Petrolul rușilor nu mai este descărcat în cele mai importante porturi europene
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Petrolierul Sunny Liger
Petrolierul Sunny Liger
Muncitorii portuari olandezi au refuzat, duminică, să descarce un petrolier care transporta motorină rusească, pe fondul sancțiunilor pe care statele europene se pregătesc să le impună Moscovei în urma invaziei rusești în Ucraina.

Nava Sunny Liger a preluat aproximativ 60.000 de tone de motorină în portul rusesc Primorsk la sfârșitul lunii aprilie, potrivit unui raport al portului și datelor de urmărire a petrolierelor compilate de Bloomberg.

I s-a refuzat intrarea într-un port suedez, înainte de a fi refuzat la Rotterdam și apoi la Amsterdam în ultimele zile, potrivit lui Niek Stam, director al FNV Havens, sucursala portuară a sindicatului olandez FNV.

"Dacă lucrătorii portuari din altă parte a lumii refuză încărcătura, o vom refuza și noi", a declarat acesta într-un interviu acordat duminică. "Facem acest lucru pe baza solidarității internaționale".

Nava se află în largul orașului portuar IJmuiden, în apropiere de zona portului Amsterdam, și nu este clar cât timp va aștepta acolo, a spus Niek Stam.

Uniunea Europeană a impus sancțiuni în încercarea de a izola Rusia, dar până acum a exclus de pe listă petrolul și gazele. Blocul urmează să propună o interdicție asupra petrolului rusesc până la sfârșitul anului, restricțiile asupra importurilor urmând să fie introduse treptat până atunci, potrivit unor surse de la Bruxelles.

Ușa din dos prin care petrolul rusesc curge spre Europa

Sunny Liger este o navă sub pavilionul Insulelor Marshall și, prin urmare, nu are interdicție oficială de acces în porturile UE.

"Ceea ce este ciudat în această situație este că nu are pavilion rusesc, iar încărcătura nu este interzisă și nu se află pe lista de sancțiuni", a declarat vineri ministrul olandez de externe Wopke Hoekstra reporterilor, după ce nava nu a putut acosta în Suedia.

Prețul motorinei a crescut vertiginos de când Rusia a atacat Ucraina. În Europa, prețurile combustibililor și ale petrolului au atins joi cel mai ridicat nivel cel puțin din 2011, potrivit datelor compilate de Bloomberg.

Rotterdam și Amsterdam, alături de Anvers, se află în centrul sistemului european de tranzacționare a petrolului. În timp ce Sunny Liger este ancorat în larg, o altă navă care transporta motorină de la Primorsk, CB Caribic, a intrat în zona portuară din Amsterdam duminică dimineață.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Norvegia vrea să construiască un tunel pentru ... nave

Un proiect ieșit din comun și estimat la 300 milioane de...

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...

Cum vezi cine te-a blocat pe WhatsApp

Aplicația care numără aproape 2 miliarde de utilizatori...

Telefoanele Samsung care vor avea acces la Android 15

În timp ce Android 15 este planificat pentru această...

Rheinmetall vrea crearea unui consorțiu european de armament

Rheinmetall sugerează crearea unui consorțiu european de...

Întâlnire crucială între Ursula von der Leyen și Xi Jinping

Întâlnirea crucială între preşedinta Comisiei Europene,...


pixel