Pe lângă Stellantis, Italia caută să atragă şi alţi producători auto pentru a dezvolta economia
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Mașină electrică /FOTO: Stellantis Facebook
Mașină electrică /FOTO: Stellantis Facebook
Italia vrea să atragă mai mulţi producători auto pentru a stimula producţia internă.

Guvernul de la Roma caută să încurajeze alţi producători auto, pe lângă Stellantis, să fabrice maşini în Italia şi să sporească producţia, a afirmat ministrul Industriei, Adolfo Urso, transmite Reuters.

Urso a reafirmat că autorităţile italiene vor să ajungă la un acord cu Stellantis, al treilea producător auto mondial, privind majorarea producţiei anuale interne la un milion de vehicule şi camionete până în 2028.

"Italia merită mai mult decât un producător auto", a declarat Urso, adăugând că Executivul discută cu mari companii auto înfiinţarea de fabrici în ţară.

"Cu unii din ei suntem la stadiul discuţiilor tehnice privind amplasamentul noilor unităţi de producţie", susţine ministrul Industriei.

Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Executivul discută cu producătorul american de vehicule electrice Tesla şi un grup chinez al cărui nume nu a fost specificat.

Anul acesta, producţia de automobile în Italia ar urma să depăşească 500.000 de unităţi, în timp ce numărul înmatriculărilor depăşeşte 1,5 milioane de vehicule.

Stellantis, care deţine mărcile Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo, este singurul mare producător auto al Italiei.

Pentru necesităţile sale de baterii pentru vehicule electrice în Europa, Stellantis construieşte trei "gigafactories", în Franţa, Germania şi Italia, prin societatea sa mixtă ACC pe care o deţine cu Mercedes şi TotalEnergies.

Stellantis a produs sub 700.000 de vehicule în Italia în 2022 şi în 2021. Sindicatele se aşteaptau la majorarea producţiei în acest an în Italia la 800.000 de unităţi. Ultima dată când Stellantis a produs peste un milion de vehicule în Italia a fost în 2017.

În prezent, Stellantis are aproximativ 45.000 de angajaţi în Italia, iar conform Asociaţiei ANFIA în toată industria auto a ţării lucrează peste 270.000 de persoane, direct şi indirect. Sectorul auto este responsabil pentru mai mult de 5% din PIB-ul Italiei.

Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.

Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Lucrările la magistrala de metrou M6 avansează - Video

Lucrările la Magistrala 6 de metrou, care va face...

Cursul BNR. Leul a scăzut față de euro, aurul s-a scumpit

Banca Națională a României a calculat valoarea leului...

România importă mai multe gaze ca anul trecut

România a început anul cu un import mai mare de gaze...

Economia Japoniei s-a contractat în primul trimestru

Economia Japoniei a scăzut în primul trimestru iar yenul...

Cum va fi eliminată plafonarea prețurilor la energie

Ministerul Energiei a lansat în dezbatere publică...

După 55 de activitate, Chevron părăsește Marea Nordului

Chevron urmează să lanseze operațiunea de vânzare...

Sony prezintă două noi smartphone-uri Xperia

Sony își reînnoiește gama Xperia cu două smartphone-uri...

Ce este Project Astra de la Google

Inteligența artificială și realitatea augmentată vor...


pixel