Ghosn cere procurorilor să explice motivele detenției sale

Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun, etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Creştere a ratei şomajului la nivel naţional

Rata şomajului înregistrată în evidenţele ANOFM în luna...

Bugetele C.E. Oltenia, Romarm şi IOR, aprobate de Guvern

Decizii importante ale Guvernului României, în şedinţa...

Zara, sursă de inspiraţie pentru cei de la H&M

Noua conducere a H&M se inspiră din strategia...

OUG pentru scăderea prețului gazelor naturale

Guvernul României a adoptat o nouă Ordonanță de Urgență...

Ajutoare de urgenţă acordate de Guvern

Pe agenda şedinţei de Guvern de joi se află şi o...

ALROSA a vândut o parte din diamantele sale statului rus

Acțiunile ALROSA au crescut pe fondul informației că...

Rheinmetall, investiție 63 de milioane de euro în Ungaria

Kristóf Szalay-Bobrovniczky, ministrul Apărării din...

Prețul unei clasice genți Chanel a spart pragul de 10.000 €

O geantă clasică a casei de modă Chanel, un model cu...

Moderna primește 750 milioane de dolari de la Blackstone

Moderna a anunțat că divizia ”Știința vieții” de la...


pixel