Patronul Renault nu se teme de mașinile electrice chinezești

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Luca de Meo / FOTO: Wikipedia
Luca de Meo / FOTO: Wikipedia
Venirea producătorilor chinezi în Europa, impulsionată de apariția mașinilor electrice, agită spiritele, generează dezbateri aprinse. Patronul Renault nu pare să împărtășească punctul de vedere al celorlalți colegi de breaslă. 

Problema producătorilor chinezi nu este privită la fel de marii producători francezi. La Stellantis (Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Jeep...), se militează împotriva ”invaziei” chineze, inclusiv prin introducerea unui nou bonus ecologic. La Renault, discursul este mult mai moderat. Competiția este binevenită, dar toți jucătorii trebuie să respecte aceleași reguli.

Produse bune pentru consumatorii europeni

După americani, japonezi și coreeni, de ce Europa ar trebui să se comporte diferit cu producătorii chinezi? Este și ideea de la care pornește patronul Reunalt, Luca de Meo: „Îmi place concurența, nu văd de ce am închide ușa producătorilor chinezi. »

Un discurs care reflectă realitatea, în ultimă instanță. Beneficiind de subvenții importante, producătorii chinezi au inovat foarte repede în domeniul mașinilor electrice, în timp ce producătorii europeni au întârziat să ofere mijloacele necesare. Chinezii controlează acum întregul lanț valoric al acestei producții. Diferența se vede după vehiculele comercializate în prezent. Tesla, la fel ca unii producători chinezi, este cu 2 până la 5 ani înaintea modelelor produse și programate în Europa pentru 2023/2024.

Patronul Renault merge mai departe, precizând: „Nu văd de ce le-am închide ușa, mai ales dacă aduc produse care sunt bune pentru consumatorii europeni. Depinde de noi cum răspundem, cu ce răspundem, cum să fim competitivi”, a subliniat Luca de Meo la postul de televiziuine BFM Business. 

Unii producători reproșează Chinei faptul că vor să scadă prețurile în Europa, ceea ce este chiar așa. În același timp însă, este foarte adevărat că producătorii chinezi nu joacă după aceleași reguli ca întreprinderile europene cu tradiție istorică. 

Europa trebuie să redevină competitivă

Luca de Meo este și președintele presedintele Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA). Astfel, el îi reprezintă și pe ceilalți producători care sunt membri ai asociației. În acest sens, Luca de Meo nu ezită să denunțe eșecurile Europei și lipsa de competitivitate: „Întregul sistem este, practic, sub semnul întrebării, de la contribuții sociale, la prețurile la energie — plătim de două ori mai mult decât chinezii la energie. Toate regulile, practic, toată complexitatea sistemului”, a spus patronul Renault.

Confruntat cu reguli din ce în ce mai complexe și cu costuri de producție explozive, el invită Europa să își pună întrebările potrivite: cum își poate redobândi competitivitatea? Cum putem redobândi productivitatea? ”Trebuie să avem condiții care să ne ofere posibilitatea de a concura cu aceleași reguli de joc”, a explicat el.

Ce vrea Renault

Producătorii europeni produc în serie tot mai multe SUV-uri/Crossover. Motivul este simplu: aceste vehicule sunt profitabile. Luca de Meo își dorește totuși să revină la mașinile mici, de oraș, care au mai mult sens într-o tranziție ecologică: „În Europa, trebuie să revenim și la mașinile mici. O mașină electrică mică are un impact mai mic decât un sedan mare de 5 metri, asta este evident. Însă reglementările nu vă permit să faceți afaceri și, pentru mine, prioritatea mea sunt afacerile”.

Luca de Meo denunță reglementările europene care penalizau producătorii care aveau tradiție în mașinile mici. O categorie de mașini care ar putea fi cucerită rapid de producătorii chinezi. Cu toate acestea, chiar și ei sunt reticenți pentru moment în a importa aceste modele, care nu sunt suficient de profitabile în cucerirea Europei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video
Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com

pixel