Activiştii Greenpeace anunţă "prima victorie în instanță împotriva Neptun Deep"
Greenpeace România a câștigat...
În documentul anual de înmatriculare al Renault, Ampère este prezentat ca „primul jucător pur electric și software născut din disrupția unui producător de automobile tradițional”. Entitatea are 11.000 de angajați, dintre care o treime sunt ingineri - jumătate specializați în software - și vrea să devină liderul european al vehiculelor electrice din punct de vedere al competitivității și tehnologiei.
Pentru a rămâne în cursa electrificării, Ampère vizează o reducere cu 40% a costurilor pe mașină pentru următoarea generație de vehicule până în 2027 și ulterior, prin reducerea diversității și optimizarea designului și producției, cu scopul de a reduce timpul de producție al un vehicul la mai puțin de zece ore.
Entitatea prognozează o creștere anuală a cifrei de afaceri de 30% până în 2030 și, cu 80% din investițiile deja realizate, un profit operațional și un flux de numerar liber în echilibru în 2025, apoi o marjă operațională cu două cifre în 2030.
Renault face aici un pariu diferit de cel al Stellantis, de exemplu, care refuză să-și împartă activitățile între un „newCo” și „oldCo” în numele unității grupului. Ampère trebuie să permită investitorilor o mai mare claritate asupra activității electrice a grupului de diamante, separată de activitățile termice istorice găzduite în JV „Horse”.
După luni de discuții privind restructurarea alianței istorice dintre Renault și Nissan, a cărei finalizare a fost anunțată miercuri, în special pe tema spinoasă a partajării brevetelor, Nissan s-a angajat să investească până la 600 de milioane de euro în Ampère, iar Mitsubishi, al treilea partener al alianței franco-japoneze, până la 200 de milioane.
Qualcomm și Google
Gigantul de semiconductori Qualcomm, deja partener tehnologic al Renault în arhitectura software a vehiculelor electrice de nouă generație, va investi și în Ampère, direct sau prin intermediul unei subsidiare. Ca parte a strategiei sale globale de deschidere către noi parteneri, entitatea în care Renault va rămâne cu o majoritate puternică lucrează și cu Google în infotainment și date, și cu Valeo în supercomputere și viitoare motoare electrice fără pământuri rare.
Ampère are trei fabrici în clusterul ElectriCity, situat în nordul Franței - Douai și Maubeuge pentru asamblare, Ruitz pentru transmisii - și mizează și pe producția de motoare electrice în Cléon (Seine-Maritime). Entitatea va furniza baterii de la AESC Envision chino-japonez și start-up-ul grenoblez Verkor, ale cărui gigafabrici sunt situate și în nordul țării.
Capacitatea anuală de producție ar trebui să fie inițial în jur de 400.000 de vehicule, față de doar 45.000 de vânzări anul trecut de Mégane și Kangoo electrice fabricate la Douai și Maubeuge - volum la care trebuie adăugate versiunile produse pentru Nissan și Mercedes -, pentru a ajunge la 600.000 în 2026 și un milion în 2031. În cel mai recent document de înregistrare, Renault precizează că acest obiectiv va fi atins cu ElectriCity și alte instalații ale grupului.
Ampère plănuiește un catalog de 6 vehicule electrice până în 2030, inclusiv Mégane E-Tech, deja lansat, noul Scénic în curs de lansare, micul R5, așteptat în toamna lui 2024 - și care va avea doi veri în subordine. Mărcile Alpine și Nissan - și un SUV mic cu un semn de cap la 4L, programat pentru 2025. În 2022, Renault a ocupat locul trei pe podiumul mărcilor de vânzări de electricitate din Europa, în spatele Tesla și Volkswagen.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Greenpeace România a câștigat...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...