Deputații europeni au aprobat planurile actualizate de finalizare a proiectelor majore de transport transeuropean, cum ar fi drumurile transfrontaliere, căile ferate, podurile și tunelurile, până la sfârșitul anului 2030.
Pentru a elimina blocajele și legăturile de transport lipsă, deputații europeni au susținut o actualizare a planului UE de construire a unei rețele de căi ferate, drumuri, căi navigabile interioare și rute de transport maritim pe distanțe scurte, conectate prin porturi și terminale în întreaga UE. Proiectele actuale de transport transeuropean (TEN-T) includ numeroase legături europene, cum ar fi Rail Baltica, care leagă Helsinki și Varșovia, tunelul de bază Brenner, care leagă Austria și Italia, și linia feroviară de mare viteză Lisabona-Madrid.
Proiectele majore de infrastructură de transport din rețeaua TEN-T centrală ar trebui finalizate până la sfârșitul anului 2030, pentru a asigura o rețea completă până la sfârșitul anului 2050. Pentru a accelera lansarea proiectelor în întreaga rețea, se introduce un termen intermediar, 2040.
Trenuri mai rapide și parcări mai sigure pentru șoferii de camioane
Deputații europeni s-au asigurat că, până la sfârșitul anului 2030, căile ferate din rețeaua centrală TEN-T vor fi electrificate, vor circula cu viteze de 100 km/h pentru marfă și vor traversa frontierele interne ale UE în mai puțin de 25 de minute în medie. O viteză minimă de 160 km/h ar trebui să devină norma pentru trenurile de pasageri de la sfârșitul anului 2040.
Marile aeroporturi europene (care procesează mai mult de 12 milioane de pasageri anual) vor fi conectate la rețeaua feroviară transeuropeană. Pentru a garanta condiții de odihnă mai bune pentru șoferii profesioniști de camioane, vor trebui amenajate locuri de parcare sigure și securizate cel puțin la fiecare 150 km de-a lungul drumurilor principale din UE.
România stă extrem de prost la capitolul transport feroviar, investițiile în această infrastructută fiind practic inexistente la această oră.
Încheierea cooperării cu Rusia și concentrarea asupra Ucrainei
În conformitate cu noile norme, proiectele de infrastructură de transport cu Rusia și Belarus vor fi oprite, consolidându-se în schimb legăturile cu Ucraina și Moldova.
În ceea ce privește implicarea companiilor din țări terțe în proiecte TEN-T majore, statele membre vor trebui să informeze Comisia Europeană cu privire la măsurile adoptate pentru a reduce orice risc de securitate.
Îmbunătățirea mobilității militare
Deputații europeni au convins guvernele UE să ia în considerare nevoile militare (greutatea sau dimensiunea transportului militar) atunci când construiesc sau modernizează infrastructura care se suprapune cu rețelele de transport militar, pentru a asigura transferul fără probleme al trupelor și echipamentelor. În termen de un an de la intrarea în vigoare a normelor, Comisia va trebui să efectueze un studiu privind deplasările pe scară largă pe termen scurt și cu notificare prealabilă în UE, pentru a facilita planificarea mobilității militare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Consiliul Uniunii Europene a...
Deficit de 3,6% din PIB, în...
Anca Atanasiu - Avocat, Senior...
Evoluţii financiar-bancare şi...
Banca Națională a României a calculat valoarea leului...
Premierul României şi cel al...
Lunar, INS-ul își face datoria...
Vânzările de păpuși Barbie scad în lipsa unei...
Companiile care urmează să...
Pentru prima data în istorie,...
Prețul aurului a recuperat, vineri, din terenul pierdut...
Instituția responsabilă cu...
Inundații, secete... În India și Kenya, efectele...
Miniștrii de finanțe ai marilor...
Un anunț care a făcut ca acțiunile Alphabet,...
O reacție cât se poate de fermă.
În primele cinci luni din an...
Pentru prima dată în istoria...
Valoarea dividendului brut pe acțiune este de 0,1425 lei.
Grupaj de ştiri.
Evoluţii bursiere, 25 iulie...
Creșterea economiei americane...