Patronul Renault nu se teme de mașinile electrice chinezești

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Luca de Meo / FOTO: Wikipedia
Luca de Meo / FOTO: Wikipedia
Venirea producătorilor chinezi în Europa, impulsionată de apariția mașinilor electrice, agită spiritele, generează dezbateri aprinse. Patronul Renault nu pare să împărtășească punctul de vedere al celorlalți colegi de breaslă. 

Problema producătorilor chinezi nu este privită la fel de marii producători francezi. La Stellantis (Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Jeep...), se militează împotriva ”invaziei” chineze, inclusiv prin introducerea unui nou bonus ecologic. La Renault, discursul este mult mai moderat. Competiția este binevenită, dar toți jucătorii trebuie să respecte aceleași reguli.

Produse bune pentru consumatorii europeni

După americani, japonezi și coreeni, de ce Europa ar trebui să se comporte diferit cu producătorii chinezi? Este și ideea de la care pornește patronul Reunalt, Luca de Meo: „Îmi place concurența, nu văd de ce am închide ușa producătorilor chinezi. »

Un discurs care reflectă realitatea, în ultimă instanță. Beneficiind de subvenții importante, producătorii chinezi au inovat foarte repede în domeniul mașinilor electrice, în timp ce producătorii europeni au întârziat să ofere mijloacele necesare. Chinezii controlează acum întregul lanț valoric al acestei producții. Diferența se vede după vehiculele comercializate în prezent. Tesla, la fel ca unii producători chinezi, este cu 2 până la 5 ani înaintea modelelor produse și programate în Europa pentru 2023/2024.

Patronul Renault merge mai departe, precizând: „Nu văd de ce le-am închide ușa, mai ales dacă aduc produse care sunt bune pentru consumatorii europeni. Depinde de noi cum răspundem, cu ce răspundem, cum să fim competitivi”, a subliniat Luca de Meo la postul de televiziuine BFM Business. 

Unii producători reproșează Chinei faptul că vor să scadă prețurile în Europa, ceea ce este chiar așa. În același timp însă, este foarte adevărat că producătorii chinezi nu joacă după aceleași reguli ca întreprinderile europene cu tradiție istorică. 

Europa trebuie să redevină competitivă

Luca de Meo este și președintele presedintele Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA). Astfel, el îi reprezintă și pe ceilalți producători care sunt membri ai asociației. În acest sens, Luca de Meo nu ezită să denunțe eșecurile Europei și lipsa de competitivitate: „Întregul sistem este, practic, sub semnul întrebării, de la contribuții sociale, la prețurile la energie — plătim de două ori mai mult decât chinezii la energie. Toate regulile, practic, toată complexitatea sistemului”, a spus patronul Renault.

Confruntat cu reguli din ce în ce mai complexe și cu costuri de producție explozive, el invită Europa să își pună întrebările potrivite: cum își poate redobândi competitivitatea? Cum putem redobândi productivitatea? ”Trebuie să avem condiții care să ne ofere posibilitatea de a concura cu aceleași reguli de joc”, a explicat el.

Ce vrea Renault

Producătorii europeni produc în serie tot mai multe SUV-uri/Crossover. Motivul este simplu: aceste vehicule sunt profitabile. Luca de Meo își dorește totuși să revină la mașinile mici, de oraș, care au mai mult sens într-o tranziție ecologică: „În Europa, trebuie să revenim și la mașinile mici. O mașină electrică mică are un impact mai mic decât un sedan mare de 5 metri, asta este evident. Însă reglementările nu vă permit să faceți afaceri și, pentru mine, prioritatea mea sunt afacerile”.

Luca de Meo denunță reglementările europene care penalizau producătorii care aveau tradiție în mașinile mici. O categorie de mașini care ar putea fi cucerită rapid de producătorii chinezi. Cu toate acestea, chiar și ei sunt reticenți pentru moment în a importa aceste modele, care nu sunt suficient de profitabile în cucerirea Europei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik
LM 400 / FOTO: Flichr

Lockheed Martin lansează un nou vehicul spațial

Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...

Marcel Boloș / Foto: Inquam Photos / George Călin
Dolari / sursa foto: Freepik.com

pixel