Parizienii au votat împotriva SUV-urilor. Ce înseamnă acest lucru

Autor: Delia Gheață
Data publicării:
O stradă din Paris / FOTO: Unsplansh
O stradă din Paris / FOTO: Unsplansh
Anul trecut, locuitorii capitalei Franței au votat pentru interzicerea trotinetelor electrice de închiriat.

Parizienii au aprobat duminică, prin referendum, un proiect de triplare a preţurilor de parcare pentru SUV-uri. Astfel, cei 78.000 de participanți la vot din totalul de 1,3 milioane de alegători (5,68%) au fost de acord să fie creat un tarif specific pentru parcarea "maşinilor individuale grele, voluminoase, poluante".

Potrivit proiectului primarului socialist Anne Hidalgo, utilizatorul unui vehicul termic sau hibrid plug-in cu o greutate mai mare de 1,6 tone, sau două tone pentru un vehicul electric, va trebui să plătească în curând 18 euro pe oră pentru parcarea în cartierele centrale ale capitalei, 12 euro pentru arondismentele exterioare.

Locuitorii care parchează în cartierul lor şi profesioniştii, printre care taximetriştii, nu vor fi afectaţi.

Deliberarea va fi prezentată în luna mai pentru aplicare pe 1 septembrie, a indicat Anne Hidalgo când a anunţat rezultatele la Primăria Parisului. Primarul a salutat o "alegere clară a parizienilor" în favoarea unei măsuri "bune pentru sănătatea noastră şi bune pentru planetă".

În capitala care a pietonalizat deja cheiurile Senei şi a transformat eco-friendly 200 de străzi prin eliminarea traficului, Anne Hidalgo a justificat votul prin lupta împotriva poluării, o mai bună împărţire a spaţiului public şi "siguranţa rutieră", accidentele care implică un SUV fiind, potrivit primăriei, "de două ori mai mortale pentru pietoni decât cu o maşină standard".

Pentru opoziţia de dreapta, acest referendum "demonstrează amploarea manipulării de către Primărie, care vizează SUV-urile în comunicarea sa în timp ce, în realitate, orice tip de vehicul este susceptibil de a fi afectat de standardele supuse votului".

"Face parte dintr-o formă de ecologie punitivă", chiar dacă trebuie să "îndreptăm spre vehicule mai uşoare", a declarat pe RTL Christophe Béchu, ministrul francez al tranziţiei ecologice. Potrivit primăriei, suprataxa ar viza "aproximativ 10% din parc" şi ar putea aduce venituri suplimentare în jur de 35 de milioane de euro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

ANAF
Trafic oprit pe Podul Prieteniei
Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă
Grafică: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
Șofer de camion / Foto: Freepik
Andrei Badalov
Sterică Fudulea
Dan Sucu. Foto: Agerpres
Fondul Proprietatea
Titluri de stat Fidelis
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
ROBOR
Ilustrație: Oana Pavelescu

ANAF, informare despre depunerea Formularului 100

Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Freepik.com
Robor

ROBOR a coborât sub nivelul de 7%

Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.

Freepik.com
Cu lista la cumpărături

TVA 11% sau 21%? Ghid complet al noilor cote de la 1 august

Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...

Foto: Freepik.com

pixel