Parizienii au votat împotriva SUV-urilor. Ce înseamnă acest lucru
Autor: Delia Gheață
Data publicării:
O stradă din Paris / FOTO: Unsplansh
O stradă din Paris / FOTO: Unsplansh
Anul trecut, locuitorii capitalei Franței au votat pentru interzicerea trotinetelor electrice de închiriat.

Parizienii au aprobat duminică, prin referendum, un proiect de triplare a preţurilor de parcare pentru SUV-uri. Astfel, cei 78.000 de participanți la vot din totalul de 1,3 milioane de alegători (5,68%) au fost de acord să fie creat un tarif specific pentru parcarea "maşinilor individuale grele, voluminoase, poluante".

Potrivit proiectului primarului socialist Anne Hidalgo, utilizatorul unui vehicul termic sau hibrid plug-in cu o greutate mai mare de 1,6 tone, sau două tone pentru un vehicul electric, va trebui să plătească în curând 18 euro pe oră pentru parcarea în cartierele centrale ale capitalei, 12 euro pentru arondismentele exterioare.

Locuitorii care parchează în cartierul lor şi profesioniştii, printre care taximetriştii, nu vor fi afectaţi.

Deliberarea va fi prezentată în luna mai pentru aplicare pe 1 septembrie, a indicat Anne Hidalgo când a anunţat rezultatele la Primăria Parisului. Primarul a salutat o "alegere clară a parizienilor" în favoarea unei măsuri "bune pentru sănătatea noastră şi bune pentru planetă".

În capitala care a pietonalizat deja cheiurile Senei şi a transformat eco-friendly 200 de străzi prin eliminarea traficului, Anne Hidalgo a justificat votul prin lupta împotriva poluării, o mai bună împărţire a spaţiului public şi "siguranţa rutieră", accidentele care implică un SUV fiind, potrivit primăriei, "de două ori mai mortale pentru pietoni decât cu o maşină standard".

Pentru opoziţia de dreapta, acest referendum "demonstrează amploarea manipulării de către Primărie, care vizează SUV-urile în comunicarea sa în timp ce, în realitate, orice tip de vehicul este susceptibil de a fi afectat de standardele supuse votului".

"Face parte dintr-o formă de ecologie punitivă", chiar dacă trebuie să "îndreptăm spre vehicule mai uşoare", a declarat pe RTL Christophe Béchu, ministrul francez al tranziţiei ecologice. Potrivit primăriei, suprataxa ar viza "aproximativ 10% din parc" şi ar putea aduce venituri suplimentare în jur de 35 de milioane de euro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Incendiile care au aprins prețul petrolului

Cursul petrolului a încheiat în creștere ultima sesiune...

România a importat mai mult cărbune în 2024

În urmă cu câteva zile, Institutul Național de...

De ce cumpără SUA milioane de barili de petrol. Analiză

Procedând ca atare, Statele Unite rezolvă, practic, două...

Vânzarea terenurilor extravilane. Se schimbă regulile

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Şomajul rămâne la un nivel îngrijorător în Franţa

Veştile nu sunt bune pentru cea de-a doua mare economie...

Date de ultimă oră privind cifra de afaceri din industrie

Informațiile vin de la Institutul Național de Statistică. 

Orezul va deveni mai scump, pe fondul fenomenelor meteo

Diferite probleme care țin, în mare parte, de fenomene...


pixel